İLETİŞİM FAKÜLTESİ REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Fakülte olarak en büyük önceliğimiz öncelikle kendine geliştirmeye istekli, akıl ve mantık yolunda ilerlemek isteyen, bilimsel olarak iletişim alanına merak duyan, araştırmacı bir kişiliğe sahip olan tüm öğrencilerimizi seçtikleri bölüm doğrultusunda, iyi birer uzman olarak geliştirmektir. Öğrencilerimizden beklentimiz bir bütün olarak tüm iletişim fakültesi bölümlerini tanımaları, kendi bölümleri dışından alabilecekleri seçmeli dersler, yandal ve çift anadal programları gibi olanaklardan yararlanarak kendilerini geliştirmeleridir.
REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölümü; bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde, yaratıcılık, strateji, marka ve araştırma alanlarında başarılı iletişimciler yetiştirmektir.
Reklamcılık Bölümü, medya sektörlerinin en önemli finans kaynağı olan, üretim ve tüketim değerleriyle toplumsal bilinci biçimlendiren reklamın ne olduğunu, ne işe yaradığını, çeşitli medya ortamlarında nasıl işlendiğini ve nasıl yaratıldığını öğretmeyi amaçlamaktaır. Bölümümüzün öğrencileri Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Temel İlkeleri, Tüketici Davranışları, Medya Planlama, Müşteri İlişkileri, Marka Yönetimi, İknanın Temel İlkeleri, Reklamcılıkta Araştırma Yöntemleri, Reklam Yapımı, Reklam Tasarımı konularını içeren temel bölüm derslerini almakla beraber, Reklamda Hikaye Anlatımı, Deneysel Pazarlama, Reklam Tarihi, Global Reklamcılık gibi konulardaki seçmeli dersler ile Reklam alanında uzmanlaşmaktadır.
Teori ile pratiği dengeli bir biçimde yürütmeye uygun ders programımızın yanı sıra bölümümüz, öğrencilerin reklamcılık alanında çalışan profesyoneller ile bir araya gelmesine olanak sağlayan çok sayıda etkinlik ile de öğrencilere katkıda bulunulmaktadır. Bunun yanı sıra son sınıfta gerçekleştirilecek Reklam Kampanyası projeleriyle de öğrencileri profesyonel iş yaşamına hazırlanmaktadır.
Bölümümüzün önemle üzerinde durduğu staj programları Türkiye’de yer alan önemli reklam ajanslarında gerçekleştirilmektedir. Sektörün ihtiyacını en iyi şekilde analiz etmek için kendini sürekli yenileyerek çalışmaya devam eden ve bu doğrultuda öğrenci yetiştiren bölümümüz, sektörel bağlantılarıyla da öğrencilerimize staj ve kariyer imkanı sağlamaktadır.
HEDEFİ
Kendi alanında uzmanlaşmış, Dünya’da yaşanan yeniliklere merak duyan, karşılaştığı zorluklar karşısında farklı bakış açıları geliştirebilen, yaratıcı iletişimciler yetiştirmek.
PROGRAM
Bahçeşehir Üniversitesinden mezun olabilmek için 130 kredilik ders yükü tamamlamak gerekmektedir. Öğrencilerimiz ilk iki yıl içinde reklamcılık bölümü için gerekli temel dersleri almaktadır. İlk iki yıl bütün dersler zorunludur. Üçüncü yıldan başlayarak; öğrencilerimiz Relamcılık için gerekli zorunlu derslerin yanı sıra seçimlik dersler de almaya başlamaktadır. Üçüncü sınıftaki seçimlik dersler Departmental Elective, Non-departmental ve General Elective dersleri olup, bu dersler öğrencinin dünya bakışını güçlendirmeye ve ek beceriler kazandırmaya yönelik derslerdir. Öğrenci ayrıca isterse sektör ile işbirliği ile yürütülen COOP derslerini de alabilmektedir. Teori ile pratiği dengeli bir biçimde yürütmeye uygun olan ders programı, son sınıfta gerçekleştirilecek Reklam Kampanyası projeleriyle de öğrencileri, profesyonel iş yaşamına hazırlamaya olanak sağlamaktadır.
LABORATUVARLAR
Fokus Grup ve CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) araştırma laboratuvarları ve teknolojik gelişmelere ayak uyduracak biçimde sürekli güncellenen bilgisayar laboratuvarları da öğrencilerimizin sektörü daha yakından tanımalarını kolaylaştırmaktadır.
REKLAMCILIK BÖLÜM MİSYONU
Tüm Dünya’da reklamcılık alanında çalışabilecek, yeni fikir ve düşünceleri ile alana yön verebilecek, reklamcılık alanına teorik ve pratik anlamda katkıda bulunabilecek mezunlar yetiştirmek temel amaçtır.
REKLAMCILIK BÖLÜM AMAÇLARI
1- Kendilerini hayat boyu geliştirmeyi amaçlayarak, her alanda bilgi donanımına sahip olurlar.
2- Alana pratik ve teorik anlamda katkıda bulunarak, alanın gelişmesini sağlarlar.
3- Vizyonları ile sadece yerel alanda değil, küresel alanda da değer yaratırlar.
4- Elde ettikleri beceriler ile uzman birer reklamcı olmadan önce, uzman birer iletişimci olurlar.
5- Sürekli bir değişim içinde olan reklamcılık alanında aktif bir şekilde var olarak, yeniliklere uyum sağlarlar.
6- Reklamcılık alanının dinamik yapısının farkında olup, sürekli etkileşim halinde olan bu dinamikleri yönetmeyi öğrenirler.
REKLAMCILIK BÖLÜMÜ PROGRAM KAZANIMLARI
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak.
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek.
BAHÇEŞEHİRLİ OLMANIN AVANTAJLARI
I) Üniversitemiz lokasyon olarak çok avantajlı bir konumda olup, Türkiye çapında tanınan öğretim üyeleriyle çok güçlü bir kadroya sahiptir.
II) Türkiye’deki üniversiteler içinde yurtdışında o ülkelerden tescilli üniversitesi ve kampüsü olan tek üniversite Bahçeşehir Üniversitesi'dir. Şu an üniversitemizin kardeş üniversiteleri olan BAU-Almanya Berlin’de ve BAU-ABD Washington’da bulunmaktadır. Her iki üniversitenin bu kentlerde kampüs ve tesisleri bulunmaktadır. Ayrıca Washington’da bir İngilizce dil okulu mevcuttur. Bahçeşehir Üniversitesini kazanan bir öğrenci eğer isterse Hazırlık Okulunu Washington’da okuyup, birinci ve ikinci sınıfları Türkiye’de okuyabilir. Bahçeşehir İstanbul ile kardeş üniversitelerin programları tümüyle birbirine uyumludur. Bu yapısıyla BAU global öğrenci yani eğitimini sadece Türkiye’de değil yanı sıra AB ve ABD gibi dünyanın en önemli iki merkezinde de tamamlama görme imkanı veren tek üniversitedir. Bahçeşehir Üniversitesi bu sistemi yakın gelecekte başta Hong-Kong olmak üzere diğer ülkelere de genişletme konusunda çalışmalar yapmaktadır. Bunun dışında Bahçeşehir Üniversitesi'nin dünyada 50’den fazla üniversite ile öğrenci değişim (exchange) anlaşması bulunmakta, keza öğrencilerimiz Erasmus programından da isterlerse yararlanabilmektedir.
III) Bahçeşehir Üniversitesi Türkiye’de üniversite- sanayi/iş dünyası iş birliğini ilk kez gerçek anlamda hayata geçiren üniversitedir. Bu işbirliği COOP programı çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. COOP programı çerçevesinde anlaştığımız reel kurum ve ajanslarda (14 hafta) boyuna üniversiteye gelerek öğrencilere kendi kurumlarında işlerin nasıl yapıldığını öğretmekte ve öğrencileri kendi kurumlarına götürerek on site (yerinde) öğretim de yapmaktadırlar. Bahçeşehir öğrencisi mezun olmadan önce kurumlarda ve ajanslarda işlerin nasıl yapıldığı konusunda geniş bir birikime sahip olmaktadır. Şu an bölümümüzün COOP anlaşması yaptığı kurumlar arasında
KARİYER OLANAKLARI
Mezun olacak öğrencilere iş bulmaları konusunda Kariyer Merkezimiz yardımcı olmaktadır. Mezunlarımız kariyerlerine akademisyen olarak devam ettikleri gibi; işletmelerin pazarlama iletişimi bölümlerinde, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında; medya planlama şirketlerinde; metin yazarı, yapımcı, müşteri temsilcisi, araştırmacı, stratejik planlamacı, danışman veya iletişim yönetmeni olarak da çalışmaktadırlar.
REKLAMCILIK SIRALAMA VE TABAN PUANI
2021 Reklamcılık sıralama ve taban puanları açıklandı. 2021 TYT AYT (YKS) Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları 2020 yılına ait üniversite yerleştirme puan ve sıralamalarıdır. 2021 yılına ait puanınızı ve sıralamanızı kıyaslayarak tercih yapabilirsiniz