HSP5254 CRM ve Veri Tabanlı Pazarlama
Dersin temel konuları arasında iletişim, veri tabanlı pazarlama ve gelişen pazarlama alanının fiziksel dağılımı; veri tabanı oluşturma, veri tabanı bilgisi kullanma ve dışsal/içsel veri birleştirmesidir. Pazarlamanın kataloglar ve doğrudan postalama gibi geleneksel biçimleri çerçevesinde veritabanı oluşturularak, e-ticaretin gelişimi ve kullanım alanları uygulamaları bulunmaktadır. Bir proje çerçevesinde, bir doğrudan pazarlama projesi geliştirilerek sonuçları ölçümlendirilir.
HSP5253 Tüketici Davranışları
Bu ders, tüketici davranışları ve işletmeler üzerindeki etkileri; tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, müşteri tatmini, müşteri sadakati yaratma; tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler; tüketici davranışı kavramı ve özellikleri; tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi; tüketicilerin satın alma davranışları ve kararları; tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler; satın alma karar süreci, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları konularını irdeler.
HSP5252 Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi
Bu dersin temel çalışma alanı tüketici açısından marka algısı ve tanımı ve kurumların markaları doğru yönetebilme koşulları ekseninde belirlenmiştir. Ders süresince ‘Marka değeri nasıl yaratılır, nasıl ölçümlendirilir ve küresel dünyada nasıl kullanılır?’ ve ‘Markanın bütünleşik pazarlama stratejileri çerçevesinde rolü nedir?’ sorularına cevap aranır.
HSP5255 Stratejik Pazarlama Uygulamaları
Bu derste pazarlama stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu yapılır. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi konuları ele alnırken, rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi üzerine detaylı incelemeler yapılır.
HSL5103 Stratejik Yönetim
Bu dersin amacı üst düzey yöneticilerin karşılaşacağı karmaşık problemleri doğru bir şekilde tanımlayabilmelerine ve çözüm üretebilmelerine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması; iş yaşamına ait gerçek örnek olay analizleri üzerinde durularak katılımcıların bugüne kadar diğer derslerden elde ettikleri tüm fonksiyonel yeteneklerini bir araya getirebilmeleri ve gerçek iş yaşamına ait örgütsel sorunlara çözümler üretebilmelerinin sağlanmasıdır.
HSL5201 Pazarlama Yönetimi
Bu dersin temel konuları: pazarlama yönetiminin ilkeleri; temel pazarlama yaklaşımları; pazarlama yönetiminin öğelerinin değerlendirilmesi; ana pazarlama kavramlarını ve tekniklerini özümseme, sentezleme ve uygulama olanağı; pazarlamanın toplumsal ve yönetsel işlevleri; pazarlama yaklaşımları ve farklı organizasyonlardaki işleyişi; müşteri-pazarlama karşılaşmaları; karar verme süreçleri; markalama, bölümlendirmenin rolü, hedefleme, konumlandırma ve pazarlama karması ve ögelerinin ele alınmasıdır.
HSP5110 Örgütsel Davranış
Dersin amacı çalışanların örgüt içindeki davranışları hakkında temel bilgileri aktarmak, çalışanların yönetiminin örgütsel başarı ve verimliliği nasıl etkilediğini incelemektir. Ders, örgütlerde davranışın önemi, psikolojinin yönetimdeki yeri ve önemi;iş tatmini; motivasyon yükseltici önlemler; örgütsel davranışlar; grup, lider oluşumu; örgütlerde psikolojik şikayetler; iş ortamının fiziksel sorunları; bireyler arası ilişkiler ve haberleşme, liderlik gibi konuları içermektedir.
HSP5074 E-Ticaret
E-Ticareti ortaya çıkaran ana sebeplerin belirlenmesi, işletmeleri bekleyen değişim faktörlerinin anlaşılması, Internet, telekomünikasyon sistemleri, web yazılımları, elektronik veri iletimi (EDI), e-ticaret iş modelleri, web üzerinden pazarlama, gizlilik ve güvenlik, hukuki problemler ve elektronik ticaretin geleceği ve e-ticaret stratejileridir.
HSP5195 Girişimcilik İlkeleri
Bu ders kapsamında ele alınacak konular, girişimciliğin tarihi gelişimi; girişimci kişiliğin temel karakteristikleri; küçük işletmeler; küçük işletmecilik ve Türkiye; işletme çeşitleri; küçük işletmelerde büyüme ve rekabet stratejileri; yönetim; pazarlama; finansman; patent, marka ve telif hakları; yenilikçilik ve türleri; goballeşen dünyada girişimci olabilmenin koşulları; işletmelerde sosyal sorumluluk ve iş etiği; girişimcilik ve kültürdür.
HSP5301 Araştırma Yöntemleri
Bu ders kapsamında işlenecek konular arasında araştırma sorusu tanımlanması; geliştirilmesi; araştırma tasarımının oluşturulması, veri toplama yönteminin geliştirilmesi, örneklem çerçevesi oluşturulması, veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması süreçleri; temel araştırma kavramlarının incelenmesi; her derste odak grup, derinlemesine görüşme, anket ve içerik analizi ve internet araştırmaları ele alınmaktadır.
HSP5190 Perakende Yönetimi
Dersin temel konuları arasında perakende sektörüne genel bakış;sektörün tarihi;teorileri; dünyada ve Türkiyedeki yapılanmaları; zincir mağazalar; geleneksel yapı; pazarlama karması ve kategori yönetimi, müşteri iletişimi; tüketici davranışları;fiyatlandırma ve promosyon, EDLP ve kampanya uygulamaları; Tedarik Zinciri Yönetimi; Dünyada ve Türkiyede ETY (Etkin Tüketici Yönetimi) uygulamaları; Toptancılık, Dağıtıcılık ve Yeni Yapılanmalar; Küreselleşme; E-Perakendecilik gibi konular vardır. Ders süresince Türkiye’den Örnekler de incelencektir.
HSP5294 Kişisel Satış Teknikleri
Dersin temel konuları arasında müşteri ile ilişkilerin önem kazanması, müşteri memnuniyetinin ön plana çıkması ile, satış teşkilatınının organizasyonunu,yönetimi ve satış elemanlarının becerileri temel konular; satış elemanlarının seçimi; işe alınması; eğitimi;satış teşkilatının organizasyonu, eğitimi ve motivasyonu; etkin satış teknikleri konuları örnek olaylar ve oyun oynama –role playing- yöntemleri görülmektedir.
HSP5962 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Liderlik Yaklaşımları
Bu ders, insan kaynakları yönetimine felsefi bir yaklaşım, insan kaynakları yönetiminin kapsamı, sorunları, uygulamaları ve geliştirilmesine ilişkin işlevlerin gerçekleşme düzeylerini ve liderlik yaklaşımlarını konu almaktadır.
HSP5511 Finansal Yönetim
Bu derste, öğrenciler temel finans kavramları, finansal analiz, risk, getiri,paranın zaman değeri, finansal planlama, işletme sermayesi yönetimi, sermaye bütçelemesi, sermaye yapısı, sermaye maliyeti, kar dağıtım politikalarını derinlemesine incelemektedir.
HSP5999 Proje
Yüksek lisans öğrencilerinin programda ele alınan ders ve konulardan kendi seçecekleri uygun bir araştırma konusu üzerinde bir danışman rehberliğinde proje hazırlarlar.