Tıp Fakültesi Misyon, Vizyon, Temel Değerleri, Kurumsal Amaç ve Hedefleri
VİZYON – MİSYON VE TEMEL DEĞERLER
Vizyonumuz
Eğitim ve öğretimde mükemmeliyet düzeyinde, kültürel ve sosyal açıdan donanımlı, etik değerlere önem veren hekimler yetiştiren;
Çağdaş, yenilikçi ve öncü uygulamalarıyla bilimsel düşünce biçimini yaşatan;
Türkiye’ye model oluşturan ve dünyada referans gösterilen, uluslararası kalitede hizmet üreten;
Köklü ve kurumsal bir akademik ve bilimsel araştırma ve uygulama merkezi olmaktır.
Misyonumuz
Ulusal ve uluslararası alanda tıbbi bilgi, beceri ve mesleki yeterlilik düzeyine sahip;
Bilimsel düşünceyi ön planda tutan ve kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanan;
Meslektaşları, sağlık çalışanları ve hastaları ile iyi iletişim kuran;
Evrensel etik değerlere bağlı ve farklılıklara duyarlı;
Ekip çalışmasını benimsemiş ve toplum lideri niteliklerine sahip;
Sadece yaşadığı toplumun değil, küresel sağlık sorunlarının da duyarlılığını taşıyan;
Sağlığı korumayı ve geliştirmeyi ön planda tutan;
Toplumda örnek gösterilen, insan onuruna saygılı, araştırmacı, bilimsel ve kültürel olarak donanımlı ve hekimliği meslekten öte bir yaşam biçimi olarak algılayan;
Bilim insanı olma potansiyeli taşıyan tıp doktorları yetiştirmektir.
Temel Değerlerimiz
- Evrensel etik değerler
- Çağdaşlık ve yenilikçilik
- Uluslararası kalite
- Uluslararası standartlarda araştırma
- Ulusal olarak model olabilme
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLER
1. EĞİTİM PROGRAMI:
1.1. EĞİTİM PROGRAMININ AMAÇLARI:
|
Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin eğitim amacı, topluma ve bireylere yeterli, nitelikli ve güvenilir sağlık hizmeti sunacak yetkinlikte; bireyin ve toplumun sağlığını koruyan ve geliştiren; bilimsel ve kanıta dayalı tanı ve tedavi yöntemlerini uygulayan; ülkemizin sağlık sistemini, koşullarını ve özelliklerini bilen ve buna göre hareket eden; toplum ve çevre sağlığı için savunuculuk yapan; yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme ve bilimsel sorgulama yaklaşımını benimseyen; bireysel ve mesleki gelişimini sürdüren; etkili iletişim kuran; ekip çalışmasına yatkın; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen; ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarına duyarlı; ulusal ve uluslararası düzeylerde yeterli hekimler yetiştirmektir.
1.2. EĞİTİM PROGRAMININ HEDEFLERİ:
|
BİLGİ
- İnsan vücudundaki doku, organ ve sistemlerin normal yapı ve işlevlerini tanımlar.
- İnsan vücudunun normal moleküler, hücresel, fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini açıklar.
- Normal fizyolojik yapıyı etkileyebilecek çevresel, metabolik, genetik, gelişimsel, enfeksiyöz, otoimmün ve travmatik nedenleri ve bunların sistemler üzerindeki etkilerini tanımlar.
- Hastalıkların doku ve organ sistemleri üzerinde yarattığı değişiklikleri tanımlar.
- Hastalıkların klinik, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını sayar.
- Hastalıkların tedavisinde kullanılan farmakolojik, cerrahi ve diğer girişimlerin kullanım ilkelerini açıklar.
- Yaşamı tehdit eden ve acil müdahale gerektiren hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve gerektiğinde sevk eder.
- İnsan sağlığı üzerinde etkileri olan psikolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri (sağlığın sosyal belirleyicilerini) açıklar.
- Hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini açıklar.
- Birey, toplum, çalışan sağlığı ve çevre sağlığı konusunda koruyucu önlemleri sayar.
- Sağlık sistemlerini, sağlık hizmetlerinin yönetimi, finansmanı, sağlık insan gücü ve sağlık hizmet sunumu özellikleri üzerinden sınıflandırır.
- Sağlık ekonomisinin temel ilkelerini kavrar.
- Ülkemizin sağlık sisteminin özelliklerini ve sağlık koşullarını açıklar.
- Sağlık mevzuatını tanımlar.
- Hekimin yasal görev ve sorumluluklarını adli tıp ve sağlık hukuku açısından değerlendirir.
- Bilimsel araştırmanın basamaklarını sayar, her bir basamağını açıklar.
- Tıbbi uygulamalar ve araştırma etiği ile ilgili kavram ve ilkeleri sayar.
|
BECERİ
1. Klinik beceri:
- Kendisine başvuran kişiden sağlığın sosyal belirleyicilerini de içerecek şekilde yeterli düzeyde tıbbi öykü alabilir.
- Kendisine başvuran kişinin hem genel hem de soruna yönelik fizik muayenesini yapabilir.
- Hastalıkların tanısını koyabilmek için temel tanısal yöntemleri ve laboratuvar testlerini uygular ve sonuçlarını analiz edebilir.
- Hastalarıyla ilgili kayıtları uygun şekilde tutar, raporlar ve gerektiğinde bildirimini yapabilir.
- Hastalara uygun şekilde triyaj yapabilir.
- Tanı ve tedavi hizmetleri dışında bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları yapabilir.
- Mesleki gelişimi için gerekli güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirip mesleki hayatında uygulayabilir.
- Mesleki temel becerileri (kan alma, damar yolu açma vb.) güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programında tanımlanan düzeyde uygulayabilir.
- Sağlık açısından risk yaratan çevresel ve mesleki etmenleri belirleyip önlem alabilir.
- Meslek hastalıklarına karşı kendini ve diğer sağlık çalışanlarını korumak için gerekli önlemleri alabilir.
- Deprem, sel, pandemi gibi olağandışı durumlarda gerekli planlamayı yapabilir, kriz yönetebilir ve topluma liderlik yapabilir.
- Sektörler arası iş birliği yapılmasını gereken durumları tespit edebilir, gerektiğinde farklı disiplinler ve mesleklerden insanlarla birlikte çalışabilir.
- Sağlık mevzuatını bilir ve mevzuata uygun davranır.
2. İletişim becerileri
- Sağlık uygulamaları esnasında hasta ve hasta yakınlarıyla etkili bir iletişim kurabilir
- Farklı kültürel ve sosyal gruplardan insanlarla etkili iletişim kurabilir, ayrımcılık yapmaz.
- Tüm mesleki uygulamalarda uygun şekilde hasta onamı alabilir.
- Sağlık hizmeti sunumunda ekip çalışması yapabilir, ekibine liderlik edebilir.
- Bilgisini açık ve anlaşılabilir şekilde bilimsel ortamlarda sunabilir.
- Halka yönelik açık ve anlaşılır şekilde sağlık eğitimi verebilir.
|
TUTUM
- Hekimin öncelikli görevinin insan yaşamını ve sağlığını korumak ve geliştirmek olduğunu benimser.
- Hekimlik mesleğini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar vermeme” ilkesini gözetir.
- Meslektaşları, diğer sağlık personeli, hastalar, hasta yakınları ile ilişkilerinde tıbbi etik kuralları doğrultusunda davranır.
- Tıbbi uygulamalar ve araştırma etiği ile ilgili kavram ve ilkeleri benimser.
- İnsan ve hasta haklarına saygılı olmanın ve hasta bilgilerinin gizliliğinin önemini bilir.
- Hasta hekim ilişkilerinde güvenli, dürüst ve şefkatli olmayı benimser.
- Acil durumlarda hekim olarak müdahale edebilme sorumluluğunu taşır.
- Ekip çalışmasında ekip çalışanlarının sınırlarına ve görevlerine saygı gösterir, ekip içi sorunlarda çözümcü olur ve ekip başarısını ön planda tutar.
- Kaynakların kullanımında sağlık ekonomisinin temel kurallarına uygun olarak hareket eder.
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini bilir.
|
2. BİLİMSEL ARAŞTIRMA:
2.1. BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN AMAÇLARI:
|
Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin araştırma amaçları, bilim ve teknolojiyi etkin bir biçimde kullanarak, birey, toplum ve çevre sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik, bilime, insanlığa ve içinde yaşadığı çevreye katkı sağlayan araştırmalar yapmak ve bunları bilim dünyası ve toplumla paylaşmaktır.
2.2. BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN HEDEFLERİ:
|
- Etik ilkeler doğrultusunda, insanlığa ve içinde yaşadığı çevreye katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar planlanmak ve yapmak;
- Öğrenci ve öğretim üyelerine sürekli gelişim ve yenilenme etkinlikleri kapsamında bilimsel araştırma planlama, bilimsel proje hazırlama, araştırma ve yayın etiği ve bilimsel makale yazma gibi temel konularda eğitim verilmesini sağlamak;
- Bilimsel araştırmalara olanak sağlayacak altyapıyı ve teknik donanımı güçlendirmek;
- Öğrencileri gönüllülük esasına göre danışmanları eşliğinde bilimsel araştırma planlama ve yürütmeleri için teşvik etmek ve araştırma yapmaları için uygun şartları sağlamak;
- Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin bilimsel etkinliklere katılımlarını desteklemek;
- Tıp Fakültesi akademik kadrosunu bilimsel yayın, proje, atıf ve patent sayısı açısından ulusal ve uluslararası düzeyde ön sıralara taşımaktır.
|
3. HİZMET SUNUMU:
3.1. HİZMET SUNUMUNUN AMAÇLARI:
|
Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin hizmet amaçları, fakültemizin misyonu ve vizyonu
doğrultusunda, toplumsal sorumluluğunun bilincinde, güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak sürekli, nitelikli sağlığı geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici
sağlık hizmeti sunmaktır.
3.2. HİZMET SUNUMUNUN HEDEFLERİ:
|
- Yüksek tıp teknolojisi ve donanımı ile hasta ve hekim haklarını koruyarak ileri düzeyde sağlık hizmeti sunmak;
- Toplumun yerel, ulusal ve küresel sağlık sorunlarına odaklanarak, sağlık çalışanlarının bu yönde farkındalıklarını artırmak;
- Önceliği eğitim olan, alanında yetkin, sürekli kendisini geliştiren sağlık çalışanları ile hizmet vermek;
- Hekimden temizlik personeline tüm fakülte çalışanlarının ve öğrencilerin sağlığını korumak, mesleki sağlık ve güvenliğini sağlamak;
- İl Sağlık Müdürlüğü, Meslek Odaları, yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri gibi paydaşlar ile yakın iş birliği ve uyum içerisinde çalışmaktır.
|
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLER
1. EĞİTİM PROGRAMI:
1.1. EĞİTİM PROGRAMININ AMAÇLARI:
|
Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin eğitim amacı, topluma ve bireylere yeterli, nitelikli ve güvenilir sağlık hizmeti sunacak yetkinlikte; bireyin ve toplumun sağlığını koruyan ve geliştiren; bilimsel ve kanıta dayalı tanı ve tedavi yöntemlerini uygulayan; ülkemizin sağlık sistemini, koşullarını ve özelliklerini bilen ve buna göre hareket eden; toplum ve çevre sağlığı için savunuculuk yapan; yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme ve bilimsel sorgulama yaklaşımını benimseyen; bireysel ve mesleki gelişimini sürdüren; etkili iletişim kuran; ekip çalışmasına yatkın; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen; ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarına duyarlı; ulusal ve uluslararası düzeylerde yeterli hekimler yetiştirmektir.
BİLGİ
- İnsan vücudundaki doku, organ ve sistemlerin normal yapı ve işlevlerini tanımlar.
- İnsan vücudunun normal moleküler, hücresel, fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini açıklar.
- Normal fizyolojik yapıyı etkileyebilecek çevresel, metabolik, genetik, gelişimsel, enfeksiyöz, otoimmün ve travmatik nedenleri ve bunların sistemler üzerindeki etkilerini tanımlar.
- Hastalıkların doku ve organ sistemleri üzerinde yarattığı değişiklikleri tanımlar.
- Hastalıkların klinik, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını sayar.
- Hastalıkların tedavisinde kullanılan farmakolojik, cerrahi ve diğer girişimlerin kullanım ilkelerini açıklar.
- Yaşamı tehdit eden ve acil müdahale gerektiren hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve gerektiğinde sevk eder.
- İnsan sağlığı üzerinde etkileri olan psikolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri (sağlığın sosyal belirleyicilerini) açıklar.
- Hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini açıklar.
- Birey, toplum, çalışan sağlığı ve çevre sağlığı konusunda koruyucu önlemleri sayar.
- Sağlık sistemlerini, sağlık hizmetlerinin yönetimi, finansmanı, sağlık insan gücü ve sağlık hizmet sunumu özellikleri üzerinden sınıflandırır.
- Sağlık ekonomisinin temel ilkelerini kavrar.
- Ülkemizin sağlık sisteminin özelliklerini ve sağlık koşullarını açıklar.
- Sağlık mevzuatını tanımlar.
- Hekimin yasal görev ve sorumluluklarını adli tıp ve sağlık hukuku açısından değerlendirir.
- Bilimsel araştırmanın basamaklarını sayar, her bir basamağını açıklar.
- Tıbbi uygulamalar ve araştırma etiği ile ilgili kavram ve ilkeleri sayar.
|
BECERİ
1. Klinik beceri:
- Kendisine başvuran kişiden sağlığın sosyal belirleyicilerini de içerecek şekilde yeterli düzeyde tıbbi öykü alabilir.
- Kendisine başvuran kişinin hem genel hem de soruna yönelik fizik muayenesini yapabilir.
- Hastalıkların tanısını koyabilmek için temel tanısal yöntemleri ve laboratuvar testlerini uygular ve sonuçlarını analiz edebilir.
- Hastalarıyla ilgili kayıtları uygun şekilde tutar, raporlar ve gerektiğinde bildirimini yapabilir.
- Hastalara uygun şekilde triyaj yapabilir.
- Tanı ve tedavi hizmetleri dışında bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları yapabilir.
- Mesleki gelişimi için gerekli güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirip mesleki hayatında uygulayabilir.
- Mesleki temel becerileri (kan alma, damar yolu açma vb.) güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programında tanımlanan düzeyde uygulayabilir.
- Sağlık açısından risk yaratan çevresel ve mesleki etmenleri belirleyip önlem alabilir.
- Meslek hastalıklarına karşı kendini ve diğer sağlık çalışanlarını korumak için gerekli önlemleri alabilir.
- Deprem, sel, pandemi gibi olağandışı durumlarda gerekli planlamayı yapabilir, kriz yönetebilir ve topluma liderlik yapabilir.
- Sektörler arası iş birliği yapılmasını gereken durumları tespit edebilir, gerektiğinde farklı disiplinler ve mesleklerden insanlarla birlikte çalışabilir.
- Sağlık mevzuatını bilir ve mevzuata uygun davranır.
2. İletişim becerileri
- Sağlık uygulamaları esnasında hasta ve hasta yakınlarıyla etkili bir iletişim kurabilir
- Farklı kültürel ve sosyal gruplardan insanlarla etkili iletişim kurabilir, ayrımcılık yapmaz.
- Tüm mesleki uygulamalarda uygun şekilde hasta onamı alabilir.
- Sağlık hizmeti sunumunda ekip çalışması yapabilir, ekibine liderlik edebilir.
- Bilgisini açık ve anlaşılabilir şekilde bilimsel ortamlarda sunabilir.
- Halka yönelik açık ve anlaşılır şekilde sağlık eğitimi verebilir.
|
TUTUM
- Hekimin öncelikli görevinin insan yaşamını ve sağlığını korumak ve geliştirmek olduğunu benimser.
- Hekimlik mesleğini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar vermeme” ilkesini gözetir.
- Meslektaşları, diğer sağlık personeli, hastalar, hasta yakınları ile ilişkilerinde tıbbi etik kuralları doğrultusunda davranır.
- Tıbbi uygulamalar ve araştırma etiği ile ilgili kavram ve ilkeleri benimser.
- İnsan ve hasta haklarına saygılı olmanın ve hasta bilgilerinin gizliliğinin önemini bilir.
- Hasta hekim ilişkilerinde güvenli, dürüst ve şefkatli olmayı benimser.
- Acil durumlarda hekim olarak müdahale edebilme sorumluluğunu taşır.
- Ekip çalışmasında ekip çalışanlarının sınırlarına ve görevlerine saygı gösterir, ekip içi sorunlarda çözümcü olur ve ekip başarısını ön planda tutar.
- Kaynakların kullanımında sağlık ekonomisinin temel kurallarına uygun olarak hareket eder.
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini bilir.
|
2. BİLİMSEL ARAŞTIRMA:
2.1. BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN AMAÇLARI:
|
Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin araştırma amaçları, bilim ve teknolojiyi etkin bir biçimde kullanarak, birey, toplum ve çevre sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik, bilime, insanlığa ve içinde yaşadığı çevreye katkı sağlayan araştırmalar yapmak ve bunları bilim dünyası ve toplumla paylaşmaktır.
2.2. BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN HEDEFLERİ:
|
- Etik ilkeler doğrultusunda, insanlığa ve içinde yaşadığı çevreye katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar planlanmak ve yapmak;
- Öğrenci ve öğretim üyelerine sürekli gelişim ve yenilenme etkinlikleri kapsamında bilimsel araştırma planlama, bilimsel proje hazırlama, araştırma ve yayın etiği ve bilimsel makale yazma gibi temel konularda eğitim verilmesini sağlamak;
- Bilimsel araştırmalara olanak sağlayacak altyapıyı ve teknik donanımı güçlendirmek;
- Öğrencileri gönüllülük esasına göre danışmanları eşliğinde bilimsel araştırma planlama ve yürütmeleri için teşvik etmek ve araştırma yapmaları için uygun şartları sağlamak;
- Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin bilimsel etkinliklere katılımlarını desteklemek;
- Tıp Fakültesi akademik kadrosunu bilimsel yayın, proje, atıf ve patent sayısı açısından ulusal ve uluslararası düzeyde ön sıralara taşımaktır.
|
3. HİZMET SUNUMU:
3.1. HİZMET SUNUMUNUN AMAÇLARI:
|
Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin hizmet amaçları, fakültemizin misyonu ve vizyonu doğrultusunda, toplumsal sorumluluğunun bilincinde, güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak sürekli, nitelikli sağlığı geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmeti sunmaktır.
3.2. HİZMET SUNUMUNUN HEDEFLERİ:
|
- Yüksek tıp teknolojisi ve donanımı ile hasta ve hekim haklarını koruyarak ileri düzeyde sağlık hizmeti sunmak;
- Toplumun yerel, ulusal ve küresel sağlık sorunlarına odaklanarak, sağlık çalışanlarının bu yönde farkındalıklarını artırmak;
- Önceliği eğitim olan, alanında yetkin, sürekli kendisini geliştiren sağlık çalışanları ile hizmet vermek;
- Hekimden temizlik personeline tüm fakülte çalışanlarının ve öğrencilerin sağlığını korumak, mesleki sağlık ve güvenliğini sağlamak;
- İl Sağlık Müdürlüğü, Meslek Odaları, yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri gibi paydaşlar ile yakın iş birliği ve uyum içerisinde çalışmaktır.
|