İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Üniversite eğitiminin temel amacı; evrensel duyarlılığı, problem çözümleme becerisini ve kritik düşünebilmeyi geliştirmektir. Evrensellik ve esneklik parolasıyla hareket eden Üniversitemiz, öğrencilerin uluslararası standartlara uygun iletişimciler olmalarının yanı sıra gündem yönetici, girişimci, eleştirel, yaratıcı, uzlaştırıcı, uzman ve öncü bireyler olabilmelerini hedeflemektedir.
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ
Halkla ilişkiler, çağdaş işletme ve yönetim anlayışında büyük öneme sahiptir. Bahçeşehir Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, stratejik ve kurumsal iletişimin itibar ve imaj yönetimi, kriz yönetimi, medya ilişkileri, dijital strateji, sosyal medya stratejisi, içerik üretimi, yatırımcı ilişkileri, etkinlik yönetimi gibi farklı boyutlarında uzmanlaşan iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu tarafından Türkiye’nin ilk iletişim eğitimi akreditasyonunu alan bölümümüz, ulusal ve uluslararası halkla ilişkiler programlarıyla uyumlu bir öğretim programına sahiptir.
Sürekli gelişen iletişim sektöründe, çağın bir adım önünde olmanın önemini biliyoruz. Bu doğrultuda, öğretim programımız öğrencilerimizi alanın gerektirdiği en son bilgi ve becerilerle donatacak dersler içerir. Derslerimiz stratejik iletişim, medya ilişkileri, kriz iletişimi, tasarım, yaratıcılık, dijital pazarlama, veri analizi, etik, sürdürülebilirlik, siyasal iletişim, sosyal medya ve içerik üretimi, topluluk yönetimi, etkinlik yönetimi ve metaverse gibi konuları içerecek şekilde modern halkla ilişkilerin tüm temel alanlarını kapsar.
Stratejik düşünme ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanan yaklaşımımız sayesinde, öğrencilerimiz online toplulukları yönetecek, dijital strateji oluşturacak, medyayla etkili iletişim kuracak yetkinliğe sahiptir. Öğrencilerimizin çalışmaları, TÜHİD Altın Pusula ve Genç İletişimciler gibi iletişim yarışmalarında her yıl çeşitli ödüllere layık görülür. BAU Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin düzenlediği PRİDA İletişim Ödülleri’nde “BAU İletişimde Yenilikçi Teknoloji Kullanımı Özel Ödülü” vermektedir.
Öğrencilerimiz, bireysel ilgi, yetenek ve hedeflerine göre sektörde kendilerine en uygun rolü bulmaları için teşvik edilir. Sektörel bağlantıları oldukça güçlü olan bölümümüz, Türkiye’nin önde gelen ajanslarında ve şirketlerinde staj yapma imkânı sunar. Bu staj olanakları, öğrencilerimizin önemli iş ilişkileri kurmasına ve mezun olmadan önce iş bulmasına yardımcı olur.
Sektörle Eğitim Modeli ve CO-OP iş birliklerimize ek olarak, her dönem düzenlediğimiz seminerlerde ve atölyelerde sektör temsilcilerini ağırlıyoruz. Böylece, öğrencilerimiz sektörle yakından tanışarak güncel eğilimleri öğreniyor, kendilerine bir iş ağı oluşturuyor ve potansiyel iş fırsatlarını keşfediyorlar. Ayrıca, bölümümüzde öğrencilerimizin sivil toplum kuruluşlarına proje ürettikleri bir uygulama ajansı bulunmaktadır. BAU Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencileri, Certificate of Expertise programı ile kendi alanlarını destekleyecek tasarım ve görsellik gibi konularda uzmanlaşma fırsatına sahiptir.
HEDEFİ
Uluslararası düzeyde uzmanlaşmış, bilgi üreten, yaratıcı, teknolojik iletişim ortamının dinamiklerine hâkim ve vizyonlarıyla geleceği şekillendiren iletişimciler yetiştirmek.
PROGRAM
Bahçeşehir Üniversitesinden mezun olabilmek için 130 kredilik ders yükü tamamlamak gerekmektedir. Öğrencilerimiz ilk iki yıl içinde halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü için gerekli temel dersleri (Organizasyon, Yönetim ve İletişim, Halkla İlişkilere Giriş, Medya ve İletişim Teorileri gibi) almaktadır. İlk iki yıl bütün dersler zorunludur. Üçüncü yıldan başlayarak; öğrencimiz bu branş için gerekli zorunlu derslerin yanı sıra seçimlik dersler de almaya başlamaktadır. Üçüncü sınıftaki seçimlik dersler Departmental Elective, Non-departmental ve General Elective dersleri olup, bu dersler öğrencinin dünya bakışını güçlendirmeye ve ek beceriler kazandırmaya yönelik derslerdir. Öğrenci ayrıca isterse sektör ile iş birliği ile yürütülen COOP derslerini de alabilmektedir. Teori ile pratiği dengeli bir biçimde yürütmeye uygun olan ders programı, son sınıfta gerçekleştirilecek Halkla İlişkiler Kampanyası projeleriyle de öğrencileri, profesyonel iş yaşamına hazırlamaya olanak sağlamaktadır.
LABORATUVARLAR
Fokus Grup ve CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) araştırma laboratuvarları ve teknolojik gelişmelere ayak uyduracak biçimde sürekli güncellenen bilgisayar laboratuvarları da öğrencilerimizin sektörü daha yakından tanımalarını kolaylaştırmaktadır.
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ MİSYONU
Devlet, sanayi ve sivil toplum kuruluşlarının karşılaştığı sorunlara yaratıcı çözümleriyle katkı sağlayan mezunlar yetiştirmek temel amaçtır. Kriz iletişimcisi olduğu kadar gündem yönetici, girişimci, eleştirel, yaratıcı, uzlaştırıcı, uzman, öncü bireyler olabilmeleri hedeflenmektedir. Bu doğrultu da Bahçeşehir Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü; çağdaş yönetimin temel işlevlerinden biri olan halkla ilişkilerin, kurumsal iletişimden itibar yönetimine kadar uzanan tüm boyutlarında uzmanlaşan iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca teknolojik gelişimlere paralel olarak güncel bilgi ve deneyim ile donatılmış araştıran, yeni çözümler üretebilen mezunlar vermeyi amaçlamaktadır.
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ ÖĞRETİM AMAÇLARI
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAM KAZANIMLARI
BAHÇEŞEHİRLİ OLMANIN AVANTAJLARI
I) Üniversitemiz lokasyon olarak çok avantajlı bir konumda olup, Türkiye çapında tanınan öğretim üyeleriyle çok güçlü bir kadroya sahiptir.
II) Türkiye’deki üniversiteler içinde yurtdışında o ülkelerden tescilli üniversitesi ve kampüsü olan tek üniversite Bahçeşehir Üniversitesi'dir. Şu an üniversitemizin kardeş üniversiteleri olan BAU-Almanya Berlin’de ve BAU-ABD Washington’da bulunmaktadır. Her iki üniversitenin bu kentlerde kampüs ve tesisleri bulunmaktadır. Ayrıca Washington’da bir İngilizce dil okulu mevcuttur. Bahçeşehir Üniversitesini kazanan bir öğrenci eğer isterse Hazırlık Okulunu Washington’da okuyup, birinci ve ikinci sınıfları Türkiye’de okuyabilir. Bahçeşehir İstanbul ile kardeş üniversitelerin programları tümüyle birbirine uyumludur. Bu yapısıyla BAU global öğrenci yani eğitimini sadece Türkiye’de değil yanı sıra AB ve ABD gibi dünyanın en önemli iki merkezinde de tamamlama görme imkânı veren tek üniversitedir. Bahçeşehir Üniversitesi bu sistemi yakın gelecekte başta Hong-Kong olmak üzere diğer ülkelere de genişletme konusunda çalışmalar yapmaktadır. Bunun dışında Bahçeşehir Üniversitesi'nin dünyada 50’den fazla üniversite ile öğrenci değişim (exchange) anlaşması bulunmakta, keza öğrencilerimiz Erasmus programından da isterlerse yararlanabilmektedir.
III) Bahçeşehir Üniversitesi Türkiye’de üniversite- sanayi/iş dünyası iş birliğini ilk kez gerçek anlamda hayata geçiren üniversitedir. Bu iş birliği COOP programı çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. COOP programı çerçevesinde anlaştığımız reel kurum ve ajanslarda (14 hafta) boyuna üniversiteye gelerek öğrencilere kendi kurumlarında işlerin nasıl yapıldığını öğretmekte ve öğrencileri kendi kurumlarına götürerek on site (yerinde) öğretim de yapmaktadırlar. Bahçeşehir öğrencisi mezun olmadan önce kurumlarda ve ajanslarda işlerin nasıl yapıldığı konusunda geniş bir birikime sahip olmaktadır. Şu an bölümümüzün COOP anlaşması yaptığı kurumlar arasında Ajans Press, Bersay İletişim Grubu, Rhino Runner, Grand Carre, The Others Brand Experience Agency, KİD-Kurumsal İletişimciler Derneği, Turkcell, Samsung ile ortaklık yapılmıştır ve yapılmaya devam edilmektedir.
KARİYER OLANAKLARI
Mezun olacak öğrencilere iş bulmaları konusunda Kariyer Merkezimiz yardımcı olmaktadır. Mezunlarımız; reklam ajanslarında, halkla ilişkiler şirketlerinde, medya planlama ve satın alma şirketlerinde, siyasi partilerde, sivil toplum örgütlerinde, in-house ajanslarda, ulusal ve uluslararası işletmelerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı ya da halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışmakta ve iş imkânı bulabilmekte, ayrıca kendi iletişim ajanslarını da kurabilmektedir. Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilere ileride iş bulma konusunda yukarda da değinilen birkaç önemli avantaj sunmaktadır. Bunlar;
1) COOP programı nedeniyle reel sektörle ve onun üst düzey yöneticileri ile daha okurken birebir temas kurma olanağı
2) Eğitimin bir bölümünü yurt dışında (BAU-Berlin veya BAU-ABD)’de tamamlamanın verdiği uluslararası deneyim
3) Teorik olduğu kadar pratik yönü de güçlü bir eğitimden geçmeleri (Halkla İlişkiler Kampanyası projeleri için sektörden alınan gerçek briefler ile çalışmaları)
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ MEZUNLARININ ÇALIŞMA ALANLARI
Bölümümüz hem özel sektörde hem de kamu sektöründe çok çeşitli kariyer fırsatları sunar. Mezunlarımız, şirketlerin veya kamu kuruluşlarının iletişim departmanlarında, halkla ilişkiler ajanslarında, dijital iletişim/dijital pazarlama/sosyal medya ajanslarında, medya planlama ve satın alma şirketlerinde, sivil toplum kuruluşlarında veya siyasi partilerde çalışma imkânı bulur. Bölüm mezunlarımızın çalışacakları kurumlarda alabilecekleri rollerden bazıları şunlardır:
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SIRALAMA VE TABAN PUANI
2021 Halkla İlişkiler ve Tanıtım sıralama ve taban puanları açıklandı. 2021 TYT AYT (YKS) Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları 2020 yılına ait üniversite yerleştirme puan ve sıralamalarıdır. 2021 yılına ait puanınızı ve sıralamanızı kıyaslayarak tercih yapabilirsiniz
Bölümümüzü twitter’da takip etmek için
@bauprofficial
@bau_hi