1.3. Ders Gelişimi ve Öğretim Tasarımı |
1.3.1 |
Hibrit ve online eğitimin ders geliştirme, tasarım ve sunumu için minimum gerekliliklere (ders izlencesi, ders materyalleri, değerlendirme stratejileri, memnuniyet geri bildirimleri gibi) ilişkin kurallar düzenli olarak gözden geçirilmekte ve takip edilmektedir. |
1.3.2 |
Öğrencilerin ölçülebilir öğrenme kazanımlarını karşılaması ve gerekli bilgi, becerileri geliştirecek şekilde derslerin tasarlanmasını sağlamak için ders tasarım yönergeleri hazırlanır ve izlenir. |
1.3.3 |
Öğretim materyalleri ve ders izlenceleri program bazında öğrenme kazanımlarını karşıladıklarından emin olmak için periyodik olarak gözden geçirilir. |
1.3.4 |
Hibrit ve online ders materyallerinin uygun kullanımı için izinlerin (Creative Commons, Telif Hakkı, Adil Kullanım, Kamusal Alan, vb.) olmasını sağlayan bir süreç akışı ve sorumluluklar tanımlanmış ve izlenmektedir. |
1.3.5 |
Öğretim materyallerinin öğrenci tarafından kolayca erişilebilir olmasını ve kullanımın kolay olmasını sağlayan, birden fazla uygulama tarafından erişilebilen politikalar mevcuttur. |
1.3.6 |
Öğretim materyallerine, özel gereksinimi olan öğrenciler tarafından alternatif öğretim stratejileri kullanılarak ve/veya özel kurumsal kaynaklara yönlendirmeler yoluyla kolayca erişilebilir. |
1.3.7 |
Müfredatın dünyadaki gelişmeler ile uyumlu olacak şekilde sürekli gelişimi, fakülte ve bölüm yönetimleri için temel bir sorumluluktur. |
1.3.8 |
Hibrit ve online ders; ders kazanımlarını, öğrenme çıktılarını, değerlendirme yöntemlerini, kitap, malzeme ve materyalleri ve ders gereksinimlerini şeffaf hale getiren diğer ilgili ders bilgilerini içeren bir ders izlencesi içerir. |
1.3.9 |
Ders yapısı fiziksel konumlarına bakılmaksızın tüm öğrencilerin, hibrit ve online dersleri destekleyen kütüphane / öğrenme kaynaklarına erişmesini sağlar. |
1.3.10 |
Teknik destek bağlantıları veya açıklamaları, potansiyel teknik sorunlara ve / veya teknik yardım bağlantılarına önerilen çözümleri ile mevcuttur. |
1.3.11 |
Öğretim yönetim sistemi ve senkron ders işleme yazılımı, öğrenme çıktılarının elde edilmesini desteklemek için aktif olarak kullanılmaktadır. |
1.3.12 |
Uygun olduğu takdirde öğrenci-öğrenci işbirliğini (web konferansı, anlık mesajlaşma vb.) teşvik etmek için fırsatlar / araçlar sunulmaktadır. |
1.3.13 |
Ödev tamamlama, not politikası ve öğretim elemanı beklentileri ders izlencesinde açıkça belirtilmiştir. |
1.3.14 |
Hibrit ve online öğrenci davranışında etik kurallar veya standartlar, her ders izlencesinde yer almakta ve oryantasyon sürecinde verilmektedir. |