Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Temel Eğitim Bölümü ve BAUSTEM Merkezi öğretim üyesidir. Lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden fen eğitimi alanında almış olan Dr. Öztürk, doktorası süresince ve sonrasında University of Missouri’de altı ay, University of Minnesota’da bir yıl süren araştırma faaliyetlerinde bulunmuştur. Araştırma alanları öğretmen eğitimi, K12 fen eğitimi ve sosyobilimsel konuların öğretimidir. Yayımlanmış pek çok ulusal ve uluslararası bilimsel makalesi bulunan Dr. Öztürk’ün yürütücülüğünü yaptığı ve araştırmacı olduğu tamamlanmış ve halen devam eden ulusal ve uluslararası araştırma projeleri bulunmaktadır.
ODTÜ Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi yüksek lisans ve İlköğretim alanında doktora derecesini almıştır. Lisans eğitimi sonrası, Türkiye ve ABD okullarında öğretmenlik yapmıştır. Yüksek lisans ve doktora çalışmasını Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Argümantasyon alanında yetiştirilmesi üzerine tamamlamıştır. 2015-2016 yıllarında Great Lakes Science Centre (OH, ABD) bilim merkezinde okul dışı öğrenme ortamları üzerine post-doktora çalışmalarında bulunmuştur. Bilimsel Sorgulama ve Bilim Merkezleri üzerine ulusal ve uluslararası yayınları ve projeleri vardır. TÜBİTAK Bilim Çocuk dergisi yayın kurulu üyesi ve popüler bilim yayınları danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. 2019 yılından bu yana erken çocuklukta bilimsel sorgulama ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi üzerine çalışmalarını sürdürmektedir. Dr. Özdem-Yılmaz, halen Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde görevine devam etmektedir.
Boğaziçi Üniversitesi (B.Ü.) Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans ve yüksek lisans eğitimini B.Ü., doktora eğitimini A.B.D.’de Syracuse Üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği programında tamamlamıştır. Lisansüstü eğitimi boyunca araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 8 yıl çeşitli okullarda fen bilgisi öğretmeni olarak görev yapmıştır. Sürdürülebilirlik ve iklim eğitimi, bilim iletişimi, ve eğitimde sistem düşüncesi konularında araştırmalar yürütmekte ve bu alanlarda eğitimler vermektedir. Ulusal ve uluslararası akademik dergilerde yayınlanmış makaleleri, kitap bölümleri ve yer aldığı araştırma projeleri bulunmaktadır.
Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Merkezi’nde 2018 yılından itibaren proje yöneticisi olarak görev yapmaktadır. 2009 yılında İstanbul Üniversitesi Biyoloji Bölümünden mezun olmuştur. İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon eğitim programını ve ardından 2015 yılında İstanbul Üniversitesi Botanik Ana Bilim Dalında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Çeşitli bilim kamplarında danışman ve eğitmen olarak görev almış, bilim merkezleri ve ilköğretim fen kulüplerinde atölyeler yürütmüştür. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojisi Doktora Programında öğrenimine devam etmektedir.
ODTÜ Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi yüksek lisans derecesini almıştır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde, İklim Değişikliği Eğitimi üzerine doktora eğitimine devam etmekte ve aynı zamanda araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Çalışma alanları, çevre eğitimi, sürdürülebilir kalkınma eğitimi, iklim değişikliği eğitimidir. Üniversite bünyesinde, koordinatörlüğünü yürüttüğü Kampüs Bostanı Ekolojik Tarım Uygulama Alanı’nda öğrenciler ve çeşitli akademisyenlerle birlikte iklim değişikliği ve ekolojik dengenin korunması ile ilgili çalışmalar yürütmektedir. Çeşitli TÜBİTAK projelerinde yardımcı personel, atölye lideri ve eğitmen olarak görev almıştır.
Boğaziçi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında lisans eğitimini tamamlamıştır. Lisans eğitimi sonrası özel bir kolejde 1.5 yıl Fen Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmıştır. Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde yüksek lisans eğitimine devam etmektedir ve yüksek lisans tezi ile ilgili çalışmalarını sürdürmektedir. Eğitimde sistem düşüncesi yaklaşımı, iklim değişikliği ve çevre eğitimi konularına ilgi duymaktadır.