2.3. Tasarım ve Düzen (Yerleşim) | |
2.3.1 | Mantıksal, tutarlı ve düzenli bir yerleşim sunulur. Ders içi gezinme kolaydır. |
2.3.2 | Ders kaynakları, haftalara ve gerekliyse konulara göre klasörlerle ayrılmıştır. |
2.3.3 | İçeriğin kolayca görüntülenebilmesi için metin ve arka plan arasında yeterli kontrast vardır. |
2.3.4 | Etkinliklere ilişkin talimatlar hazırlanmış ve paylaşılmıştır. |
2.3.5 | Ders dilbilgisi ve imla hataları içermez. |
2.3.6 | Metin okunabilirliği arttırmak ve dokümanları iyi biçimlendirmek için başlıklara ve alt başlıklar farklı biçimlendirilmiştir. |
2.3.7 | Dikkat dağılmasına neden olabilecek ilgisi olmayan görsellerden arındırılmış bir içerik sunulmuştur. |
2.3.8 | Standart boyutu en az 16 punto olan open sans yazı tipi gibi okunurluğu kolay yazı tipi kullanılmıştır. |
2.3.9 | Tablolar; başlık ve özet açıklama ile desteklenmiştir. |
2.3.10 | Tabloların başlık, satır ve sütunları belirlenmiştir. |
2.3.11 | Slaytlar önceden belirlenmiş bir düzen ve özgün başlıklar içerir. |
2.3.12 | Bütün slaytlar için basit ve otomatik olmayan geçişler mevcuttur. |
2.3.13 | Bilişsel yükün oluşmaması için sunumda/ekranda en fazla 7 sütun X 7 satır (kelime, resim, çizim v.b.) vardır. |
2.3.14 | Metin içeriği kolay erişilebilen bir biçimde mevcuttur. |
2.3.15 | Metinler, grafikler ve görüntüler renksiz görüntülendiğinde de anlaşılabilir. |