Stratejik Dönüşüm, Teknoloji Gelişimi, Ders Gelişimi ve Öğretim Tasarımı, Öğretim Elemanı Desteği, Öğrenci Desteği ve Ölçme-Değerlendirme ve Geri bildirim Desteği olmak üzere altı alt başlıktan oluşmaktadır.
Hibrit bir dönüşüm sürecinin gerçek anlamda hayata geçmesi, köklü bir paradigma değişimi ile mümkündür. Bu paradigma değişiminin başarıya ulaşmasında BAU’yu oluşturan her kademedeki yönetsel bakış açısının güncellenmesi, dönüşüm için anahtar bir rol oynamaktadır. Bu süreçte yöneticilerin bu dönüşüme eşlik etmelerinden çok, liderlik etmeleri beklenmektedir. Paradigma değişiminin başlangıç noktasını, kurumun vizyonu, misyonu, değerleri ve stratejik planının hibrit bir öğrenme-öğretme ortamını destekler nitelikte yapılandırılması oluşturmaktadır. Bu belgenin başlangıcını oluşturan “Stratejik Dönüşüm” standartları bunu sağlamayı amaçlamaktadır. “Teknoloji Gelişimi” standartları ile; eğitsel amaçlı kullanılan teknolojilerin sürdürülebilirliği, yeni teknolojilere ait beceri setlerinin öğrenci ile öğretim kadrolarında oluşumunun organize edilmesi ve kullanılan teknolojilerin ihtiyaçlara cevap verecek şekilde sürekli geliştirilmesi ifade edilmektedir. “Ders Gelişimi ve Öğretim Tasarımı” standartlarında; hibrit ya da online bir dersin pedagojik ve teknolojik anlamda en yüksek verimlilik ve etkililikte verilmesi için yol gösterecek eğitsel standartlar bulunmaktadır. “Öğretim Elemanı Desteği” standartları ile öğretim kadrolarımızın hibrit dönüşüme ilişkin ihtiyaç ve karar alma süreçlerine katılımları garanti altına alınmaktadır. Bununla birlikte öğrenci – öğretim kadrosu, öğrenci – program, öğrenci – destek kadrosu ve öğrenci – BAU kültürü etkileşimini ifade eden “Öğrenci Desteği” standartları iletişim süreçlerindeki kaliteye vurgu yapmaktadır. Son olarak, yöneticilere geri bildirim sağlaması ve bu dinamik yapının elde edilen verilerle sürekli beslenmesi için “Ölçme-Değerlendirme ve Geri bildirim Desteği” standartları yer almaktadır.