Ana Stratejiler
1.EĞİTİM VE ÖĞRETİM
a. Ulusal ve uluslararası alanda örnek gösterilecek bir "Hibrit Üniversite" modeli geliştirmek
b. Öğrenci deneyimi ile ilgili tüm unsurları "Hibrit Üniversite" modeline göre güncellemek
c. Ülkemiz ve dünyadaki değişen koşullara göre eğitim ve öğretim için gerekli fiziki imkanları yeniden tasarlamak
2.ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
a. 2023 ’te dünyanın en iyi ilk 500 üniversitesi arasında olabilmek için gereken araştırma çıktılarının niteliğini artıran çalışmaları iyileştirerek sürdürmek
b. Nitelikli araştırma çıktıları üretecek akademik personeli istihdam etmek ve mevcut akademik personelin yetkinliğini artıracak çalışmalar yürütmeye devam etmek
c. Bahçeşehir Üniversitesi’nin girişimcilik ekosistemini yeniden tasarlamak
3.YÖNETİŞİM
"Hibrit Üniversite modeli ve ülkemiz ve dünyadaki değişen koşullara göre
a. Akademik ve idari personelin çalışma yöntem ve ortamlarını geliştirmek
b. Tüm iş süreçlerini gözden geçirerek kalite ve verimliliği artıracak çalışmalar yürütmek
4.TOPLUMSAL KATKI
a. Başarılı ve ihtiyaç sahibi gençlerin kaliteli eğitim almasını sağlayan ApplyBAU ve BİSEP gibi toplumda örnek gösterilen uygulamalarımızın etkinliğini artıracak çalışmalar yürütmek
b. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda yerel, ulusal ve uluslararası boyutta katkı sağlayan çalışmalar yürütmek
STRATEJİK HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ
1. Eğitim ve Öğretim
a.Ulusal ve uluslararası alanda örnek gösterilecek bir "Hibrit Üniversite" modeli geliştirmek
i.Tüm Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü derslerin ders planları ve programlarının eğitim teknolojilerinden ve uzaktan eğitim yöntemlerinden azami faydayı sağlayacak şekilde geliştirilmesi
PG-1. Ders planları ve programları güncellenen ders sayısı
PG-2. Ders planları ve programları güncellenen derslerin tüm ders kataloğundaki derslere oranı
PG-3. Ders planları ve programları güncellenen derslerin Ders Değerlendirme sonuçlarının önceki dönemlerdekine oranı
ii.Tüm Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü derslerin öğrenme çıktıları ve uygun ölçme değerlendirme yöntemlerinin gözden geçirilmesi
PG-1. Öğrenme çıktıları ve uygun ölçme değerlendirme yöntemleri gözden geçirilen ders sayısı
PG-2. Öğrenme çıktıları ve uygun ölçme değerlendirme yöntemleri gözden geçirilen derslerin tüm ders kataloğundaki derslere oranı
PG-3. Öğrenme çıktıları ve uygun ölçme değerlendirme yöntemleri gözden geçirilen derslerin Ders Değerlendirme sonuçlarının önceki dönemlerdekine oranı
iii.Tüm Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü derslerin öğrenci iş yüklerinin gözden geçirilmesi
PG-1. Öğrenci iş yükü gözden geçirilen ders sayısı
PG-2. Öğrenci iş yükü gözden geçirilen derslerin tüm ders kataloğundaki derslere oranı
PG-3. Öğrenci iş yükü gözden geçirilen derslerin Ders Değerlendirme sonuçlarının önceki dönemlerdekine oranı
iv.Tüm Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü derslerin ihtiyaç duyulan eğitim teknolojileri ile gerçekleştirilebilmesi için gerekli sistem, yazılım ve donanım ihtiyaçlarının belirlenmesi ve projelendirilerek hayata geçirilmesi
PG-1. Eğitim teknolojilerine uygun olarak donanımı yenilenen sınıf sayısı
PG-2. Eğitim Teknolojilerinin kullanılabilmesi için yapılan yatırım projelerine ayrılan bütçe
v.Hibrit Üniversite Modeli Kalite Standartlarının yayınlanması ve izlenmesi
PG-1. Hibrit Üniversite Modeli Kalite Standartlarının yayınlanması (kalitatif)
b. Öğrenci deneyimi ile ilgili tüm unsurları "Hibrit Üniversite" modeline göre güncellemek
i. Ders dışı öğrenme ortamları ve etkinliklerin Hibrit modele uygun olarak geliştirilmesi
PG-1. Ders planları ve programları güncellenen ders sayısı
PG-2. Ders planları ve programları güncellenen derslerin tüm ders kataloğundaki derslere oranı
PG-3. Ders planları ve programları güncellenen derslerin Ders Değerlendirme sonuçlarının önceki dönemlerdekilere oranı
ii. Öğrencilerin tüm işlemlerini uzaktan da yapabilmeleri için işleyişte gerekli geliştirmelerin yapılması
PG-1. Uzaktan yapılabilir hale gelen işlemlerde memnuniyet oranı
PG-2. Uzaktan yapılabilir hale gelen işlem sayısı
iii. Öğrenciye sunulan tüm destek ve danışmanlık hizmetlerinin uzaktan da sunulabilmesi için gerekli geliştirmelerin yapılması
PG-1. Uzaktan verilebilir hale gelen destek ve danışmanlık hizmetleri (kalitatif) PG-2. Uzaktan verilen akademik danışmanlık hizmet saati
PG-3. Uzaktan verilen akademik danışmanlık hizmetinden yararlanan öğrenci sayısı
PG-4. Uzaktan verilen öğrenci danışmanlığı hizmet saati
PG-5. Uzaktan verilen öğrenci danışmanlığı hizmetinden yararlanan öğrenci sayısı
PG-6. Uzaktan verilen psikolojik danışmanlık hizmet saati
PG-7. Uzaktan verilen psikolojik danışmanlık hizmetinden yararlanan öğrenci sayısı
c.Ülkemiz ve dünyadaki değişen koşullara göre eğitim ve öğretim için gerekli fiziki imkanları yeniden tasarlamak
i.Üniversitenin mekan ihtiyacının gözden geçirilmesi ve yeniden tanımlanması
PG-1. Mekan kullanım amaçlarının değerlendirme raporunun yayınlanması (kalitatif)
ii.Üniversitenin kampüs kullanım alanlarının yeniden tasarımı
PG-1. Öğrenci ve personel için kampüs kullanım alanı memnuniyet oranı
2.Araştırma ve Geliştirme
a. 2023’te dünyanın en iyi ilk 500 üniversitesi arasında olabilmek için gereken araştırma çıktılarının niteliğini artıran çalışmaları iyileştirerek
sürdürmek
i. Üniversitenin Araştırmada Mükemmeliyet alanlarını belirlemek
PG-1. Üniversitenin Araştırma Mükemmeliyet Alanlarının belirlenmesi (kalitatif) ii.Araştırma altyapısı yatırımlarını Araştırmada Mükemmeliyet alanlarına yönlendirmek
PG-1. Araştırma Mükemmeliyet alanlarındaki araştırma alt yapısı raporunun hazırlanması (kalitatif)
PG-2. Araştırma Mükemmeliyet alanlarındaki araştırma alt yapısını geliştirmek için ayrılan bütçe
iii. Akademik personelin yaptığı yayınların sayısını ve niteliğini artırmak üzere görev tanımları ve iş yüklerini gözden geçirmek
PG-1. Akademik Personel görev tanımı ve iş yükü değerlendirme raporu (kalitatif)
iv. Akademik personelin yaptığı yayınların sayısını ve niteliğini artırmak üzere teşvik programlarını gözden geçirmek
PG-1. Akademik Personele verilen yayın teşviki (TL)
PG-2. Akademik Personele verilen yayın teşvikinin yıllara göre değişimi oranı
PG-3. Yayın teşvikinden yararlanan akademisyen sayısı
PG-4. Yayın teşvikinden yararlanan akademisyenlerin yıllara göre değişimi oranı
v. Üniversite – Sanayi İşbirliklerinin sayısını ve hacmini artıracak programlar geliştirmek
PG-1. Üniversite-Sanayi İşbirliği proje sayısı
PG-2. Üniversite-Sanayi işbirliği ve yaratılan finansal iş hacmi (TL)
vi. Üniversitenin aldığı dış araştırma fonlarını artıracak yöntemler geliştirmek
PG-1. Üniversitenin aldığı dış fon hacmi (TL)
b. Nitelikli araştırma çıktıları üretecek akademik personeli istihdam etmek ve mevcut akademik personelin yetkinliğini
artıracak çalışmalar yürütmeye devam etmek
i.Nitelikli akademik personeli üniversiteye çekebilmek için ulusal ve uluslararası mecralardaki tanıtım ve başvuru mekanizmalarımızı geliştirmek
PG-1. Açık pozisyon ilanlarının yayınlandığı mecra sayısı
PG-2. Açık pozisyon ilanlarına alınan başvuru sayısı
PG-3. Açık pozisyon ilanlarına alınan başvuru sayısındaki yıllara göre değişimi
ii. Mevcut Akademik Personelin yetkinliklerini artıracak eğitim programları düzenlemek ve sunmak
PG-1. Akademik Personele yönelik düzenlenen eğitim programı sayısı
PG-2. Akademik Personele yönelik düzenlenen eğitim programlarına katılım
iii. Mevcut Akademik Personelin yetkinliklerini artıracak ulusal ve uluslararası toplantı, kongre, konferans katılımlarını; değişim programlarını ve benzeri teşvikleri artırmak.
PG-1. Akademik Personele verilen Konferans katılımı teşviki (TL)
PG-2. Akademik Personele verilen Konferans katılımı teşvikinin yıllara göre değişimi oranı
PG-3. Konferans katılımı teşvikinden yararlanan akademisyen sayısı
PG-4. Konferans katılımı teşvikinden yararlanan akademisyenlerin yıllara göre değişimi oranı
c. Bahçeşehir Üniversitesi’nin girişimcilik ekosistemini yeniden tasarlamak
i. Öğrenci girişimciliğini destekleyecek ve özellikle ApplyBAU sistemi ile gelen öğrencileri ilk girişten itibaren kapsayacak programları geliştirmek
PG-1. Girişimcilik eğitimi alan öğrenci sayısı
PG-2. Girişimcilik eğitimi alan öğrenci sayısı içindeki ApplyBAU’lu öğrenci oranı
PG-3. Ön Kuluçka ve Kuluçka desteği alan öğrenci sayısı
PG-4. Ön Kuluçka ve Kuluçka desteği alan öğrenci sayısı içindeki ApplyBAU’lu öğrenci oranı
PG-5. Öğrenciler tarafından kurulan şirket sayısı
PG-6. Öğrenciler tarafından kurulan şirket sayısı içindeki ApplyBAU’lular tarafından kurulan şirketlerin oranı
ii. Akademik personel girişimciliğini destekleyecek programları geliştirmek.
PG-1. Girişimcilik eğitimi alan Akademik personel sayısı
PG-2. Ön Kuluçka ve Kuluçka desteği alan Akademik personel sayısı
PG-3. Akademik personel tarafından kurulan şirket sayısı
3.Yönetişim
a.Akademik ve idari personelin çalışma yöntem ve ortamlarını "Hibrit Üniversite" modeline ve ülkemiz ve
dünyadaki değişen koşullara göre geliştirmek
i. Akademik ve İdari personelin çalışma biçimlerine ilişkin ihtiyaç ve gereklilikleri, uzaktan çalışma
yöntemlerini de göz önünde bulundurarak, gözden geçirmek
PG-1. Akademik ve İdari Personel etkin ve verimli çalışma gereksinimleri değerlendirme raporu (kalitatif)
b."Hibrit Üniversite" modeline ve ülkemiz ve dünyadaki değişen koşullara göre tüm süreçleri gözden
geçirerek kalite ve verimliliği artıracak çalışmalar yürütmek
i. Üniversitenin işleyişindeki tüm süreçlerin akıllı teknolojiler kullanılarak verimliliğinin artırılması
PG-1. Üniversite İşleyişinde akıllı teknolojilerin kullanımına geçiş projeleri (kalitatif)
ii.Üniversitenin, başta idari süreçler olmak üzere, süreç haritasının ve süreç sahiplerinin belirlenmesi, süreç ekiplerinin yapacağı süreç iyileştirme çalışmalarının başlatılması ve iş akışlarının tanımlanarak ilgili yazılımlarla desteklenir hale gelmesi
PG-1. Üniversite İdari Süreçleri projesi planı (kalitatif)
4.Toplumsal Katkı
a.Başarılı ve ihtiyaç sahibi gençlerin kaliteli eğitim almasını sağlayan ApplyBAU ve BİSEP gibi toplumda
örnek gösterilen uygulamalarımızın etkinliğini artıracak çalışmalar yürütmek
i.Başarılı ve ihtiyaç sahibi gençlere ulaşmak amacıyla ApplyBAU ve BİSEP sistemlerinin tanıtımını sürekli iyileştirmek
PG-1. ApplyBAU ve BİSEP programlarına başvuran öğrenci sayısı
PG-2. ApplyBAU ve BİSEP programlarına başvuran öğrenci sayısının önceki yıllara oranı
PG-3. ApplyBAU ve BİSEP programları aracılığıyla üniversiteye yerleşen öğrenci sayısı
PG-4. ApplyBAU ve BİSEP programları aracılığıyla üniversiteye yerleşen öğrenci sayısının önceki yıllara oranı
ii. ApplyBAU ve BİSEP sistemleri aracılığıyla aday öğrencilere sunulan olanakları sürekli geliştirmek
PG-1. ApplyBAU ve BİSEP programları ile dağıtılan öğrenim ücreti muafiyeti (burs) hacmi (TL)
PG-2. ApplyBAU ve BİSEP programları ile dağıtılan öğrenim ücreti muafiyeti (burs) hacminin (TL)
önceki yıllara oranı
b.Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda yerel, ulusal ve uluslararası boyutta katkı sağlayan çalışmalar yürütmek
i. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının öğrencilerimizin eğitimine girmesi için konuyla ilgili dersler açmak
PG-1. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilgili açılan ders sayısı
PG-2. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını içerecek şekilde ders planı güncellenen ders sayısı
ii.Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının toplumsal farkındalığının artırılması için, paydaşlarla işbirlikleri kurarak, konuyla ilgili proje, konferans, vb. etkinlikler yapmak
PG-1. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilgili yapılan etkinlik sayısı
PG-2. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilgili işbirliği ile yapılan etkinlik sayısı
PG-3. Times Higher Education Impact Rankings BAU sıralamaları
iii. Üniversitenin araştırma çıktılarında Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yer vermek.
PG-1. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilgili yapılan yayın sayısı
PG-2. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilgili yapılan proje sayısı
Stratejik Hedefler ve Performans Göstergeleri sunumunu görmek için tıklayınız.