BAU’da Endüstri 4.0 İçin Yenilikçi Öğrenme Ortamları ve Pedagojileri Konferansı Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) ve Geleceğin Eğitimi Derneği (GED) işbirliği ile “Endüstri 4.0 İçin Yenilikçi Öğrenme Ortamları ve Pedagojileri Konferansı” gerçekleştirildi. Konferansta ayrıca BAUSTEM’in hayat verdiği “STEM Lider Öğretmen Eğitimi Programı” kapsamında fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında inovasyon kabiliyeti gelişmiş nesiller yetiştirmeyi amaçlayan öğretmenler mezun oldu.
22 Mayıs Pazar günü Beşiktaş Kampüsü’nde gerçekleşen konferansın açılış konuşmalarını BAU Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel ve GED Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran yaptı. ABD’nin tanınmış eğitimcilerinden ve STEM eğitiminin liderlerinden biri olan Texas A&M Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Robert M. Capraro, tüm dünyada 25 milyonu aşkın öğretmen ve öğrenci tarafından kullanılan ve STEM Eğitimi konusuna bilgisayar destekli dinamik bir yaklaşım getirmiş GeoGebra programının yaratıcılarından Cambridge Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Zsolt Lavicza ve yurtdışında matematik, fen bilgisi ve teknoloji öğretmenliği yapmasının ardından Türkiye’ye dönerek STEM-FeTeMM eğitiminin yaygınlaşması için çalışmalar yürüten BAUSTEM Merkezi Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu, STEM eğitimi konusunda son gelişmeleri paylaştı.
STEM NEDİR?
STEM Eğitimini anlatan GED Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran “Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Türkçede FeTeMM dediğimiz ama uluslararası eğitim camiasında STEM olarak kullanılan bir kavram var. Çok yeni bir kavram değil özellikle Amerika Başkanı Barack Obama ile birlikte başlatılan bir hareket. Öğrencileri küçük yaştan itibaren bu alanlarda meslek seçimine özendirmeye destek olmak üzere başlatılmış bir hareket. Ama daha sonra bunun çok ötesine geçti. Çünkü sadece bu alanlarda çocukları bir mesleğe yönlendirmek değil bu alanlardaki eğitim nasıl olmalı sorusu sorgulanmaya başladı. Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik alanlarında daha bütüncül bir yaklaşımla bu alanların birbirlerine etkisini de ortaya koyarak daha fazla proje, tasarım ve yaratıcı fikir odaklı bir sistem. Bunun etrafında fen ve matematikle ilgili temel kavramları daha iyi öğrenebileceğimiz, teknoloji, tasarım ve mühendislik boyutlarını ekleyebileceğimiz bir alan. STEM dediğimizde biz bunu anlıyoruz” açıklamalarında bulundu.
STEM Lider Öğretmen Eğitimi Programı’nı da aktaran Vatanartıran, “Bununla ilgili 6., 7., 9., ve 10. sınıflardan 45 öğretmenimize eğitim verdik. Daha çok fen ve matematik derslerine giren öğretmenlere bu yaklaşımla derslerini tekrar nasıl planlarlar, eğitim felsefesi olarak nasıl belirleyecekler ve birbirleriyle yakın çalışarak bundan sonra derslerine bu disiplinleri entegre ederek nasıl planlayacaklar konuları üzerinde durduk. Uygulama ağırlıklı yaklaşık 1 yıl süren toplam 92 saatlik bir eğitim sunduk. Bugün de STEM eğitiminde önde gelen 2 Amerikalı hocamız bu alandaki son gelişmeleri bizlerle paylaşacaklar. Ardından biz BAU STEM olarak 2 konuşmayla dâhil olacağız. Sonra da bu 92 saatlik eğitime katılan öğretmenlerimize diplomalarını vereceğiz” dedi.
STEM LİDER ÖĞRETMENLERİ MEZUN OLDU
STEM eğitiminin öğretmenlerin eğitimiyle başlaması gerektiğini düşündüklerini vurgulayan BAUSTEM Merkezi Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu ise “Türkiye’de de dünyada da henüz tam olarak tanımlanmamış bir eğitim modelinden bahsediyoruz. Öğretmenlerimizin belirli sürdürülebilir tarzda çalışmaları neticesinde bizler de akademisyenler olarak onlardan bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz. Öğretmenlerimizin Türkiye’de bu işi yaygınlaştıracak olan kişiler olduğunu düşünüyoruz. Kısaca STEM eğitimi derken aşağıdan yukarıya doğru müfredata ve bundan sonra da politika yapıcılara etki etmesini istediğimiz bir süreçten bahsediyoruz” diye konuştu. Konferansta ayrıca BAUSTEM’in hayat verdiği “STEM Lider Öğretmen Eğitimi Programı” kapsamında fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında inovasyon kabiliyeti gelişmiş nesiller yetiştirmeyi amaçlayan öğretmenler mezun oldu.