Üniversite eğitiminin temel amacı; evrensel duyarlılığı, problem çözümleme becerisini ve kritik düşünebilmeyi geliştirmektir. Evrensellik ve esneklik parolasıyla hareket eden Üniversitemiz, öğrencilerine geniş bir seçmeli ders yelpazesi sunarak onlara iletişim tasarımının yer alabileceği tüm mecralarda yer alan tasarım problemlerini yaratıcı biçimde çözebilecek yetenek ve yeterliliği kazandırmaktadır.
İLETİŞİM VE TASARIMI BÖLÜMÜ
Öğrenciler, görsel iletişim platformlarını disiplinler arası bir yaklaşım ile inceleyerek, bilgi teknolojilerindeki gelişime ve değişen estetik değerlere paralel olarak tasarımlar gerçekleştirmeyi öğrenirler. Bölüm programı öğrencilerin yaratıcı ve yeni ufuklar açacak tasarım çözümleri oluşturmasına olanak sağlar. Hedef televizyon, sinema, gazete, dergi, web gibi mecraların özellikleri doğrultusunda fikir ve bilgilerin izleyiciye aktarılmasında görsel, işitsel ve hatta dokunsal olarak amaçlandığı yönde ve etkili bir biçimde iletişim sağlamaktır. Mesajın doğru mecralarda estetik dahilinde tasarlanması ile birlikte, hedef kitleye ulaşılması için yeni ortam kanallarının yaratılması da önem taşımaktadır.
Programda basılı, hareketli ve etkileşimli mecralarda görsel tasarım yapma becerisini oluşturacak bir eğitim modeli uygulanmaktadır. Müfredat, tasarım alanında teori, teknoloji ve uygulamayı bir araya getirerek görsel düşünme ve problem çözmeyi ön plana çıkarır. Basılı, hareketli ve etkileşimli mecralara yönelik uygulamalı tasarım öğrenimine eşit ağırlıkta yer verilen bölümün eğitim modelinin temelinde, mecralara yönelik yaratıcı fikir geliştirme süreci, tasarım sürecinin yönetilmesi ve yaratıcı görsel tasarım çözüm üretimi bulunur.
HEDEFİ
İletişim ve Tasarımı Bölümü, öğrencilerine etkin bir görsel dil oluşturma ve bu dili yönetmede yetkinlik kazandırmayı amaçlar.
PROGRAM
Bahçeşehir Üniversitesinden mezun olabilmek için 130 kredilik ders yükü tamamlamak gerekmektedir. Öğrencilerimiz ilk iki yıl içinde işletme için gerekli temel dersleri (ekonomi, muhasebe, istatistik, matematik gibi) almaktadır. İlk iki yıl bütün dersler zorunludur. Üçüncü yıldan başlayarak; öğrencimiz bu branş için gerekli zorunlu derslerin yanısıra seçimlik dersler de almaya başlamaktadır. Üçüncü sınıftaki seçimlik dersler General Elective dersleri olup, bu dersler öğrencinin dünya bakışını güçlendirmeye yönelik ve ek beceriler kazandırmaya yönelik derslerdir (yabancı dil, felsefe, tarih, müzik gibi). Dördüncü sınfta ise öğrencimiz işletme içinde uzmanlaşacağı alana (finans, muhasebe, pazarlama gibi) karar verdikten sonra, bu alandaki ihtisas derslerini departmental elective olarak almaktadır. Öğrenci ayrıca isterse detayı aşağıda anlatılan COOP derslerini de elective olarak alabilir.
LABORATUVARLAR
Üç boyutlu yazıcı, Serigrafi, Plotter laboratuvarları ve teknolojik gelişmelere ayak uyduracak biçimde sürekli güncellenen bilgisayar laboratuvarları da öğrencilerimizin sektörü ve tasarım üretimi metodlarını daha yakından tanımalarını kolaylaştırmaktadır.
İLETİŞİM VE TASARIM BÖLÜMÜ MİSYONU
İletişim ve Tasarımı Bölümü, ulusal ve uluslararası platformda kavramsal ve etkili görsel mesajları tasarlamak isteyen yaratıcı bireylerin, yeni ufuklar açacak ve yeni trendler belirleyecek tasarım çözümleri oluşturmasına olanak sağlamaktadır. Bölümde basılı, hareketli ve etkileşimli mecralar eşit ağırlıkla yer almaktadır. Bu mecralara yönelik yaratıcı fikir geliştirme süreci, bölümün uygulamalı yapısıyla birer tasarım ürününe dönüştürülmektedir. Bölüm temelinde tasarım sürecinin yönetilmesi ve yaratıcı görsel tasarım çözümleri bulunmasına odaklanır. Bünyesindeki fiziksel olanaklar ile ayrı mecralara yönelen tasarımların uygulanmasını, sektör bağlantıları ile de bu tasarımların gerçeklik kazanmasını mümkün kılar.
İLETİŞİM VE TASARIM BÖLÜM AMAÇLARI
1. Sağlam kuramsal bir altyapı ile iletişim problemlerine tasarım odaklı çözümler getirirler.
2. İletişim tasarımının yer alabileceği tüm mecralara ilişkin yaratıcı fikir geliştirebilir ve uygulayabilirler
3. Teknolojiyi etkin kullanarak küresel rekabet ortamında değer yaratırlar.
4.Sektörle bir arada eğitimini sürdürerek deneyim kazanırlar, öğrenme becerileri mesleki deneyimlerle pekiştirirler
İLETİŞİM VE TASARIM BÖLÜMÜ KAZANIMLARI
1 |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
2 |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
3 |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
4 |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
5 |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
6 |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
7 |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
8 |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
9 |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
10 |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
11 |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
12 |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
13 |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
14 |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
BAHÇEŞEHİRLİ OLMANIN AVANTAJLARI
I) Üniversitemiz lokasyon olarak çok avantajlı bir konumda olup, Türkiye çapında tanınan öğretim üyeleriyle çok güçlü bir kadroya sahiptir.
II) Türkiyedeki üniversiteler içinde yurtdışında o ülkelerden tescilli üniversitesi ve kampüsü olan tek üniversite Bahçeşehir Üniversitesi'dir. Şu an üniversitemizin kardeş üniversiteleri olan BAU-Almanya Berlin’de ve BAU-ABD Washington’da bulunmaktadır. Her iki üniversitenin bu kentlerde kampüs ve tesisleri bulunmaktadır. Ayrıca Washington’da bir İngilizce dil okulu mevcuttur. Bahçeşehir Üniversitesini kazanan bir öğrenci eğer isterse Hazırlık Okulunu Washington’da okuyup, birinci ve ikinci sınıfları Türkiyede okuyabilir, ardından üçüncü sınıfı Berlin BAU İşletme bölümünde ve dördüncü sınıfı Washington BAU İşletme bölümünde tamamlayabilir. Bahçeşehir İstanbul ile kardeş üniversitelerin programları tümüyle birbirine uyumludur. Bu yapısıyla BAU global öğrenci yani eğitimini sadece Türkiyede değil yanısıra AB ve ABD gibi dünyanın en önemlii iki merkezinde de tamamlama görme imkanı veren tek üniversitedir. Bahçeşehir Üniversitesi bu sistemi yakın gelecekte başta Hong-Kong olmak üzere diğer ülkelere de genişletme konusunda çalışmalar yapmaktadır.
Bunun dışında Bahçeşehir Üniversitesi'nin dünyada 50’den fazla üniversite ile öğrenci değişim (exchange) anlaşması bulunmakta, keza öğrencilerimiz Erasmus programından da isterlerse yararlanabilmektedir. Üniversite ayrıca A.B.D’de bulunan Syracuse Üniversitesi ve San Diego Üniversitesi ile de özel anlaşmalar yapmış olup, öğrencilerimiz eğitimlerinin bir bölümünü bu üniversitelerde tamamlayabilmektedir.
III) Bahçeşehir Üniversitesi Türkiyede üniversite- iş dünyası işbirliğini ilk kez gerçek anlamda hayata geçiren üniversitedir. Bu işbirliği COOP programı çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
COOP programı çerçevesinde anlaştığımız reel sektör şirketi veya ajans yöneticiler ya da tasarımcıları bir sömestr (14 hafta) boyuna üniversiteye gelerek öğrencilere hendi şirketlerinde işlerin nasıl yapıldığını öğretmekte ve öğrencileri kendi şirketlerine götürerek on site (yerinde) öğretim de yapmaktadırlar. Bahçeşehir öğrencisi mezun olmadan önce sektörde işlerin nasıl yapıldığı konusunda geniş bir birikime sahip olmakatdır.
IV) İletişim bilimlerinde eğitim alan her öğrencinin en önemli ihtiyaçları arasında öğrendiklerini pratiğe aktarabilmek, iletişim bilimine dair teorilerin gerçek hayattaki karşılığını geri bildirimlerle alarak iş yaşamında başarılı olmaktır. Bu amaca ulaşabilmek için hayata geçirdiğimiz Ortak Eğitim Modeli, 2021 yılı itibarıyla sayısı 81'e ulaşan, Türkiye'nin en önde gelen iletişim kurumlarına öğrencilerimizin erişimini olanaklı kılar. Öğrencilerimiz gerçek iş görüşmelerine gider ve bir dönem boyunca, haftada üç gününü Ortak Eğitim Modeli kapsamında deneyim kazanmak için ayırır. Bir dönem sonunda boyunca kazanılan deneyim iki ders ve zorunlu staja sayılır. Dönem sonunda ise partner kuruluş ve akademik danışman tarafından notlanır. Reklamdan, tasarıma, oyundan, dijital mecralara, kurumsal iletişimden, sese dek tüm ilgili alanlardaki konularda pratiğini geliştiren öğrencilerimiz, sektöre henüz üniversitedeyken hazır hale gelir.
V) Öğrencilerin lisans eğitimi aldığı alanlar dışında disiplin ve yetkinlikler edinebilmesi için BAU Certificate of Expertise sertifika programı bulunmaktadır. Öğrenciler, seçtikleri programa ait dersleri almaları durumunda bir sertifika edinebilmektedirler. Bu yeni eğitim anlayışıyla öğrenciler okuduğu disipline paralel veya ayrı bir uzmanlığı da edinmiş olarak mezun olma imkanı bulacaklardır.
VI) Dual Up, BAU mezunlarına Berlin International University’de 1 yıllık eğitimin ardından ikinci lisans diplomasını sağlayan bir yurt dışı eğitim programıdır. Dual Up ile aynı disipline farklı açılardan yaklaşmayı öğrenecek BAU’lular, alanlarında uzmanlaşmanın yanında kültürler arası bir öğrenme deneyimi yaşayacaklar.
Avrupa Birliği’nin en büyük lokomotif ülkesi olan Almanya, üniversiteleri ile de öncü konumdadır. Alman üniversite yasalarına göre dünyanın başka ülkelerinde üniversite mezunu olan öğrenciler, bir Alman üniversitesinde diplomalarına denk gelen bölümlere başvurarak 1 yıllık ek eğitimle Alman diploması almaya hak kazanmaktadırlar.
KARİYER OLANAKLARI
Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerin, kendilerine ait çalışmalardan oluşan, ulusal ve uluslararası tasarım platformlarında sunabilecekleri düzeyde bir görsel tasarım portföyüne sahip olması hedeflenmektedir. Mezunlarımız; iletişim sektörünün, tasarım alanındaki eğitimli uzman ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak yetişmektedir. Bölüm programı alana görsel iletişimi oluşturan farklı mecralara ve bunların birleştiği yeni-ortama yönelik tasarım odaklı özgün yönelimler ile bütünlüklü bir bakış açısı getirebilen tasarımcılar kazandırmayı amaçlamaktadır. Mezunlar, kamusal ve özel kurumlarda tasarımcı uygulayıcı, sanat yönetmeni ve danışman olarak görev almaktadırlar.
İLETİŞİM VE TASARIMI SIRALAMA VE TABAN PUANI
2021 İletişim ve Tasarımı sıralama ve taban puanları açıklandı. 2021 TYT AYT (YKS) Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları 2020 yılına ait üniversite yerleştirme puan ve sıralamalarıdır. 2021 yılına ait puanınızı ve sıralamanızı kıyaslayarak tercih yapabilirsiniz
Mezunlarımızın bölüm ile ilgili görüşlerini öğrenmek için tıklayınız.