“Highlighting the Potential of English Language Learning for Global Education Purposes (Küresel Eğitim Amaçları için İngilizce Öğrenmenin Potansiyelini Vurgula)” projesi (kısaltma HI-GLOBE, proje numarası 2019-1-TR01-KA204-077591) Erasmus + Programı, KA2-İşbirliği ve Örnek Uygulamalar için İnovasyon çerçevesinde yürütülmektedir. Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir. Projenin süresi 1 Ekim 2019'da başlayıp 31 Mart 2022'de sona erecek şekilde 30 aydır. Konsorsiyum ortaklığı 5 Avrupa ülkesinden 6 ortaktan oluşmaktadır: Türkiye, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Bulgaristan ve İtalya.
Proje, Bahçeşehir Üniversitesi tarafından koordine edilmektedir ve BAU Proje Ekibi olarak projeyi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Polat, Doç. Dr. Yavuz Samur ve Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Aydemir yürütmektedir. Aşağıda proje hakkında daha fazla bilgi bulabilir ve proje web sitesine erişebilirsiniz.
Hi-GLOBE Web Sitesi: http://www.hi-globe.eu/
HI-GLOBE Facebook Sayfası: https://www.facebook.com/HiGlobeProject/
Başlangıç Tarihi: 1 Ekim 2019
Bitiş Tarihi: 31 Mart 2022
Açıklama:
Kesinlikle, çalkantılı zamanlarda yaşıyoruz. Yoksulluk, eşitsizlik, sosyal-politik çatışmalar ve iklim değişikliği, günümüzde Avrupa toplumunun üyeleri ve küresel vatandaşlar olarak karşı karşıya olduğumuz en önemli zorluklar arasındadır. 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Planına göre, 2030 sonuna kadar 17 SKH ve 169 hedef belirlendi ve tüm kamu, kar amacı gütmeyen özel ve sivil kuruluşların kaynakları ile birleşip bu küresel zorlukların başarılı yönetimi için belirlene hedeflere katkıda bulunmalarını hedefliyor.
HI-GLOBE ortaklığı, SKH'ler olarak tanımlanan zorluklar için çözüm arama sürecinde, sürdürülebilir kalkınma için eğitimi desteklemek adına dil öğreniminde büyük bir potansiyel olduğunu vurgulamaktadır.
Küresel eğitim (GE), herkesin kendi potansiyelini gerçekleştirme hakkına sahip olduğu adil, sürdürülebilir bir dünya için gerekli bilgi, beceri, değer ve tutumları geliştirmelerini sağlayan bir yaklaşım olarak tanımlanmıştır. GE, Vatandaşlık için Eğitimin küresel boyutu olan Kalkınma Eğitimi, İnsan Hakları Eğitimi, Sürdürülebilirlik Eğitimi, Barış için Eğitim ve Çatışmayı Önleme, Kültürlerarası Eğitimi kapsamaktadır (Küresel Eğitim İlkeleri, 2008).
Proje Hedefi:
Küresel Eğitim (GE) amaçları için İngilizce öğrenim potansiyelini geliştirmek.
Beklenen sonuçlar:
- Ortak ülkelerde Küresel Eğitim yaklaşımı ve metodolojileri hakkında farkındalığı artırmak,
- Yetişkin eğitimi alanındaki İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretiminin nasıl kullanılacağı konusunda yeterlilikleri geliştirmek,
- Yetişkin öğrencilerin küresel vatandaş olarak yeterliliklerini artırmak,
- Gerçek bir kültürlerarası bağlamda yetişkin öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerinin geliştirilmesi,
- Ortak personel eğitimine katılanların kültürlerarası yeterliliklerinin artması,
- Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri konusunda çok çeşitli paydaşların farkındalığının artması
Çıktılar:
- Yetişkin eğitimi alanında İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde Küresel Eğitim metodolojilerine yaklaşımının analizi,
- HI-GLOBE modüllerini geliştiren, 18 katılımcıyla 5 günlük ortak personel eğitimi kursu düzenlenmesi,
- Her biri 40 saat olarak hazırlanmış toplam 2 seviyede (A1-2 ve B1-2) Küresel Eğitim amaçlarına hizmet eden ve CLIL, TBL ve etkileşimli teknoloji kullanımına dayalı öğrenme kursu olarak HI-GLOBE modüllerinin geliştirilmesi,
- Ortakların ülkelerinde toplam 60 yetişkin İngilizce öğrencisiyle A1-A2 seviyesinde ve B1-B2 seviyesinde toplam 3 pilot HI-GLOBE kursunun gerçekleştirilmesi,
- 2 öğrenme modülünü içeren 1 HI-GLOBE öğrenme platformu (OER) geliştirilmesi,
Hedef guruplar:
- Yetişkin İngilizce öğrenenler
- İngilizce öğretmenleri, eğitmenleri, eğitimcileri ve öğretmenleri
Ortaklık:
Bahçeşehir Üniversitesi Vakfı (Türkiye)
Pelican Dil Okulu (Çek Cumhuriyeti)
Promozione Internazionale Sicilia-Mondo (İtalya)
FRAME (Polonya)
Avrupa Kalite Merkezi (Bulgaristan)
Promimpresa (İtalya)