HSL5103 Stratejik Yönetim
Bu dersin amacı üst düzey yöneticilerin karşılaşacağı karmaşık problemleri doğru bir şekilde tanımlayabilmelerine ve çözüm üretebilmelerine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması; iş yaşamına ait gerçek örnek olay analizleri üzerinde durularak katılımcıların bugüne kadar diğer derslerden elde ettikleri tüm fonksiyonel yeteneklerini bir araya getirebilmeleri ve gerçek iş yaşamına ait örgütsel sorunlara çözümler üretebilmelerinin sağlanmasıdır.
HSL5201 Pazarlama Yönetimi
Bu dersin temel konuları: pazarlama yönetiminin ilkeleri; temel pazarlama yaklaşımları; pazarlama yönetiminin öğelerinin değerlendirilmesi; ana pazarlama kavramlarını ve tekniklerini özümseme, sentezleme ve uygulama olanağı; pazarlamanın toplumsal ve yönetsel işlevleri; pazarlama yaklaşımları ve farklı organizasyonlardaki işleyişi; müşteri-pazarlama karşılaşmaları; karar verme süreçleri; markalama, bölümlendirmenin rolü, hedefleme, konumlandırma ve pazarlama karması ve ögelerinin ele alınmasıdır.
HSL5420 Muhasebe
Bu dersin temel uygulama alanları arasında muhasebeye konu olan işlemleri günlük defter ve büyük defterde kayıt altına alma, ve dönem sonu işlemlerini yaparak bilanço, gelir tablosu ve özsermaye değişim tablosu hazırlama konuları temel olarak alarak, muhasebe kalemlerinin nasıl muhasebeleştirildiği ve finansal tablolarda nasıl yer aldığı konuları vardır. Bunun yanı sıra anonim şirketlerdeki muhasebe düzenlenmeleri incelemektedir. Maliyet muhasebesi kapsamında, giderlerin sınıflandırılması, gider, maliyet, zarar kavramlarının açıklanması, maliyet unsurları ve üretilen mamullerin maliyeti incelenerek, safha ve sipariş maliyetleme teknikleri anlatılır. Yönetim muhasebesi alanında ise, bütçe konusu ele alınarak, bütçenin oluşturulması detaylı olarak uygulanarak, planlama, kontrol ve karar analizleri yapılmaktadır.
HSL5410 Finans
Günümüzde, finans konularının, işletmeler ve toplum açısından finansal kaynakların yaratılmasını, kullanımını ve dağılımını etkileyen dinamik bir araç/etkinlik olarak kavranması gerekmektedir. Bu kapsamda bu derste finansman yöneticisinin işletme içindeki rolü, diğer yöneticilerle ilişkileri, finansmanın temelini oluşturan nakit akımlarının zamana göre değeri, hisse senetleri, minmum beklene getiri oranı (fırsat maliyeti), enflasyon ve değerlendirmeye etkileri, yatırım kriterleri, proje değerlendirme yöntemleri ve kaynak maliyeti konuları değerlendirmektedir.
HEK5001 Yönetim Ekonomisi
Bu ders, bir kurumun amaçlarına veya hedeflerine en etkin şekilde ulaşabilmesi için iktisat teorisinin uygulanmasında analiz araçlarını incelemektedir. Geleneksel yönetim ile modern yönetim teknikleri arasındaki farklılıkları incelmekte; uluslararası üretim ve dağılımın küresel ekonomik gerçekleri bağlamındaki teorileri bütünleştirmektedir.
HSL5102 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bu derste, örgütsel öğrenme ve insan kaynakları geliştirme alanındaki kuramsal gelişmeler; etkin insan kaynağı belirleme, çözümleme ve geliştirme; farklı ortamlar için insan kaynağı geliştirmek amaçlı eğitim programları tasarlama; örgütsel perspektifte eğitsel program hazırlama için politikalar ve süreçler geliştirme; gereksinim analizi, eğitsel hedeflerin tespiti, içerik belirleme ve düzenleme; ve öğretim ve değerlendirme stratejileri oluşturma yöntemleri irdelenmektedir.
HSL5074 E-Ticaret
E-Ticareti ortaya çıkaran ana sebeplerin belirlenmesi, işletmeleri bekleyen değişim faktörlerinin anlaşılması, Internet, telekomünikasyon sistemleri, web yazılımları, elektronik veri iletimi (EDI), e-ticaret iş modelleri, web üzerinden pazarlama, gizlilik ve güvenlik, hukuki problemler ve elektronik ticaretin geleceği ve e-ticaret stratejileridir.
HSL5195 Girişimcilik İlkeleri
Bu ders kapsamında ele alınacak konular, girişimciliğin tarihi gelişimi; girişimci kişiliğin temel karakteristikleri; küçük işletmeler; küçük işletmecilik ve Türkiye; işletme çeşitleri; küçük işletmelerde büyüme ve rekabet stratejileri; yönetim; pazarlama; finansman; patent, marka ve telif hakları; yenilikçilik ve türleri; goballeşen dünyada girişimci olabilmenin koşulları; işletmelerde sosyal sorumluluk ve iş etiği; girişimcilik ve kültürdür.
HSL5254 CRM ve Veri Tabanlı Pazarlama
Dersin temel konuları arasında iletişim, veri tabanlı pazarlama ve gelişen pazarlama alanının fiziksel dağılımı; veri tabanı oluşturma, veri tabanı bilgisi kullanma ve dışsal/içsel veri birleştirmesidir. Pazarlamanın kataloglar ve doğrudan postalama gibi geleneksel biçimleri çerçevesinde veritabanı oluşturularak, e-ticaretin gelişimi ve kullanım alanları uygulamaları bulunmaktadır. Bir proje çerçevesinde, bir doğrudan pazarlama projesi geliştirilerek sonuçları ölçümlendirilir.
HSL5253 Tüketici Davranışları
Bu ders, tüketici davranışları ve işletmeler üzerindeki etkileri; tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, müşteri tatmini, müşteri sadakati yaratma; tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler; tüketici davranışı kavramı ve özellikleri; tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi; tüketicilerin satın alma davranışları ve kararları; tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler; satın alma karar süreci, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları konularını irdeler.
HSL5252 Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi
Bu dersin temel çalışma alanı tüketici açısından marka algısı ve tanımı ve kurumların markaları doğru yönetebilme koşulları ekseninde belirlenmiştir. Ders süresince ‘Marka değeri nasıl yaratılır, nasıl ölçümlendirilir ve küresel dünyada nasıl kullanılır?’ ve ‘Markanın bütünleşik pazarlama stratejileri çerçevesinde rolü nedir?’ sorularına cevap aranır.
HSL5255 Stratejik Pazarlama Uygulamaları
Bu derste pazarlama stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu yapılır. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi konuları ele alnırken, rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi üzerine detaylı incelemeler yapılır.
HSL5110 Örgütsel Davranış
Dersin amacı çalışanların örgüt içindeki davranışları hakkında temel bilgileri aktarmak, çalışanların yönetiminin örgütsel başarı ve verimliliği nasıl etkilediğini incelemektir. Ders, örgütlerde davranışın önemi, psikolojinin yönetimdeki yeri ve önemi;iş tatmini; motivasyon yükseltici önlemler; örgütsel davranışlar; grup, lider oluşumu; örgütlerde psikolojik şikayetler; iş ortamının fiziksel sorunları; bireyler arası ilişkiler ve haberleşme, liderlik gibi konuları içermektedir.
HSL5301 Araştırma Yöntemleri
Bu ders kapsamında işlenecek konular arasında araştırma sorusu tanımlanması; geliştirilmesi; araştırma tasarımının oluşturulması, veri toplama yönteminin geliştirilmesi, örneklem çerçevesi oluşturulması, veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması süreçleri; temel araştırma kavramlarının incelenmesi; her derste odak grup, derinlemesine görüşme, anket ve içerik analizi ve internet araştırmaları ele alınmaktadır.
HSL 5999 Proje
Yüksek lisans öğrencilerinin programda ele alınan ders ve konulardan kendi seçecekleri uygun bir araştırma konusu üzerinde bir danışman rehberliğinde proje hazırlarlar.