Ders Tasarımı, Ders Kazanımları, Ders İçeriği, Ödevler/Görevler, Öğretim Elemanı Rolü, Sınıf İçi Tartışma ve Katılım, Topluluk Oluşturma, İletişim ve Sürekli Ders Gelişimi olmak üzere dokuz alt başlıktan oluşmaktadır.
Bahçeşehir Üniversitesinde öğrenme – öğretme deneyimi sürekli gelişen bir kültürdür. Bu kültür içerisinde Eğitim Bilimleri uzmanlarının etkili öğrenme deneyimleri sunmak için hibrit veya online derslerde uygulanması gereken yöntem ve tekniklere ilişkin önerileri, bütüncül bir yaklaşımla ele alınmıştır. Bu yaklaşım “Ders Tasarımı”, “Ders Kazanımları”, “Ders İçeriği” ve “Ödevler/Görevlere” ilişkin standartlar ile detaylandırılmıştır. Bununla birlikte, “Öğretim Elemanı Rolü” standartları bu alt başlıkları desteklemek ve öğretim elemanının dersini pedagojik açıdan zenginleştirmesine olanak sağlamak için tasarlanmıştır. “Sınıf İçi Tartışma ve Katılım” ve “Topluluk Oluşturma” standartları ise online eğitimde etkileşimi arttırma ve öğrencinin akademik başarısına katkı sağlamada önemli bir etken olan öğrenme topluluğu oluşturmayı hedeflemektedir. Son olarak “İletişim” ve “Sürekli Ders Gelişimi” standartları ile, öğretim elemanının öğrenen ile yeterli düzeyde ve çeşitte iletişim kanallarını kullanması ve elde ettiği geri bildirimler ile ders, içerik, etkinlikler ile ölçme ve değerlendirmenin etkililiğini sürekli olarak değerlendirmesine ve geliştirmesine olanak sağlanması amaçlanmıştır.