Ülkemizin ve insanlığın yaşam standartlarını yükseltecek bilginin üretilebilmesi için, bilimsel temellere dayalı tasarımlar gerçekleştirilerek nitelikli ve öğrenen merkezli öğrenme ortamları oluşturmak.
Akademisyenler, öğrenciler ve diğer paydaşların uzaktan eğitim konusunda farkındalığını artırmak ve uygulamaya teşvik etmek.
Bireylerin ve birimlerin dijital dönüşüm süreçlerini yürütmek ve uluslararası alanda rekabet edilebilirliği yüksek bir kurum haline gelmek.
Uzaktan eğitime ilişkin etik kurallar çerçevesinde kalite standartları belirlemek ve uygulanabilirliğini sağlamak.
Öğrencilerin, yaşam boyu öğrenmelerini desteklemek amacıyla 21. yüzyıl öğreneni olmaları yolunda desteklemek.
Eğitimde fırsat eşitliği kapsamında eğitime ihtiyaç duyan bireylere kaliteli içerikler sunarak toplumsal katkı sürecine destek olmak.
Uzaktan eğitime ilişkin teknolojik altyapıyı güçlendirmek ve bilgi güvenliğini sağlamak.
Eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla eğitime erişim imkanlarını iyileştirmek.
Uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin öğrenci, akademisyen ve diğer paydaşlardan alınan geri bildirimler ile veriye dayalı sürekli iyileştirmeye yönelik çalışmalar yürütmek.
Öğrencilerin ve akademisyenlerin ihtiyaç duyduğu anda ulaşabilecekleri teknik destek sistemi sunmak.
Uzaktan eğitimin farklı uygulamalarının kullanılmasını teşvik etmek.
Güncel teknolojiyi takip ederek pedagojik ilkeler çerçevesinde öğrenme ortamına entegre etme çalışmaları yürütmek.
Üniversite bünyesindeki derslerin belirlenen kalite standartları doğrultusunda tasarımını ve yürütülmesini sağlamak.
Yüz yüze, eş zamanlı (senkron), eş zamanlı olmayan (asenkron) ve hibrit olarak yürütülen derslerde beklenen öğrenme çıktılarının kazandırılması, öğrenen merkezli ve öğrenme kalıcılığını artırmak amacıyla akademisyenlere eğitimler vermek.
Yüz yüze, eş zamanlı (senkron), eş zamanlı olmayan (asenkron) ve hibrit derslerin tasarımını uluslararası standartlar kapsamında gerçekleştirmek.
Uluslararası akademi içerisindeki yeniliği sürekli transfer etmek amacıyla ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarını takip etmek.
Yüz yüze, eş zamanlı (senkron), eş zamanlı olmayan (asenkron) ve hibrit olarak yürütülen derslerde verimliliği ve öğrenme kalıcılığını artırmak amacıyla ders tasarımları yapmak.
Öğrencilerin kendi alanlarına yönelik veya alan dışı konularda dersler alarak kendilerini kişisel ve mesleki yönde geliştirilmelerine yönelik ders çeşitliliğini artırmak ve kitlesel çevrimiçi açık dersler (MOOC) platformlarına yönlendirmek.