Kalite Topluluğu; Öğrenci Dekanlığı bünyesinde, Bahçeşehir Üniversitesi kalite kültürünün öğrenciler tarafından içselleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasını sağlamak, öğrencilerin yükseköğretimdeki kalite güvencesi süreçlerine ilişkin katılımlarını artırmak amacıyla kurulmuş bir topluluktur.
Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Topluluğu Misyonu
Bahçeşehir Üniversitesinde kalite kültürünün öğrenciler tarafından içselleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasını sağlamak , öğrencilerin üniversitemizdeki kalite güvencesi süreçlerine ilişkin katılımlarını arttırmak , ulusal ve uluslararası düzeyde öğrenci katılımlı çalışmalar gerçekleştirmek , BAU Kalite Yönetim Yürütme Kurulu ile iletişimde kalarak, kalite geliştirme çalışmalarında aktif rol almaktır.
Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Topluluğu Vizyonu
Yükseköğretim kalite güvencesi alanında lider, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmak ve öğrencilerin birbirlerini desteklediği bir topluluk olmaktır.
Kalite Güvence Sistemlerinin Temel Prensipleri
Kurumun misyonu ,vizyonu , stratejik amaçları ve hedefleri uyumlu olmalıdır.
Yükseköğretim kurumunun ilan ettiği kalite politikası esaslarına dayanmalıdır.
Kurumun kalite politikası paydaşlar tarafından bilinmeli ve sahiplenilir olması gerekir.
Kalite politikası süreçleri sürekli izlenmeli ve iyileştirilmelidir.
Kalite Topluluğu Öğrenci Listesine ulaşmak için tıklayınız.
KALİTE TOPLULUĞU
2024 FAALİYETLERİ
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) öğrencilerine yönelik akademik, mesleki ve sosyal yaşamda kalite uygulamaları ve kalite kültürü hakkında bilgi ve beceri kazandırmak amacıyla öğrencilerin organize ettiği tüm etkinlik ve eğitimlere tüm birimleriyle destek vermektedir.
BAU Kalite Topluluğu’nun amacı yükseköğretim kurumlarında kalite süreçlerine öğrenci katılımını ve farkındalığını arttırmak ve öğrenciler arasında kalite kültürünü yaygınlaştırmaktır. Bu amaçla eğitim, etkinlik ve seminerler düzenlemektedir.
Şubat 2024
Seminer: Üniversite Öğrenciliği ve Kaliteli Öğrencilik Deneyimi:
BAU Kalite Topluluğu’ndan Onur Mert Türk önce yükseköğretimde kalite kavramı üzerinde durdu. Kalite süreçlerinin eğitim ve öğretim için oldukça önemli olduğunu belirtti. Özellikle bilişim ve teknoloji alanında yaşanan çok hızlı gelişimlere uyum sağlayabilmek için öğrencilikte kalite deneyimi kazanmanın avantajlı olacağını aktardı. Yükseköğretim Kalite Kurulu faaliyetlerinin yükseköğretim kurumlarında kalite süreçlerini iyileştirdiğini, fakat öğrencilerin de kendilerini bu süreçlere dahil etmeleri gerektiğine vurgu yaptı. Üniversitedeki Kalite Topluluğu faaliyetlerinde aktif oldukları takdirde hem kendilerinin iyi deneyimler kazanacağı, hem de öğrenim gördükleri kurumun kalite süreçlerine katkıda bulunacaklarını belirtti.
Nisan 2024
Kalite Güvencesi Sisteminde Öğrencilerin Rolü Semineri:
BAU Kalite Yönetim Birimi uzmanı Eda Albayrak Demirtürk öğrencilere Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) faaliyetleri kapsamında üniversitemizde yürütülen kalite çalışmaları hakkında bilgiler verdi. Seminerde, yükseköğretim kurumlarında liderlik, yönetişim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı başlıklarındaki kalite süreçlerine öğrenci katılımlarının önemine vurgu yapıldı. Ayrıca kalite konusunda deneyim kazanmaları için öğrencilere, öğrenim gördükleri fakülte ve bölümlerindeki kalite ekiplerinde temsilci olmaları yönünde de önerilerde bulunuldu.
Haziran 2024
BAU Radyo ile Kalite Topluluğu Faaliyetleri, Kalite ve Sürdürülebilirlik Üzerine Söyleşi:
BAU Radyo’dan Dila Kalafatoğlu, Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Topluluğu başkanı öğrencimiz Onur Mert Türk ile Kalite Topluluğu faaliyetleri, yükseköğretimde kalite, program akreditasyonları, kalite güvence sistemi açısından öğrenci geri bildirimlerinin önemi konularını içeren radyo programı gerçekleştirdi. Kalite Yönetim Birimi’nden Uzman Raziye Akyol’un da konuk olduğu Programda ayrıca Kalite Topluluğu’nda aktif olan öğrencilerin mezun olduktan sonra, iş hayatında ve akademik hayatlarında sahip olacakları avantajlardan bahsedildi. BAU Rayo.mp3, podcast vb. olarak oluşturulan yayın sosyal medya hesaplarından paylaşıldı. İzlenme oranı gün geçtikçe artmaktadır. Geri dönüşlerle ilgili öğrencilerde duyarlılığın arttığı gözlenmiştir.
Ekim 2024:
7-11 Ekim Kulüpler Haftası:
Kalite Topluluğu Standında, Kalite Topluluğu ne iş yapar, Yükseköğretimde kalitenin önemi ve Kalite Topluluğu’nun faaliyetleri anlatıldı. Öğrencilerde farkındalık ve kalite kültürünün içselleştirilmesi hedeflendi.
18 Ekim Kulüp Tanışma Toplantısı: Yükseköğretimde kalite güvencesi süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlerle ilgili öğrencilerin yapabileceği faaliyetler konusunda fikir paylaşımı yapıldı. Öğrenciler YÖKAK kalite elçiliği faaliyetlerine yönlendirildi.
Kasım 2024:
18 Kasım: Star Akreditasyonu ile ilgili öğrenci bilgilendirmesi: İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi programlarını değerlendirmek üzere kuruma gelen STAR Akreditasyon kuruluşu değerlendirme takımının ziyareti hakkında ve değerlendirme süreçleri ile ilgili Kalite Topluluğu bilgilendirildi. STAR Akreditasyon Değerlendirici Takımının değerlendirme süreçleri hakkında Kalite Topluluğu Fakülte öğrencilerine bilgi paylaşımında bulundu. Program akreditasyonlarının önemini kavramaları yönünde bilgiler aktardı.
28 Kasım: Yükseköğretimde Kalite Güvencesi Süreçleri ve Öğrenci Katılımları Semineri: Kalite Yönetim Birimi tarafından yükseköğretimde kalite kültürünü yaymak ve kalite güvencesi sistemine öğrenci katılımını artırmak amacıyla 28 Kasım 2024 tarihinde öğrencilere yönelik seminer gerçekleştirilmiştir. Seminerde öğrencilere kalite kavramı, yükseköğretimde kalitenin önemi, yükseköğretimde kalite güvencesi süreçleri, Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun fonksiyonu, YÖKAK Öğrenci Komisyonu ve faaliyetleri, kalite elçiliği ve önemi, program akreditasyonları, öğrenci geri bildirimleri ve önemleri hakkında bilgiler aktarıldı. Seminer sonunda Kalite Topluluğu başkanı öğrencimiz Onur Mert Türk de fikirlerini paylaşarak öğrencilere Kalite Topluluğu’nda aktif görev almalarının almış oldukları eğitimin kalitesinin arttırılmasında önemli rol oynadığını ifade ederek öğrencileri aktif olma yönünde telkinlerde bulundu. Öğrencilerimizde kalite elçiliği fikri güçlendi ve ilgili öğrenciler YÖKAK Kalite Elçiliği başvurularına yönlendirildi.