Bahçeşehir Üniversitesi; misyonu, vizyonu, hedefleri, politikaları doğrultusunda, değişime ve dönüşüme önem vererek, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve topluma hizmet ve idari süreçlerinde etkinliği ve verimliliği sürekli iyileştirmek, yenilikler yapabilmek ve sürdürülebilir başarının garanti altına alınabilmesi için Kalite Yönetim Sistemini oluşturmuştur.
Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Yönetim Sistemi; “eğitim-öğretim”, “araştırma-geliştirme”, “toplumsal katkı” ve “yönetişim” süreçlerini kapsamaktadır. Bu süreçlerin gerçekleştirilmesinde yasal standart ve mevzuatlara uygunluk esastır.
Üniversitemizde kalite çalışmaları program akreditasyonu çalışmaları ile başlamış, Kalite Komisyonu ve Kalite Yönetim Birimi’nin yapılanmasının ardından üniversitemiz bünyesinde Kalite Yürütme Kurulu oluşturulmuş ve “Bahçeşehir Ünivesitesi Kalite Güvencesi Yönergesi” Senato tarafından onaylanarak yayımlanmıştır. Kalite çalışmaları önemli bir hız kazanarak tüm birimlerde kalite kültürünün içselleştirilmesi anlamında özverili çalışmalar yapılmaktadır.
Kalite Komisyonu; Üniversite’nin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergeleri belirleyerek bu kapsamda yapılacak çalışmaları yürütmek ve Senato onayına sunmak, iç ve dış değerlendirme çalışmalarını yürütmek, dış değerlendirme öncesinde gerekli tüm hazırlıkları yapmak ve dış değerlendirici kurumlara değerlendirme süreci içinde her türlü desteği vermek, iç ve dış değerlendirme sonuçları kapsamında gerekli görülen iyileştirme faaliyetlerinin planlamasını yapmak ile sorumludur.
Kalite Yürütme Kurulu; Kalite Güvence Sistemi için gerekli olan iyileştirme alanlarını belirleyerek bu kapsamda yapılacak çalışmalar konusunda karar almak, kararları ilgili birimlerle paylaşmak ve eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı, yönetişim konularında yapılan çalışmaların sürdürülebilir olmasını sağlamak, kalite süreçleri ile ilgili konularda dış kuruluşlarla ilişkileri yürütmek, yıllık kurum iç değerlendirme raporunun hazırlanmasında aktif rol alarak Kalite Komisyonu’na sunmak gayesiyle faaliyetlerine devam etmektedir.
Bölüm Kalite ve Akreditasyon Ekipleri; akademik birimlerde dekan, dekan yardımcıları, kalite komisyonu üyesi, kalite elçisi, bölüm başkanları, öz değerlendirme çalışmalarını yürüten akademik ve idari personel, fakülte sekreteri ve öğrenci temsilcisinden oluşan bölümlerde kalite ve akreditasyon faaliyetlerini yürüten, sürekli iyileştirme çalışmalarına katılan, karar alma süreçlerinde paydaş görüşü alınan, kurum iç değerlendirme raporlarının hazırlanmasında görev alan ekiplerdir.
Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Yönetim Birimi; Üniversite’nin, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetişim faaliyetlerini, "Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği"ne göre ve üniversitenin politikalarına uygun olarak yerine getirdiğini güvence altına alabilmek amacıyla kurulmuştur. Diğer akademik ve idari birimlerle birlikte yürütülecek sürekli iyileştirme çalışmaları için, iç ve dış paydaş görüşlerini alarak tüm planlı ve sistematik işlemleri yürütmek; akreditasyon belgeleri ile bu süreçleri tescil etmek gayesi ile Rektör Yardımcılığı’na bağlı olarak faaliyetlerine devam etmektedir. Akademik ve idari birimlerin, personelin ve öğrencilerin kalite yönetimi farkındalığını artırmak ve kalite güvencesi süreçlerine katılımlarını teşvik için Kalite Yürütme Kurulu ve Kalite Komisyonu ile birlikte el kitapları, bilgilendirme toplantıları ve seminerler düzenlemektedir.
Birim Kalite Elçileri; üniversitemizde yürütülen kalite ve akreditasyon faaliyetleri için kendi birimiyle ilgili bilgileri toplar, iç değerlendirme raporunun hazırlanmasında ve dış değerlendirme hazırlıklarının yapılmasında, iyileştirme çalışmalarında görev alır.
Kalite Topluluğu; Öğrenci Dekanlığı bünyesinde, Bahçeşehir Üniversitesi kalite kültürünün öğrenciler tarafından içselleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasını sağlamak, öğrencilerin yükseköğretimdeki kalite güvencesi süreçlerine ilişkin katılımlarını artırmak amacıyla kurulmuş bir topluluktur.
Tüm akademik ve idari birimlerimizle; üniversitemizin misyonu, vizyonu, politikaları, yönetmelik ve yönergeleri göz önünde bulundurularak, iç paydaş (üst yönetim, öğrenciler, akademik ve idari çalışanlar vb.) ve dış paydaş (mezunlar, danışma kurulu, kamu kurum ve kuruluşları, diğer üniversiteler, işverenler, iş birliği yaptığımız firmalar, akreditasyon kuruluşları vb.) görüşleri doğrultusunda süreçlerimizi sürekli iyileştirme çalışmalarına devam etmekteyiz.
Üst yönetimimizin çevik yönetim anlayışı ile birlikte kalite kültürü oluşturma ve yaygınlaştırma konusundaki sahipliği ve motivasyonu oldukça yüksektir.