Dersin Genel Bakışı ve Bilgileri, Dersin Teknolojisi ve Araçları, Tasarım ve Düzen (Yerleşim), İçerik ve Etkinlikler, Etkileşim, Değerlendirme ve Geribildirim, Asenkron Ders Videosu ile Senkron Ders İşlenişi olmak üzere sekiz alt başlıktan oluşmaktadır.
Öğrencinin ders ile olan etkileşiminin başlangıcını, öğretim elemanının derse ilişkin sunduğu genel bilgilere ulaşması oluşturmaktadır. “Dersin Genel Bakışı ve Bilgileri” standartları ile, öğrencinin ilk etkileşiminde derse ilişkin tüm gerekli bilgilere tüm derslerde aynı çerçevede ulaşması amaçlanmıştır. Derste kullanılacak olan teknolojik öğrenme materyallerinin neler olduğu ve bunlara ilişkin gerekli teknik bilgiler, “Dersin Teknolojisi ve Araçları” standartları ile belirlenmektedir. “Tasarım ve Düzen (Yerleşim)” standartları ile, alan uzmanlarınca etkililiği kanıtlanmış ve bireylerde öğrenmeyi engelleyen bilişsel yükün oluşmaması için öğretimsel tasarım ilkelerinin gözetilmesi amaçlanmıştır. “İçerik ve Etkinlikler” standartları; derslerde öğrenimi ve katılımı destekleyen, iletişimi kolaylaştıran, iş birliğini arttıran içerik ve etkinliklere ilişkin bir çerçeve çizmektedir. Öğrenenlerin ders ve öğretim elamanı ile olan karşılıklı iletişimleri ise “Etkileşim” standartları ile ifade edilmiştir. Öğrenme – öğretme süreçlerinde geri bildirimin etkin kullanımına ilişkin standartlar “Değerlendirme ve Geri bildirim” başlığı altında yer almaktadır. Bununla birlikte son olarak, “Asenkron Ders Videosu” ve “Senkron Ders İşlenişi” ile ilgili standartlar sunulmuştur.
Ders tanımlamalarının yapılması ve bu derslerin işlenişine ilişkin yüz yüze/online oranlarının belirlenmesi, online derslerin başarıya ulaşmasındaki en önemli etkenlerden biridir. Aynı ders tipinde bulunan birçok dersin birbirinden farklı şekilde işlenmesi, dersin tanımlamasının öğrenci üzerindeki etki düzeyini düşürmektedir. Hibrit olarak açılan ancak içerisinde yüz yüze etkinlikler dışında hiçbir LMS etkinliği bulunmayan dersler, online derslere olan algıyı ve tutumu olumsuz etkilemektedir.
Bu üç tip dersten istediğini açmak isteyen / bölüm komisyonunca uygun görülen öğretim elamanının da, seçtiği ders tipine ilişkin standartları ve ön koşulları yerine getirmesi beklenmektedir. Ayrıca, bu standartların uygulanmasına yönelik açık bir şekilde öğretim üyelerinin performans değerlendirmelerine kriterlerin eklenmesinin yanı sıra ders değerlendirmelerinin ders tipine göre güncellenmesi yapılacaktır.
YÖK’ün belirlediği çerçeveye göre oranların gözetildiği ders tanımlamaları ve bu derslere ilişkin harmanlama oranları aşağıda verilmiştir. Harmanlama oranları, o ders tipine ilişkin yapılabilecek maksimum online etkinlikleri belirtmektedir.