| Sayı | Adı | Soyadı | Tez Adı | Danışman | Mezuniyet Yılı | 
| 1 | GÜNEŞ | AKÇA | DESIGN, DEVELOPMENT AND VALIDATION OF MASSIVE ONLINE URBAN AWARENESS COURSE | TUFAN ADIGÜZEL | 2015 | 
| 2 | AYFER | TEMİZEL | PORTFOLIO SPEAKING TASKS ACCOMMODATED BY VIDEORECORDINGS AS AN ALTERNATIVE WAY OF ASSESSMENT IN AN ENGLISH PREPARATORY SCHOOL | YAVUZ SAMUR | 2015 | 
| 3 | GAMZE | YALAVAÇ | STUDENTS’, TEACHERS’ AND PARENTS’ PERCEPTIONS OF AFTER SCHOOL ONLINE COURSE: A CASE STUDY IN A MIDDLE SCHOOL | YAVUZ SAMUR | 2015 | 
| 4 | DERMAN | BULUT | EĞİTSEL OYUN TASARLAMA SÜRECİNİN ÖĞRENCİLERİN YARATICILIKLARINA ETKİSİ | YAVUZ SAMUR | 2015 | 
| 5 | BÜŞRA GAMZE | GENÇER | OKULLARDA TERS-YÜZ SINIF MODELİNİN UYGULANMASINA YÖNELİK BİR VAKA ÇALIŞMASI | TUFAN ADIGÜZEL | 2015 | 
| 6 | EBRU ŞEYMA | SALTIK | DERSHANELERİN DÖNÜŞÜM SÜRECİYLE VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN BU SÜREÇTEKİ ROLÜYLE İLGİLİ DÜŞÜNCE VE PLANLARI | YAVUZ SAMUR | 2015 | 
| 7 | MURAT | ŞAHİN | OYUNLAŞTIRILMIŞ OYUN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİ BAŞARILARINA VE DERSE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ | YAVUZ SAMUR | 2015 | 
| 8 | FATMA DENİZ | YALÇIN | EĞİTİM KURUMLARINDA TEKNOLOJİ ILE DEĞİŞİM SÜRECİ: BİR YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU ÖRNEĞİ | TUFAN ADIGÜZEL | 2015 | 
| 9 | EVRİM | EMEKSİZ | İŞ DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK ÇOK BOYUTLU ÖRGÜTSEL KİMLİKLENME: İŞLE BÜTÜNLEŞMENİN ARACILIK ROLÜ | BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU | 2015 | 
| 11 | SUZAN | KARADAĞ | EĞİTİM KURUMLARINDA MENTORLUK UYGULAMALARI: DURUM ANALİZİ | BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU | 2015 | 
| 12 | BERRİN | PARLAK | EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN ZORUNLU YER DEĞİŞİKLİĞİ SÜRECİ | BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU | 2015 | 
| 13 | EMEL | ŞİMŞEK | AKADEMİK LİDERLERİN LİDERLİK YAKLAŞIMLARININ DÖRT ÇERÇEVE MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ: DURUM ANALİZİ | BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU | 2015 | 
| 14 | PINAR | ALP | TPACK EXPERIENCE IN CALL THROUGH AN LBD APRROACH: A CASE STUDY REFLECTING ELT TEACHERS’ CALL PERCEPTIONS AND PRACTICES IN AN ONLINE ICT COURSE | HATİME ÇİFTÇİ | 2015 | 
| 15 | ASLİN | ARSLANOĞLU | THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON THE HEARING-IMPAIRED TURKISH STUDENMTS' MOTIVATION AND THEIR VOCABULARY DEVELOPMENT IN ENGLISH | FİLİZ POLAT | 2015 | 
| 16 | ZEYNEP MUTLU | CANSEVER | PERCEPTIONS OF NATIVE AND NON-NATIVE EFL INSTRUCTORS IN RELATION TO INTERCULTURAL FOREIGN LANGUAGE TEACHING | ENİSA MEDE | 2015 | 
| 17 | NURGÜL | ERAKMAN | STUDENT BURNOUT IN AN ENGLISH PREPARATORY PROGRAM AT A TURKISH UNIVERSITY: A CASE STUDY | ENİSA MEDE | 2015 | 
| 18 | DUYGU | FİDANLI | AIDING SPEAKING PROFICIENCY IN YOUNG ADULT LEARNERS | YEŞİM KEŞLİ DOLLAR | 2015 | 
| 19 | TÜLAY | GAZİOĞLU | THE EFFECT OF PEDAGOGICAL INTERVENTION IN PRAGMATICS ON TURKISH EFL HIGH SCHOOL STUDENTS | HATİME ÇİFTÇİ | 2015 | 
| 20 | MİNE | GÜLCAN | TURKISH EFL TEACHERS' AND ADMINISTRATORS' PERCEPTIONS OF SHORT TEACHER TRAINING COURSES: THE CASE OF CELTA | YEŞİM KEŞLİ DOLLAR | 2015 | 
| 21 | MELİKE | IŞIK | THE NEEDS OF K1-4 ENGLISH LANGUAGE TEACHERS FOR THE DESIGN OF AN IN-SERVICE TEACHER TRAINING PROGRAM | ENİSA MEDE | 2015 | 
| 22 | NURAY | İMRE | AN INVESTIGATION INTO RELATIONSHIO BETWEEN DEGREE OF LEARNING AUTONOMY, ACADEMIC AND SOICAL VARIABLES | KENAN DİKİLİTAŞ | 2015 | 
| 23 | MELİH | KAZIMLAR | BURNOUT LEVELS OF EFL INSTRUCTORS IN RELATION TO ORGANIZATIONAL CONTEXT | YEŞİM KEŞLİ DOLLAR | 2015 | 
| 24 | GAMZE | ÖNER | EVALUATION OF A1 LEVEL PROGRAM AT AN ENGLISH PREPARATORY SCHOOL IN A TURKISH UNIVERSITY: A CASE STUDY | AYLİN TEKİNER TOLU | 2015 | 
| 25 | RUKİYE ÖZLEM | ÖZTÜRK | AN EVALUATION OF MASTER'S PROGRAM IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING AT A TURKISH UNIVERSITY | ENİSA MEDE | 2015 | 
| 26 | FİLİZ | TÜZÜN | ERASMUS TEACHING STAFF MOBILITY: FROM THE PERCEPTIONS OF TURKISH ELT ACADEMICS | ENİSA MEDE | 2015 | 
| 27 | MEHMET EVRİM | ALTIN | CHALLENGES FOR THE FUTURE OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN GERMANY A CASE STUDY | SİNEM VATANARTIRAN | 2015 |