OGAM - Hakkımızda
Nitelikli bir öğretmenin özelliği; kendisini mesleki ve kişisel açılardan sürekli geliştiren, ilgili fırsatları ve olanakları araştıran ve değerlendirendir. Mesleki açıdan iyi yetişen öğretmenler ancak öğrencileri için daha kaliteli ve etkin öğrenme ortamları sağlayabilirler.
Bu bağlamda; nitelikli öğretmen ve nitelikli öğretim için, mesleki gelişim konusunda öğretmenlere sağlanmış sürekli bir desteğin çok büyük önemi vardır. Öğretmen adaylarının aldıkları eğitim; gerçek sınıf ve okul ortamlarındaki değişik dinamikler ve bunların eğitime etkilerini yeterince anlayıp değerlendirmelerinde yeterli olmayabiliyor.
Dolayısıyla öğretmenler, temel formasyon eğitimlerine ek olarak, daha pratik uygulamalara dayalı, sınıf ve okul ortamında karşılaştıkları gerçek ihtiyaç ve sorunlara çözüm bulma becerilerini geliştirebilecekleri ve eğitim alanındaki güncel bilimsel araştırmaları sınıf uygulamalarına yansıtabilecekleri eğitimlere de gerek duymaktadırlar.
Öğretmenlik mesleğini sürdürenlerde de, mesleki profesyonelliğin oluşmasında en önemli unsurlarından birisi, sürekli öğrenme ve kendini geliştirmedir. Bunun için de bunlara yönelik fırsatların ve bunlardan yararlanma olanaklarının varlığı önem taşır.
Bahçeşehir Üniversitesi, nitelikli öğretmenlerin yetişmesi için, Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nden sonra, ifade edilen gerçekleri de göz önünde bulundurarak, ‘Öğretmen Mesleki Gelişim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÖGAM)’ adıyla bir merkez açarak, bir ilki daha gerçekleştirdi. Açılan bu merkezde, bir yandan öğretmen adayları ile halen mesleğini sürdüren öğretmenlere yönelik, ‘Mesleki Gelişim Sertifika Programları düzenlenecek, bir taraftan da öğretmenlik mesleğine yönelik akademik araştırma ve uygulama çalışmaları yapılacaktır.
Sertifika Programları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ‘Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliği’ olarak hazırlanan, esaslar çerçevesinde yapılacaktır. Bilindiği gibi bu yeterlik alanları, üniversitelerin de desteğiyle, çok geniş kapsamlı araştırmalar ve ihtiyaç analizleri sonucu belirlenmiş ve birkaç yılı kapsayan pilot uygulamalara dayalı çalışmalarla neticelendirilmiştir.
- Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim,
- Öğrenciyi Tanıma,
- Öğrenme ve Öğretme Süreci,
- Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme,
- Okul-Aile ve Toplum İlişkileri ve
- Program İçerik Bilgisi
6 ana yeterlik ve bunlara ilişkin alt yeterlik için, performans göstergeleri ışığında eğitim paketleri ve modülleri planlanmıştır.
Şimdiye kadar mesleki hizmet içi eğitim programları üzerinde yapılan pek çok araştırmada,
- Özellikle eğitim içeriklerinin gerçek sınıf problemlerini tam olarak yansıtmadığı,
- Eğitimlerin çoğunlukla konferans ve seminer tarzında verildiği,
- Bilimsel bilgilerin slaytlar aracılığı ile katılımcılara aktarıldığı,
- Bilimsel bilgilerin sınıf uygulamalarına nasıl uyarlanabileceğine yönelik uygulamaların paylaşılmadığı
gibi mutlaka dikkate alınması gereken önemli sonuçlar ortaya çıkmıştır.
Ayrıca bilinen bir gerçektir ki; mesleki gelişim amaçlı eğitim programlarının yararlı olabilmesi için, öğretmenlerin mesleki deneyimlerinden yararlanmış olma ve karar sürecinde onların da fikir düşünce ve pratiklerinden yararlanmış olma pek çok önemlidir.
ÖGAM Eğitim Programları; bu sonuçlar da göz önünde bulundurarak, gerçek sınıf deneyimleri olan öğretmenler ve bilimsel gelişmeleri yakından takip eden akademisyenlerden oluşturulan ekiplerle, drama etkinlikleri, örnek vaka analizleri, örnek ders videoları analizleri, problem çözme etkinlikleri ve grup çalışmaları kullanılarak, uygulamaya dayalı özgün bir eğitim modeli olarak tasarlanmıştır.
Eğitim Liderliği ve Eğitim Yöneticiliği gibi konular başta olmak üzere, eğitimde ihtiyaç duyulan ve karşılaşılan sorunlara yönelik araştırma çalışmaları ile güncel eğitim konularını da içeren programları da hazırlayarak, alandaki çalışmalarını zenginleştirecektir.
Birlikte olmak, paylaşmak umuduyla, saygılarımızla…
Yahya Yıldız
ÖGAM Müdürü