Sayın Rektörümüz, Rektör Yardımcımızın ev sahipliğinde gerçekleştirilen Pilotaj Bölümü Danışma Kurulu etkinliğimize Uygulamaları Bilimler Yüksekokulu Müdürümüz, Co-Op Direktörümüz, Türk Hava Yolları, Pegasus Hava Yolları, SunExpress Havayolları, AJET Havayolları, Corendon Havayolları, Türkiye Havayolu Pilotları Derneğinden (TALPA) üst düzey yönetici ve kaptan pilotlar, İstanbul Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı, TUSAŞ, DHMİ, HerdemAviation ve uçuşları birlikte sürdürdüğümüz AFA Uçuş Okulunun değerli yöneticileri ile bir araya geldiğimiz toplantıda havalimanları ve havayollarının güncel durumu, istihdam ve buna yönelik fikirlerin tartışılması, kurumsal anlaşmalar, gelecekte havacılık, üniversite ve havacılık şirketleri iş birlikleri hakkında fikir alışverişinde bulunulmuştur.
Gündem Maddeleri
1: KAAN projesinin amacı nedir, hangi nesil savaş uçağı olarak tanımlanmıştır ve hangi ihtiyaçları karşılamak üzere geliştirilmektedir? KAAN’ın ilk uçuşu ne zaman gerçekleşti ve sonuçları nasıldı? KAAN’ın Türk Savunma Sanayii’ne katkıları nelerdir ve Türkiye’nin hava savunma stratejisinde nasıl bir rol oynayacak? KAAN’ın yerli savunma sanayii ekosistemine etkisi nasıl olacak? Mühendislik Bölümlerimiz ile irtibatta kalınabilme şansı olursa KAAN için yapay zekâ ve otonom sistemler hangi ölçüde geliştirilebilir? (TUSAŞ)
2: Pilotaj eğitiminde sektörün 10 yıllık talebi, tamamlanan ve tamamlanması düşünülen protokoller ve bölüm olarak geliştirmemiz gereken hususlar (Uçuş İşletme Başkanları ve TALPA Yönetimi ve Kaptan Pilotlar)
3: Havalimanlarının Genel Durumu ve önümüzdeki 10 yılda havacılığın gelişim trendi. İstanbul Havalimanında 3 pistin aynı anda kullanılmasının gelişim potansiyeline etkisi (DHMİ).
4: Açılması için başvuruda bulunulan Havacılık Yönetimi bölümü için protokol süreci ve sektörün ihtiyacı. Havacılık yönetimi mezunlarının çalışma alanları ve üniversite ile sürecin nasıl yürütüleceğinin tartışılması (İstanbul Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı, TGS Yer Hizmetleri A.Ş.).
5: Uçak gövde motor bölümü açılması için yapılması gerekenler ve sektörün hava aracı bakım teknisyeni ihtiyacı (UTED Genel Başkanı).
6: Türkiye’de çalışan Hava Trafik Kontrolörü sayısı ve önümüzdeki yıllarda toplam istihdam beklentisi ve bölüm açılabilme potansiyelinin tartışılması. (Hava Trafik Kontrolörleri).
7: Sosyal medyada bilinirliğimizi arttırmak için dikkat edilmesi gerekenler. Havacılık alanında farklı bölümlere olan ihtiyaç ve sektör ile bağlantının nasıl daha iyi yapılandırılacağının tartışılması (Murat Herdem)
olarak belirlenen toplantımızdan fotoğraf kareleri aşağıda paylaşılmaktadır.