İlgili Merkez: BAUKEM (Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Araştırma ve Uygulama Merkezi)
Program Eğitim Dili: Türkçe
Program Tanımı: Bu sertifika programının amacı öğrencilere hem bir sağlık çalışanı bireysel ve grup içi etkileşimi etkin kullanarak iş süreçlerini yönetebilmeyi hem de oyunlaştırma metodlarını öğreterek sağlık alanında yeni olanaklar yaratabilme ihtimalini kazandırmaktır. Yaratıcı ve interaktif yöntemlerle sağlık alanına disiplinlerarası bir yaklaşıma sahip profesyoneller yetiştirmek üzere kurgulanmıştır.
Başvuru Koşulları: "İyileştirmede Etkileşimli Yöntemler Yetkinlik Programı" sertifika programına tüm öğrenciler başvurabilir. Öğrencilerimizin sertifika almaya hak kazanmaları için aşağıdaki tabloda yer alan derslerden en az "B" harf notu ile başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerimiz sonraki süreçte akademik danışmanlarına dilekçe yazarak sertifikalarını almayı talep edebilirler.
Programı Tamamlama: Programın tamamlanabilmesi için, içerikte yer alan tüm derslerin en az “B” harf notu ile geçilmesi gerekmektedir. Bu durumda öğrencilerimize programı tamamladıklarına dair sertifikaları verilecektir. Dersi alıp başarısız olan (“F” ya da “NA”) öğrenciler ilgili dersi tekrar edebilir.
Program Dersleri:
SERTİFİKA/EĞİTİM PROGRAMI ADI |
DERSLER |
||||||||
DERS KODU ve ADI |
TÜRÜ |
|
|
|
|
||||
Z |
Dep |
NonDep |
GEP |
T |
U |
UK |
AKTS |
||
İYİLEŞTİRMEDE ETKİLEŞİMLİ YÖNTEMLER YETKİNLİK PROGRAMI |
GEP1625 Oyunsal Etkileşim |
|
|
|
X |
3 |
0 |
3 |
5 |
GEP0012 Psikodramaya Giriş |
|
|
|
X |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
GEP0011 Sağlık Okuryazarlığına Giriş |
|
|
|
X |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
TOPLAM |
9 |
15 |
Program Derslerinin Tanıtımı:
GEP0011 SAĞLIK OKURYAZARIĞINA GİRİŞ
Dersin içeriği; Çağdaş Sağlık Anlayışı ve Tarihsel Gelişimi, Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi ve Tarihsel Gelişimi, Sağlık Okuryazarlığına Genel Bakış, Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Hizmeti Kullanıcıları Açısından Sağlık Okuryazarlığı, Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi, Sağlık Hizmeti Sunumunda İletişim Becerileri, Sağlık Okuryazarlığı İçin Ölçüm Teknikleri ve Bilimsel Çalışma Örnekleri, Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları, Birinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler, İkinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler, Sağlık Hukuku: Temel Kavramlar, Hasta Hakları, Hasta Memnuniyeti, Sağlık Ekonomisi: Temel Kavramlar ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında Genel Değerlendirme ve Tartışmadan oluşmaktadır.
GEP0625 OYUNSAL ETKİLEŞİM
Bu derste öğrencilerin günümüz dünyasının iş modelleri ve hizmet üretim süreçlerinde önemli araçlarından biri olan oyun ve oyunlaştırma kavramını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Eğlence endüstrisi ile başlamış olmasına rağmen günümüzde birçok alanda etkin bir stratejik çözüm olarak iş gören oyunlaştırma kavramının etkileşimin gücü ile nasıl performans artıran bir fonksiyona dönüştüğü öğrencilere aktarılacaktır.
GEP0012 PSİKODRAMAYA GİRİŞ
Sağlık hizmeti alanında eğitim gören bireylerin mesleki donanımlarının kendi kişilik özelliklerinden bağımsız olamayacağı, en işlevsel ve hızlı gelişmenin grup içindeki dinamiklerin işlemesi ile sağlanacağı bilindiğinden sağlık eğitiminde psikodrama dersi (yaşantı grubu) ile hızlı bir gelişim sağlanacağı düşünülmektedir. Öğrencilerin empati kurma becerilerinin artması, kaygı düzeylerinin azalması, stresle başa çıkma becerilerinin gelişmesi, benlik saygısı ve atılgan davranış geliştirmelerini sağlamaktır. Dersin amacı terapötik değildir. Mesleki çalışma ve ilişkilerde sağlık çalışanının kişiliğini sağlıklı ergin birey olabilme yönünde geliştirmelerine yardımcı olmak, yaratıcılık ve spontanlık becerilerini artırmaktır.