Çizgi film ve animasyon disiplini, hem ticari hem sanatsal anlamda, günümüzde özellikle reklam, eğlence, eğitim alanlarında mobil platformların ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de oldukça yaygınlaşmış, yaş ve cinsiyet ayırt etmeksizin geniş kitleler tarafından tüketilen popüler bir mecraya dönüşmüştür. Türkiye, eğitim ve sinema sektöründe olduğu gibi çizgi film ve animasyon alanında da endüstrileşme yolunda önemli adımlar atmaktadır. Hem devlet televizyonları hem de ülkemizde var olan yabancı medya kuruluşları artık Türkiye pazarından yerli yapımları talep etmektedir. Eğitim kurumları yetişkinler ve çocuklar için özel hazırlanmış eğitsel çizgi film ve animasyon filmler talep etmektedir. Çizgi film ve animasyon tanıtım ve reklam alanı için de önemli bir yaratıcı mecra görevi üstlenmiştir. Beklenilen büyüme ve ivmenin elde edilebilmesi için sektörün ihtiyacı olan nitelikli insan kaynağının karşılanması gerekmektedir. Bu da ancak sağlam bir eğitim altyapısının kurulması ile mümkün olacaktır. Ülkemizde ve İstanbul özelinde çatısı altında sanat, teknoloji, iletişim eğitim ve sektör gibi farklı disiplinleri ve çalışma prensiplerini buluşturan yaklaşımıyla "Çizgi Film ve Animasyon", sektöre nitelikli insan kaynağı sağlamayı ve yaratıcı, yenilikçi projeler ve ekipler çıkartarak, gerek yerel gerekse de küresel düzeyde başarılar elde etmeyi amaçlamaktadır. İlk yıl altyapı derslerinde buluşacak olan öğrenciler, ikinci yıllarında yetenekleri doğrultusunda canlandırma film ya da görsel efekt dikeylerinden birini seçerek uzmanlaşma yolunda ilk adımlarını atmış olacaklardır. Proje derslerinde tekrar yolları kesişecek olan öğrenciler, film ekiplerine dönüşerek öğretim kadromuz danışmanlığında birlikte üreteceklerdir. Üniversitenin sektörle işbirliği sistemi üzerinden yapılacak yurtiçi ve yurtdışı stajlar, öğrencilerin deneyimini pekiştirecek, bilgilerini güncelleyecektir.
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü sanat, tasarım ve teknolojiyi buluşturan disiplinlerarası yaklaşımıyla, İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet göstermekte olan VR Lab (Sanal Gerçeklik Laboratuarı) tarafından üretilmekte olan CGI (Bilgisayar Destekli Görüntü) ve animasyon içerikli projeler destek, Sinema & Televizyon ve Fotoğraf & Video bölümleri tarafından üretilen projelere animasyon ve görsel efekt desteği, Oyun Tasarımı lisans ve yüksek lisans programlarına hikayeleştirme, karakter oluşturma gibi özel alanlarda içerik üretme açısından doğrudan destek verecektir. İstanbul’un merkezinde, sektörle çalışarak etkin bir fark yaratacak olan bu programda öğrencilerimiz ve mezunlarımız gittikçe dallanan yurtdışı akademik bağlantılarımız ve yerli-yabancı geniş sektörel iletişim ağımızdan faydalanabileceği gibi; kendi takımını kurup kendi projesini geliştirerek, fon programlarına da başvurabilecek ve destekçilerle buluşma şansı elde edecektir. Katma değeri yüksek bu alanın ihtiyaç duyduğu bilgili, üretken, işine tutku duyan, gelişime açık insan kaynağı sinema, televizyon, reklam, internet, oyun mobil uygulama gibi mecralarda aşağıdaki görevler özelinde, bu program sayesinde karşılanabilecektir:
VİZYON VE MİSYON
Üniversitemizin öncelikli amacı eğitim, araştırma ve topluma katkıda mükemmelliğe odaklanan uluslararası tanınırlığı yüksek, lider bir üniversite olmaktır.
Dünyada animasyon deyince akla gelen belli başlı ülkeler ABD, Kanada, Japonya, Fransa, İngiltere, Güney Kore, … Bu ülkelerde gelişmiş bir sektör ve yaratıcı endüstrinin öğelerinin sağlam şekilde ağlarını kurduğunu görüyoruz: Sinema sektörü, resim ve illüstrasyonun yanı sıra çizgi roman geleneği, eğitim kurumları, festivaller, oyun sektörü, teknolojik altyapı, yayın kuruluşları, fonlar, sponsorluklar, telif hakları, akademik araştırma, vb. Bizde bu saydıklarımızın çoğunu az gelişmiş ya da henüz gelişmekte. Animasyon yapımcılığı, senaryosu, yönetmenliği, konsept ve karakter tasarımı, animatörlük, dikey kurgu, görsel efekt... Animasyonun ön yapım-yapım ve yapım sonrası aşamaları çok katmanlı. “Ön yapım”- yani proje üretiminden önceki araştırma geliştirme süreci- bile bizde gereksiz görülen ya da abartıldığı düşünülen bir aşama. Bunların yanı sıra Türkiye’de animasyon tarihimizin yapı taşları ve belleği eksik. İlk filmler ya kayıp ya bitirilememiş. Başarı hikayeleri henüz yeni yeni yazıldığından alana güven, farkındalık ve itibar yok. Ayrıca müthiş bir yetenek göçü yaşıyor ve kan kaybediyoruz. Bu alanda iyi yetişmiş yeteneklere ihtiyaç büyükken yetişenleri ne yazık ki burada tutamıyoruz. Bu nedenle umuda, animasyon yapmak için iştahı arttıracak heyecan verici projelere, vizyona ihtiyaç var. Ve elbette elbirliğine... Bu bir ekip işi. Özel sektör desteği şart. Şu anda TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü fonu dışında önemli bir destek yok. Animasyon uzun ve masraflı bir iş. Pazarlama ve 360 derece projelendirme vizyonu, bilgisi, yetkinliği çok önemli. Bize evrensel platformlarda olabilmek için strateji gerekmekte. Bu arada başarıyı onurlandırmak, alkışlamak ve görünür kılmak da çok önemli. Başarı hikayeleri umut verici oluyor. Elbette abartmadan. Başaran insanların bilgisini paylaşması, şımarmadan, konsantrasyonlarını bozmadan azim, disiplin ve tutkuyla işlerine devam etmeleri bu başarıyı sürdürülebilir kılar. Kültür ve sanat toplum için o kadar hayati ki! Kültür politikalarımız özgür ve özgün olan sanatçılarla, öngörülü ve etik ticari yaklaşımla altyapıyı desteklenmeli. Biz uzun vadeli düşünmekte zorluk çekiyoruz. Oysa animasyon uzun vadeli ve iyi planlama gerektiriyor. Ayrıca animasyonla ilişkili meslekler tanınmıyor. Sinema TV Sendikası ve GEAS (Görsel Efekt ve Animasyon Sanatçıları Derneği) meslek tanımı, ilke ve standartlarını oluşturma üzerine çalışmalar yaptı.
BAU Çizgi Film ve Animasyon aslında bir nevi sektörün çığlığına cevap olarak doğdu. 2017’de düzenlediğimiz Sınır Tanımayan Animasyon kolokyumunda nitelikli animasyon eğitimi ve gelişmiş bir sektörün koşulları nedir sorularının yanıtını aradık. Aslında ihtiyacımız olan şeylerden biri birbirimizi tanımak, bir araya gelmek, birlikte düşünmek. Kolokyumlar bunu sağladı.
Kuruluşumuzdan itibaren sayısız nicelik ve nitelikte proje ürettik. Hepsi gelenekselleşmesini istediğimiz ve sürdürülebilir olan faaliyetler. Amacımız animasyona ilgi çekmek ve öneminin altını çizmek. Ayrıca sosyal medyada çok aktifiz: https://www.instagram.com/bau_cartoon_animation/
Türkiye’deki animasyon sektörünün yakın geleceğine dair öngörülerimiz ve hayallerimiz var.
Animasyon sektörümüzü Türk Mutfağına benzetebiliriz. Malum Türk Mutfağı tüm zenginliği ve eşsizliğine rağmen dünyada tanınırlığı ve saygınlığı itibariyle hak ettiği yere gelememiş bir değerimiz. Elimizde zengin malzeme var, lezzeti talep edenler var ancak başlangıcı yüzyıllar evvel Karagöz ve Hacivat’a dayanan, müthiş bir hikâye anlatıcılığı mirasına sahip animasyon sektörümüz hala “bebek” sektör olarak anılıyor. Küresel animasyon pazarının 2020 rakamlarıyla 272,1 milyon dolardan 2026 yılına kadar 473,7 milyon dolara ulaşacağı ve görsel medyanın geleceğinin animasyon olacağı öngörülüyor. Bu sadece çocuk ya da gençlerin değil, yetişkin izleyicinin de çizgi filmlere yönelik iştahı ve animasyonun sadece çizgi film değil görsel efektler ile artan kullanım alanının genişlemesi ile orantılı bir öngörü. Fikri mülkiyet, eser yaratımı, kreatif endüstri, kültürel ve ekonomik değer yanlarını bir kenara bırakırsak animasyon günlük yaşamın rutinini gerçeküstü ve fantastik bir evrene girerek bozmak, dünyanın gerçekleri ile güvenli bir alandayken yüzleşmek, zihnimizde onları işlemek, sindirmek, dayanıklılığımızı desteklemek için var. Ancak biz animasyon mutfağında ne yazık ki hala ucuz, çabuk üretilen ve tüketilen “fastfood”a yöneliyoruz. Ayrıca usta ve vizyoner şefler az. Onların el vereceği iyi yetişmiş sanatçı ruhlu ekiplere ve tüm bu ekonomik, kültürel ve yaşamsal değeri değerlendirip dünyaya açacak vizyoner yapımcılara ihtiyaç var. O da olacak. İyi projeler, müthiş sanatçılar göreceğiz.
Desteklenen ve olgun bir animasyon sektörünün olduğu Fransa 'da, örneğin filminiz proje halindeyken sizi projeye uygun film müziği bestecisi ile bir araya getiren programlar, yapılar var. Mozaiğinin parçalarını itinayla eksiksiz yerleştiriyorlar. Bu sene Annecy Animasyon Film Festivali seçkisindeki kısa filmlere baktığımızda gördüğümüz tek Türkiye menşeili filmin künyesini diğer filmlerle karşılaştırdığımızda neyi yapmamız gerektiği ortaya çıkıyor. Seslendirme ve müzisyen hariç yönetmen, senarist, animatör, sanat yönetmeni, editör... hepsi aynı isim. Henüz anlaşmalı bir dağıtımcı, yayıncı yok. Yapımcı-yönetmen sarmalı söz konusu. Bu "bağımsız" kısa filmler için alışıldık bir durum olabilir. Hatta uzun metraj filmlerimiz de böyle. Ancak uluslararası arenada animasyon sektörünün geliştiği ülkelerde kısa-uzun animasyon fark etmeksizin senaristinden dağıtımcısına iletişimcisinden ses oyuncusuna animasyon üretim bandında olan herkesin meslek tanımlarının hakkını vererek ekip listesinde olduklarını - olabildiklerini görüyoruz. Bu kesinlikle sadece bir ticaret, teknoloji, çizim yapmayı ve 3D yazılımı öğrenelim meselesi değil. Bu bir kavrayış ve kültür meselesi.
AKADEMİK PROGRAM YAPISI
Çizgi film ve animasyon disiplini, hem ticari hem sanatsal anlamda, günümüzde özellikle reklam, eğlence, eğitim alanlarında mobil platformların ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de oldukça yaygınlaşmış, yaş ve cinsiyet ayırt etmeksizin geniş kitleler tarafından tüketilen popüler bir mecraya dönüşmüştür. Türkiye, eğitim ve sinema sektöründe olduğu gibi çizgi film ve animasyon alanında da endüstrileşme yolunda önemli adımlar atmaktadır. Henüz bebek endüstri konumunda olsa da hem TRT gibi önemli bir devlet kurumu hem de ülkemizde var olan yabancı medya kuruluşları artık Türkiye pazarından yerli yapımları talep etmektedir. Eğitim kurumları yetişkinler ve çocuklar için özel hazırlanmış eğitsel çizgi film ve animasyon filmler talep etmektedir. Çizgi film ve animasyon tanıtım ve reklam alanı için de önemli bir yaratıcı mecra görevi üstlenmiştir. Beklenilen büyüme ve ivmenin elde edilebilmesi için sektörün ihtiyacı olan nitelikli insan kaynağının karşılanması gerekmektedir. Bu da ancak sağlam bir eğitim altyapısının kurulması ile mümkün olacaktır. Ülkemizde ve İstanbul özelinde çatısı altında sanat, teknoloji, iletişim eğitim ve sektör gibi farklı disiplinleri ve çalışma prensiplerini buluşturan yaklaşımıyla "Çizgi Film ve Animasyon", sektöre nitelikli insan kaynağı sağlamayı ve yaratıcı, yenilikçi projeler ve ekipler çıkartarak, gerek yerel gerekse de küresel düzeyde başarılar elde etmeyi amaçlamaktadır. İlk yıl Temel Sanat, Animasyona Giriş, Animasyon ve Görsel Efekt Tarihi, Stüdyo ve Işık, Dinamik Anatomi, Sinematografi, Dijital Sanat gibi altyapı derslerinde buluşan öğrenciler, ikinci yıllarında Hikaye Anlatımı ve Anlatı Araçları, Hikaye Panosu, Karakter tasarımı, 3 Boyutlu Animasyon, Kurgu, Senaryo, Konsept Tasarımı, Ses Tasarımı dersleriyle temellerini kuvvetlendirirler. 3 ve 4. yıllarında proje derslerinde tekrar yolları kesişen olan öğrenciler canlandırma film ya da görsel efekt dikeylerinden birini seçerek uzmanlaşma yolunda ilk adımlarını atarlar. Film ekiplerine dönüşerek öğretim kadromuz danışmanlığında birlikte üretirler. Üniversitenin sektörle işbirliği sistemi üzerinden yapılacak yurtiçi ve yurtdışı stajlar, öğrencilerin deneyimini pekiştirecek, bilgilerini güncelleyecektir.
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü sanat, tasarım ve teknolojiyi buluşturan disiplinlerarası yaklaşımıyla, İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet göstermekte olan VR Lab (Sanal Gerçeklik Laboratuvarı) tarafından üretilmekte olan CGI (Bilgisayar Destekli Görüntü) ve animasyon içerikli projeler destek, Sinema & Televizyon ve Fotoğraf & Video bölümleri tarafından üretilen projelere animasyon ve görsel efekt desteği, Oyun Tasarımı lisans ve yüksek lisans programlarına hikayeleştirme, karakter oluşturma gibi özel alanlarda içerik üretme açısından doğrudan destek verecektir. İstanbul’un merkezinde, sektörle çalışarak etkin bir fark yaratacak olan bu programda öğrencilerimiz ve mezunlarımız gittikçe dallanan yurtdışı akademik bağlantılarımız ve yerli-yabancı geniş sektörel iletişim ağımızdan faydalanabileceği gibi; kendi takımını kurup kendi projesini geliştirerek, fon programlarına da başvurabilecek ve destekçilerle buluşma şansı elde edecektir. Katma değeri yüksek bu alanın ihtiyaç duyduğu bilgili, üretken, işine tutku duyan, gelişime açık insan kaynağı sinema, televizyon, reklam, internet, oyun mobil uygulama gibi mecralarda aşağıdaki görevler özelinde, bu program sayesinde karşılanabilecektir. Bölümümüz mezunları Çizgi Film ve Animasyon Yapımcısı, Yönetmeni, Senaristi; Karakter Tasarımcısı; Konsept Tasarımcısı; 3D Modelleme ve Uygulama, Bilgisayar Destekli Görüntü-Görsel Efekt (CGI), 2D-3D Render, Motion Capture ve Motion Track Uzmanı olarak çalışabilirler.
Kadromuzda animasyon sektöründe yıllarca çalışmış ve pratik deneyim ve network sahibi öğretim elemanları dışında akademik çalışmalarıyla animasyona katkı sağlayan öğretim görevlileri bulunmaktadır. ANFİYAP ve İllüstratörler Platformu gibi meslek örgütleri, dernek ve kurumlarla protokol ve ortaklığı bulunan bölümümüz yerli ve yabancı animasyon festivallerine ve marketlerine katılım sağlamaktadır.
BAU İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON BÖLÜMÜ FAALİYETLERİ
ANİM.İST
Bahçeşehir Üniversitesi çatısı altında kurulsa da animasyonu seven herkesin festivali olarak doğdu. Bugüne kadar ki konukları arasında Oscar Adayı animasyon film Loving Vincent’ın baş animatörlerinden Anna Kluza; animasyon VR ve dijital oyun için hikaye yazımında uzmanlaşmış Craig Caldwell; Türkiye’nin ilk tasarım merkezi olan post prodüksiyon merkezi 1000Volt’tan Murat Akbulut; VFX’in ustalarından Burak Balkan ve Arman Şernaz; Türkiye’nin karikatür duayeni, ödüllü animasyon film Sansür’ün yönetmeni Tan Oral; Guardians of the Galaxy, Avengers, Star Wars: Episode VII gibi yapımlarda çalışmış ve görsel efekt alanında Oscar adayı Christopher Robin filminin VFX süpervizörü, Birleşik Krallık’tan Framestore’dan Arslan Elver ile Comic-Con Eisner ödüllü çizgi romancı Israil’den Rutu Modan, Ayrıca Kore Cumhuriyeti’nden Namkook Lee, yerli animasyon alanında hasılat rekoruna imza atan Rafadan Tayfa’nın yönetmeni İsmail Fidan, uluslararası 360 derece yapım gücüyle gururumuz Kral Şakir'in yaratıcısı Varol Yaşaroğlu; Disney Channel Türkiye Genel Müdürü Kemal Çoşkuner, Birleşik Krallık’ta animasyon dünyasındaki kadınları destekleyen Animated Women UK danışmanı, animatör ve eğitimci Helen Piercy, Fantastik Türk Sineması Ses ve Görüntü Efektleri belgeselinin yönetmeni Sinan Demirtaş, usta mikrofon oyuncuları Damla Babacan ve Harun Can yer aldılar. İsrail’in en köklü sinema okulu Bezalel ve Güney Kore Hongik Üniversitesi’nden öğrenci animasyon filmlerini ve Eskişehir Anadolu ve Kütahya Dumlupınar Üniversitelerinden öğretim elemanları ve öğrencilerini ağırlandı. Festival aynı zamanda “Sınır Tanımayan Animasyon Üniversiteler ve Sektör Kolokyumu” vasıtasıyla Türkiye’de animasyon sektörünün önemli aktörleri ve bu alanda eğitim veren kurumları bir araya getiren özel etkinliğe ev sahipliği yaptı. İlkinden beri uluslararası konuklar ve kurumların ortaklığında özellikle animasyonun kadınlarını ön plana çıkarmaya çalıştık. Zira animasyon dünyasında çalışmış olan, çalışan ve bu meslek için okuyan pek çok kadın var. Kültürde kadının gücü görünür olmalı. Ayrıca hepimizin bu güce ihtiyacı var. Bu seneki özel konuğumuz da Birleşik Krallık'tan en iyi kısa animasyon dalında Oscar Adayı Joanna Quinn ve Les Mills.
Son 3 senedir İstanbul’un Animasyon Festivali olarak önemli kurumların da desteği ile gerçekleştirdiğimiz festivali artık daha da etkin bir eğitim, öğretim ve paylaşım platformuna dönüştürdük. TC Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ISTKA (İstanbul Kalkınma Ajansı) Yaratıcı Endüstriler Mali Destek Programından destek alan ANİM.İST İstanbul Animasyon Platformu ANİM.İST olarak önceliğimiz de animasyonu güçlendirmek, ona yeni yetenekler kazandırmak, kültürünü zenginleştirmek ve nitelikli filmler üretmek. Ayrıca engellileri ya da engellenenleri de kapsamak istiyoruz. Zira animasyon sektörü engelleri ortadan kaldıracak bir üretim alanı. 160 öğrenciye 6 alanda (animasyon, animasyon senaryosu, yönetmenliği, yapımcılığı, konsept ve karakter tasarımı, dikey kurgu) ücretsiz eğitim veren ve birlikte animasyon yapacağımız bir eğitim ve üretim platformu. GEAS (Görsel Efekt ve Animasyon Sanatçıları Derneği), TRT Çocuk gibi çok önemli kurumların ortaklığı ile ilerliyor. Aynı zamanda Sinema TV sendikası ile resmi meslek tanımı ve mesleki yeterlilik ölçümü hedefimiz var.
KAG: KORE ANİMASYON GÜNLERİ
KAG: Kore Animasyon Günleri İstanbul, 14-15 Kasım 2019’da Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu ve Bahçeşehir Üniversitesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü ortaklığında ve TRT Çocuk desteği ile ilk kez düzenlendi. Animasyon üretimi, eğitimi ve teknolojisinin geliştirilmesinin çok önemsendiği, SICAF gibi önemli uluslararası animasyon festivallerine, animasyon ve webtoon müzesine ve KOCCA adı altında kreatif içeriğe destek veren özel bir ajans yapılanmasına sahip Güney Kore uzun süredir küresel animasyon ve oyun sektörünün önemli bir parçası. Günlük kamusal hayatın içine entegre olmuş Küçük Otobüs Tayo ve Larva gibi sayısız karakter tasarımı, sanal dünyada öykü anlatımının çok popüler bir türü webtoon ve 2015 verilerine göre 600 milyon dolar hacme yakın ithal de edilen Harika Kanatlar gibi uzun metraj animasyonlar, Küçük Penguen Pororo, Pucca, Katuri ve Kakao Arkadaşlar gibi animasyon dizileri ve oyunlarına sahip. KAG: Kore Animasyon Günleri Türkiye, Kore animasyonunun önemli aktörlerini ve ürünlerini Türkiye’de hem izleyici hem de Türk animasyon sektörü ile buluşturmayı hedefliyor. Film gösterimleri, seminer, sektör buluşması ve atölye çalışması ile animasyon üzerinden kültürel bağ kadar sektörel ortaklıklar da kurdurmak organizasyonun amaçları arasında. KAG’ın ilk konukları arasında FunnyFlux yaratıcı yönetmeni Jung Jin Hong, EBS - Korea Educational Broadcasting System Animasyon Bölümü Başkanı Han Kil Nam bulundu. Ayrıca Köpekler Adası ve Kabakçığın Hayatı filmlerinin animasyon yönetmeni Kim Keukeleire yürütücülüğünde üniversite ve lise öğrencilerinin katılımı ile tek günlük bir animasyon atölyesi de düzenlendi. Tüm etkinlikler ücretsiz gerçekleştirildi.
SINIR TANIMAYAN ANİMASYON YAZ OKULU
Sınır Tanımayan Animasyon Yaz Okulunun ilki 2017 yazında Kore Cumhuriyeti’nden Keimyung Üniversitesi Video ve Animasyon Bölümü Başkanı Prof. Hyung Jin Park ve Prof. Charlie Hahn ile öğrencilerinin katılımı ile İstanbul’da gerçekleşen yaz okulunun ikincisi 2018 yazında Kore Cumhuriyeti’nde 10 günlük bir süre zarfında BAU’lu 7 öğrenci ve Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Başkanı Prof. Dr. Nazlı Eda Noyan katılımı ile gerçekleşti. Üçüncü ve dördüncü yaz okulları 2019 ve 2020 yazında Disney gibi önemli animasyon stüdyolarında çalışmış deneyimli animatör ile İstanbul’da 10 günlük ve 80 saatlik bir sertifika programı olarak gerçekleşti.
ANİMASYON PROJELERİ
Sabancı Vakfı’nın desteklediği Mor Sertifika Programı talebi ve sponsorluğu ile lise öğrenci ve öğretmenlerine yönelik 4 adet 3’er dakikalık ve 1’er dakikalık kısa eğitim animasyon filmleri yapıldı.
Dünyanın bilinen ilk kadın bestecisi Kassia üzerine BAU Konservatuar ile te4k günlük bir kolokyum düzenlendi ve İstanbul Kadın Müzesi işbirliği ile 7 adet kısa animasyon film yapıldı.
İzmir Film ve Müzik Festivali 2022 için öğrencilerimiz animasyon festival fragmanını yaptılar.
DANIŞMANLIKLAR
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Başkanı Prof. Dr. Nazlı Eda Noyan 2020-21 sezonunda bir sene TRT Çocuk danışmanlığı yürüttü ve TRT Çocuk Uluslararası Medyası Konferansı’na katkı sağladı.
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Başkanı Prof. Dr. Nazlı Eda Noyan 2022 Sonbaharında hayata geçen İstanbul Sinema Müzesi çatısı altındaki Gelecek Sinemada 16-26 yaş arası gençlere ücretsiz film tasarımı atölyesi programına program tasarımcısı ve koordinatörü olarak katkı sağladı.
UMURSUYORUM KISA FİLM ANİMASYON YARIŞMASI
Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği ile birlikte omurilik felcine dikkat çekmek ve önlem almak amacıyla çocuk ve yetişkin animasyonu kategorileriyle düzenlenen yarışmada 4 nitelikli film Wacom Türkiye desteği ile ödüllendirildi.
ANİMASYON KAMPI
Millî Eğitim Bakanlığı isteği ile uzaktan eğitime gönüllü desteğimizi sektörden kıymetli emekçilerin desteği ile TRT EBATV için 40 bölümlük bir program serisi yaparak verdik. Youtube Kanalımızdan tüm bölümlere ulaşılabilir: https://www.youtube.com/channel/UC8yAef1bGJ5RoLEu3Xvihaw/featured
ANİM.İST ÇİZGİ ROMAN YARIŞMASI
Animasyonu besleyen ve onu beslediği alanlar da çok çeşitli ve zengin. Buna çizgi roman da dahil. Animasyon sektörünün kuvvetli olduğu ülkelerde çizgi romanın da bir sektör olarak kuvvetli olduğunu görüyoruz. Bu nedenle bu alanı da kapsamayı önemsiyoruz. Eğitim modüllerimiz ve üretim bandımızda bunlar bulunuyor. Ayrıca çizgi roman yarışmamızı da tam bu nedenle yapıyoruz. Çizgi romanın değerini artık biliyoruz ama ülkemizde bu alanı kocaman bir ormana dönüştürmek istiyoruz. Sadece konuşmayı ve ödül vermeyi değil burada da ustalarla buluşmalar ve geri bildirimlerle el vererek birlikte düşünerek üretimi teşvik etmek istiyoruz. Çok çeşitli başvuruların arasından altyapısı, yaşı, cinsiyeti, çizgi romana bakışı çeşitli, harika jürimiz ile ilk 10 projeyi seçtik bile. Bu projelerin üretim sürecine destek olarak ve basımını üstlenerek sonbaharda 7 tanesi ile bir albüm çıkarmayı hedefliyoruz. British Council Türkiye de Yaratıcı Yapımcılar Programı dahilinde projemize destek veriyor. Arka Bahçe Yayınları ile beraber çizgi roman yarışmamızı sürdürebilmeyi umuyoruz.
ANİMATİK SOHBETLER
Pandemiden itibaren iki senedir insragramda canlı yayınlarda sektörden isimleri, sanatçıları, emekçileri ağırlıyor ve animasyonu farklı şekillerde ele alıyoruz. https://www.instagram.com/animatik_sohbetler/
TOGETHER ARNAVUTLUK ULUSAL KARAKTER ATÖLYESİ VE YARIŞMASI
Arnavutluk Kültür Bakanlığı daveti ile Tiran'da yaklaşık 20 öğrencinin katılımı ile dört günlük bir karakter tasarımı atölyesi düzenleyip sonucunda Arnavutluk Ulusal Karakter Yarışması düzenleyerek üç eseri ödüllendirdik.
AYRICA;
2021 tarihli araştırma çalışması "Keep Calm and Animate" animasyonun sınır tanımadan, mekan zorunluluğu olmadan heryerden yapılabileceğini pandemide ispatlayan ve Türkiye animasyon sektörünün pandemideki koşullarını ele alan bir çalışma oldu (Noyan ve Çöpcü, Peter Lang).
Ayrıca Prof. Dr. Noyan'ın Türkiye'deki animasyon sektöründe çalışan kadınları ele alan araştırma ve arşiv projesi "animasyonunkadinlari.org" bağlamında çeşitli etkinlikler ve çalışmalar yürütülmekte.
İCAF İstanbul Comics and Art Festival 'ne öğrenci animasyonlarımız ile katıldık. Ödüllü öğrenci filmlerimiz çıkmaya başladı.
Öğrencilerimizin filmleri ulusal ve ulslarası festivallerde gösterilmeye ve ödüller almaya başladılar.
Özel Yetenek Sınavının devam etmesi için diğer üniversitelerin ilgili bölüm akademik kadroları ve sektör ile çalışmalar yürüttük ve bunlar meyvesini verdi. Sınava devam kararı alındı. Kurulduğumuzdan itibaren öğrenci kotamızı tek sınav yaparak doldurduk.