Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile Süreç Yönetimi Eğitimi
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı üniversiteye yeni gelen öğrencilerin üniversiteye kayıtlarının yapılması, kabul ve ders durumları ile ilgili gerekli işleri organize edilmesinin yanında öğrencilerin mezuniyetlerine kadarki süreçte tüm akademik ve idari konularda bilgilendirilmelerinden sorumludur. Öğrenimleri süresince öğrencilerin gereksinimlerini karşılamakta yol gösterici olan öğrenci işleri çalışanları, ilgili birimlerle koordinasyon içinde çalışmaktadır.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile yapılan görüşmede dijital dönüşüm çalışmalarıyla faaliyetlerde oluşan bir değişimin oluşup oluşmadığı, güncellenmesi gereken işlerin neler olabileceği görüşüldü. Kayıt yenileme işlemleri, kayıt dondurma işlemleri, kurum içi yatay geçiş işlemleri, çift ana dal işlemleri, yan dal işlemleri, ders intibak işlemleri, belge talep işlemleri, öğrencinin kendi isteğiyle veya zorunlu olarak ayrılma işlemleri, mezuniyet işlemleri vb. işlemlerin süreçleri gözden geçirildi. Görüşmelerde UMIS Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi ile güncellenen faaliyetler tespit edilmiştir. Dijital olarak gerçekleştirilen süreçlerde meydana gelen değişikliklerden dolayı alt süreçler yeniden belirlenerek, süreç kartları yeniden düzenlenerek, performans göstergeleri gözden geçirilmiştir.
İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı İle Süreç Yönetimi Üzerine Eğitim
Birimin amacı, insan kaynağının planlanması ve yetkin insan gücünü kurumumuza kazandırmak amacıyla sistemin geliştirilmesi, personelin atama, özlük işlemleri ile ilgili işlerin yapılması, Öğrenme ve Öğretme Uygulama ve Araştırma Merkezi (CLT) ile birlikte idari personelin eğitim programlarının düzenlenerek uygulanmasıdır.
Birimle yapılan görüşmelerde insan kaynakları süreçleri gözden geçirerek bazıları yeniden yapılandırıldı. Bazı süreçler alt süreçler haline dönüştürüldü. Bununla birlikte süreçlerin süreç kartlarından çıkarılıp çıkarılmaması gerektiği konusu Birim yöneticisi ile birlikte değerlendirildi. İşlerin daha verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla, stratejik hedeflerle uyumlu olup olmadığı kontrol edilerek bazı süreçler yeniden düzenlendi. Yeniden düzenlenen süreçlerin performans göstergeleri gözden geçirilerek, daha verimli ölçümün gerçekleştirilebilmesini sağlayacak göstergeler tespit edildi.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı (Öğrenci Dekanlığı) ile Süreç Yönetimi Eğitimi
Öğrencilere üniversite hayatında destek veren Öğrenci Dekanlığı, onlara rehberlik ederken, sosyal yaşamlarını ve kişisel gelişimlerini desteklemelerine yardımcı olmaktadır. Derslerinin dışında, Spor Koordinatörlüğü aracılığıyla çeşitli spor etkinliklerinde yer almalarını, Psikolojik destek hizmetleriyle de stresle başa çıkma, motivasyon artırma vb. konular da yardımcı olmaktadır. Birim ayrıca, öğrencilerin kulüp etkinliklerini organize edip, öğrencilerin projelerde yer almalarını da desteklemektedir.
Birimin Daire Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Kurnaz ile yapılan görüşmede birimin organizasyon şeması, alt birimlerinin neler olduğu, bu birimlerdeki faaliyetler, süreçlerin hiyerarşisi, unsurları, önceliklendirme ve süreçlerin ilişkilendirilmesi detaylı bir şekilde incelenip göstergeleri gözden geçirilmiştir. Oldukça geniş bir faaliyet alanı olan Öğrenci Dekanlığı’nın Öğrenci Organizasyonları ve Aktiviteleri Birimi, Spor Etkinlikleri Birimi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi, Mediko Sosyal Hizmetleri Birimi, Burs Koordinasyon Birimi, BAU Mezunları İletişim ve İş Birliği alt birimleri mevcuttur. Süreçlerin göden geçirilmesi amacıyla bu birim çalışanlarıyla da tek tek ve bir den fazla görüşmeler gerçekleştirilerek süreç hiyerarşisi ve süreç kartları gözden geçirilmiştir.
Sürekli Eğitim Merkezi (BAUSEM) İle Süreç Yönetimi Eğitimi
Yaşam boyu öğrenme hizmetlerinin ve faaliyetlerinin uygun şekilde yürütülmesini ve desteklenmesini sağlayan BAUSEM, öğrenciler, mezunlar, kamu veya özel sektör çalışanları ve tüm diğer topluluk üyeleri için yaşam boyu öğrenme fırsatlarından eşit yararlanabilecekleri eğitim programları, konferanslar ve seminerler düzenlemektedir.
Geniş bir eğitim yelpazesine sahip olan BAUSEM çalışanlarına süreçleriyle ilgili sorular yöneltilerek, güncellenecek süreçler belirlenmeye çalışıldı. Alt süreçler ve eğitimlerle ilgili ilişkili olduğu birimlerin neler olduğu, İyileştirilecek süreçlerin nasıl önceliklendirildiği görüşüldü. Süreç performans göstergeleri ve hedefleri gözden geçirildi.
Kalite süreçleri ile ilgili paydaş görüşlerinin alınması için belli aralıklarla danışma kuruluyla bir araya gelip program önerilerinin alınmasının önemi üzerine görüşler bildirildi. Danışma Kurulu toplantılarına mezun temsilcinin de dahil edilmesinin önemine vurgu yapıldı. Ayrıca Danışma Kurulu toplantılarına öğrenci temsilcilerinin de katılmasının paydaş görüşlerinin alınması açısından önemli olduğu paylaşıldı. Bunların dışında program ders bilgi paketlerinin eğitim ve öğretim süreçlerinin değerlendirmesindeki önemi aktarıldı. Kalite Güvencesi Sisteminde ders bilgi paketlerinin önemi üzerine bilgi paylaşımı yapıldı. Temel Yeterlilikler ile Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Yeterlilikleri/Program Kazanımları eşleştirmelerinin önemi dile getirildi ve matriklerin sisteme nasıl kaydedileceği konusunda bilgiler aktarıldı.
Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Elçilerine yönelik Yükseköğretimde Kalite Güvence Sistemi ve İş Süreçleri Yönetimi konularında, Kalite Yönetim Birimi ve Süreç Yönetimi Danışmanı Erdal Küçükoğlu tarafından Microsoft Teams üzerinden online seminer gerçekleştirildi. Seminerde Kalite Güvencesi Süreçleri, PUKÖ Döngüsü, YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı, Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) ve Kanıta dayalı yönetim konularına değinildi. Seminerde ayrıca Yükseköğretimde süreç yönetiminin temel faydalarının yanında, akademik ve idari süreçlerin verimli ve düzenli, ölçülebilir hale getirilmesi için süreç yönetiminde izlenmesi gereken yol ve yöntemler aktarıldı.
BAU Radyo’dan Dila Kalafatoğlu, Bahçeşehir Üniversitesi Kalite Topluluğu başkanı öğrencimiz Onur Mert Türk ile Kalite Topluluğu faaliyetleri, yükseköğretimde kalite, program akreditasyonları, kalite güvence sistemi açısından öğrenci geri bildirimlerinin önemi konularını içeren radyo programı gerçekleştirdi. Kalite Yönetim Birimi’nden Uzman Raziye Akyol’un da konuk olduğu Programda ayrıca Kalite Topluluğu’nda aktif olan öğrencilerin mezun olduktan sonra, iş hayatında ve akademik hayatlarında sahip olacakları avantajlardan bahsedildi. BAU Rayo.mp3, podcast vb. olarak oluşturulan yayın sosyal medya hesaplarından paylaşıldı. İzlenme oranı gün geçtikçe artmaktadır. Geri dönüşlerle ilgili öğrencilerde duyarlılığın arttığı gözlenmiştir.
BAU Kalite Yönetim Birimi uzmanı Eda Albayrak Demirtürk öğrencilere Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) faaliyetleri kapsamında üniversitemizde yürütülen kalite çalışmaları hakkında bilgiler verdi. Seminerde, yükseköğretim kurumlarında liderlik, yönetişim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı başlıklarındaki kalite süreçlerine öğrenci katılımlarının önemine vurgu yapıldı. Ayrıca kalite konusunda deneyim kazanmaları için öğrencilere, öğrenim gördükleri fakülte ve bölümlerindeki kalite ekiplerinde temsilci olmaları yönünde de önerilerde bulunuldu.