3. Sınıf’ta ilk üç komite süresince dikey bir koridor olarak yürütülen Araştırma Metodolojisi Ders Kurulu öğrencilerimizin eleştirel düşünme ve analiz etme yeteneklerini geliştirecek, bilimsel yöntem ve ilkelerini içerecek şekilde planlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrencilere mezuniyet hedeflerinde yer alan “bilimsel ve analitik yaklaşma” yetkinliğini kazandırmak hedeflenmiştir. Bu ders kapsamında öğrencilere bir araştırmayı, araştırma sorusunun sorulmasından başlayarak literatür tarama, hipotez oluşturma, doğru araştırma tekniğini seçme, doğru veri toplama tekniğini seçme, analiz ve raporlama adımları birer birer anlatılmaktadır. Programda ayrıca araştırma ve yayın etiği konularına da yer verilmiştir. Bu ders kurulunun bitiminde öğrencilere öğrendiklerini uygulama olanağı sağlamak amacıyla bir ödev verilmektedir. Bu ödev ile öğrenci, literatür tarama, araştırdığı konuyla ilgili makaleyi seçme, seçtiği makaleyi eleştirel okuma becerileri kazanmaktadır. Bu ödev ilgili ders kapsamında bir ölçme değerlendirme yöntemi olarak da kullanılmaktadır.