Dijital Oyun Tasarımı Bölümü ile Öğrenciler Oyunun Kurallarını Yeniden Yazıyor
Üniversite eğitiminin temel amacı; evrensel duyarlılığı, problem çözümleme becerisini ve kritik düşünebilmeyi geliştirmektir. Evrensellik ve esneklik parolasıyla hareket eden Üniversitemiz, öğrencilerine geniş bir seçmeli ders yelpazesi sunarak onlara, istedikleri uzmanlık alanını seçerek daha de ileriye gitme şansı vermekte ve uluslararası standartlara uygun işler üretebilen, yaratıcı, alanında öncü olacak bireyler yetiştirmektedir.
PROGRAM
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Programı, sektöre nitelikli insan kaynağı sağlamayı ve yaratıcı, yenilikçi projeler ve ekipler çıkartarak gerek yerel gerekse de küresel düzeyde başarılar elde etmeyi amaçlamaktadır. Hayali oyun tasarlamak olan herkese, oyun üretiminin tüm aşamalarını hem teorik hem de pratik olarak sunan bu program, öğrencilerine küresel bir sektörde hedeflerini gerçekleştirme imkânı yaratmaktadır.
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Programı, disiplinlerarası bir yaklaşım ışığında sadece yazılım, sanat ve tasarım alanlarını bir arayı getirmekle kalmayıp, üniversitemiz genelinde başta Mühendislik ve Eğitim Fakültesi olmak üzere disiplinlerarası bir çalışma ortamı sunmaktadır. İletişim Fakültesi bünyesinde 2012 yılında kurulan Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG) ve Sosyal Bilimler Enstitüsü altında açılan Oyun Tasarımı Yüksek Lisans Programının (Master BUG) yanı sıra, Avrupa oyun sahnesi aktivite merkezi BUG Berlin, sanal gerçeklik laboratuvarı VR First BAU ve son olarak 2022 yılında faaliyete geçen devlet destekli (KOSGEB) oyun sektörüne özel inkübasyon ve teknoloji merkezi BUG Lab TEKMER oluşumları programa doğrudan katkı sağlamaktadır. Programdan mezun olanlar; oyun tasarımcısı, oyun geliştiricisi, oyun görsel sanatçısı, oyun prodüktörü, oyun proje yöneticisi, oyun senaristi, oyun sesi tasarımcısı, oyun ekonomisi uzmanı olabilme şansına sahip olurlar.
Öğrenciler oyun tasarımı alanına dair hemen her türlü temel dersi aldıkları gibi, sunulan çeşitli seçmeli dersler ile ilerleyen aşamalarda uzmanlaşma şansı da yakalarlar. Eğitim süreci boyunca düzenlenen etkinlik ve seminerler sayesinde hem bilgi hem de deneyim kazanan öğrenciler, henüz daha eğitim aşamasında sektörle beraber hareket etmeyi öğrenirler.
LABORATUVARLAR
BUG Kitchen ve VR First BAU alanları sayesinde öğrenciler en güncel yaklaşımları gözlemleyebilmekte ve kendi projelerini gerçekleştirmek için laboratuvarların imkânlarından faydalanabilmektedirler. Aynı zamanda son teknoloji ile güncellenmiş bilgisayar laboratuvarları sayesinde gerekli tüm teknik ve tasarım çalışmalarını kolaylıkla yapabilme imkânına sahiptirler. Ayrıca BUG Lab TEKMER’e henüz öğenci iken oyun projeleri ile başvuru yapıp ön kuluçkaya alınabilir, ilerleyen aşamalarda aldıkları mentorluklar ile girişimlerini şirketleştirebilirler.
MİSYON
Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, tüm dünyada yaygınlığı giderek artan ve uzun zaman eğlence ve yaratıcı endüstriler arasındaki yerini koruyacak olan oyun alanına, sorgulayan, problem çözme ve karar alma yetisine sahip, küresel koşullara uyum sağlayabilen, deneyim sahibi, teknik ve teorik bilgi birikimi olan oyun tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
DİJİTAL OYUN TASARIMI BÖLÜMÜ AMAÇLARI
Bu programda eğitim gören öğrenciler,
1. Her gün daha da gelişen dijital ortamda oyun tasarımı ve geliştirilmesi konularında uzmanlaşırlar.
2. Küresel anlamda oyun tasarımı dünyasına katkı sağlayabilecek nitelikte işler geliştirirler.
3. Teknolojiyi ve teknik bilgi ve beceriyi etkin kullanarak, küresel rekabet ortamında değer yaratırlar.
4. Oyun tasarımı alanında nitelikli ve öncü rol alarak alanı daha da ileri taşımayı amaçlarlar.
PROGRAM KAZANIMLARI
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
7) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.
8) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
9) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
10) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
11) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
12) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
BAHÇEŞEHİRLİ OLMANIN AVANTAJLARI
I) Üniversitemiz Galata Yerleşkesi lokasyon olarak çok avantajlı bir konumda olup, alanında tanınan öğretim üyeleriyle çok güçlü bir yapıya sahiptir. Türkiye’deki ilk yüksek lisans programını açarak hayata geçen bölüm, oyun alanında uzmanlaşmış oldukça güçlü bir akademik kadroyla ilerlemektedir.
II) Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG Lab) sayesinde öğrenciler sektör ile yan yana işler üretebilmekte, dışarıdan erişime kapalı olan pek çok farklı seminere ve/veya etkinliğe dâhil olabilmektedirler. Bu sayede öğrenciler hem alanında uzman sektör profesyonellerinin bilgi ve birikimlerinden faydalanabilmekte hem de seçkin pek çok oyun tasarımı firmasını bizzat tanıma şansı elde etmektedirler.
III) Türkiye’deki üniversiteler içinde yurtdışında o ülkelerden tescilli üniversitesi ve kampüsü olan tek üniversite Bahçeşehir Üniversitesi'dir. Şu an üniversitemizin kardeş üniversiteleri olan Berlin International Almanya Berlin’de ve Bay Atlantic ABD Washington’da bulunmaktadır. Her iki üniversitenin bu kentlerde kampüs ve tesisleri bulunmaktadır. Ayrıca Washington’da bir İngilizce dil okulu mevcuttur. Bahçeşehir İstanbul ile kardeş üniversitelerin programları tümüyle birbirine uyumludur. Bu yapısıyla BAU Global öğrenci yani eğitimini sadece Türkiye’de değil yanı sıra AB ve ABD gibi dünyanın en önemli iki merkezinde de tamamlama görme imkânı veren tek üniversitedir. Bahçeşehir Üniversitesi bu sistemi yakın gelecekte başta Hong-Kong olmak üzere diğer ülkelere de genişletme konusunda çalışmalar yapmaktadır.
Bunun dışında Bahçeşehir Üniversitesi'nin dünyada 50’den fazla üniversite ile öğrenci değişim (exchange) anlaşması bulunmakta, keza öğrencilerimiz Erasmus programından da isterlerse yararlanabilmektedir.
III) Bahçeşehir Üniversitesi Türkiye’de üniversite- sanayi işbirliğini ilk kez gerçek anlamda hayata geçiren üniversitedir. Bu işbirliği COOP programı çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. COOP programı çerçevesinde anlaştığımız reel sektör şirketi veya banka üst düzey yöneticileri bir sömestr (14 hafta) boyuna üniversiteye gelerek öğrencilere kendi şirketlerinde işlerin nasıl yapıldığını öğretmekte ve öğrencileri kendi şirketlerine götürerek on site (yerinde) öğretim de yapmaktadırlar. Bahçeşehir öğrencisi mezun olmadan önce oyun sektöründe işlerin nasıl yapıldığı konusunda geniş bir birikime sahip olmaktadır. Şu an bölümümüzün COOP anlaşması yaptığı şirketler arasında, çokça ve bilinen oyun tasarımı stüdyosu bulunmaktadır.
IV) Üniversitemiz bünyesinde bulunan BUG Laboratuvarı sayesinde bağımsız oyun geliştiriciler, sektör ve öğrenciler bir araya gelebilmektedir. Bu çatı yapı sayesinde öğrenciler sadece derslerde öğrendikleri ile yetinmeyip, reel çalışmalar üzerinden de öğrenim süreçlerini ilerletirler. Başka üniversitelerde bulunmayan ve Türkiye’de ilk kez Bahçeşehir Üniversitesi sayesinde ortaya konulan bu yapı sayesinde öğrenciler yeterlilik sahibi ve öncü uzmanlar olarak hayata atılabilmektedirler.
KARİYER OLANAKLARI
Mezun olacak öğrencilere iş bulmaları konusunda Kariyer Merkezimiz yardımcı olmaktadır. Mezunlarımız; ulusal veya uluslararası pek çok oyun tasarım stüdyosunda oyun tasarımcısı, oyun geliştiricisi, oyun görsel sanatçısı, oyun prodüktörü, oyun proje yöneticisi, oyun senaristi, oyun sesi tasarımcısı, oyun ekonomisi uzmanı gibi çeşitli pozisyonlarda görev alabilme şansına sahip olurlar. Bunun yanı sıra kendi oyun stüdyolarını da kurabilmektedirler. Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilere ileride iş bulma konusunda yukarda da değinilen bir kaç önemli avantaj sunmaktadır. Bunlar;
DİJİTAL OYUN TASARIMI SIRALAMA VE TABAN PUANI
2021 Dijital Oyun Tasarımı sıralama ve taban puanları açıklandı. 2021 TYT AYT (YKS) Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları 2020 yılına ait üniversite yerleştirme puan ve sıralamalarıdır. 2021 yılına ait puanınızı ve sıralamanızı kıyaslayarak tercih yapabilirsiniz