Hızla gelişen bilişim teknolojileri ile her çeşit verinin metin, 2B ve 3B görsel modellerle dijital ortama aktarılması yaygınlaşmış ve bu bilgiler birçok teknolojik çözümde kullanılmaya başlanmıştır. Bu teknolojilerin başında Sanal Gerçeklik (VR) Teknolojileri gelmektedir. VR, var olan gerçeklikten ziyade var olmayan ama olması muhtemel gerçeklik üzerine tamamen özgür bir şekilde kurgulama yapılmasını sağlar. Fiziksel olarak öğrenenlerin önüne getiremediğiniz nesnelerin görselleştirilmesi, kişilerin hiç bulunmadıkları ortamda kendilerini var hissetmeleri, fiziksel olarak görmelerinin mümkün olmadığı (uzay bilimleri gibi) alanların tüm derinliğiyle gözlerinin önünde olması, tasvir etmek için harcanan zaman, yanlış tasvirlerin getirdiği yanlış öğrenim, tasvir noktasındaki zorluğa göre hiç gerçekleşmeyen öğrenim gibi durumları ortadan kaldırarak, sınırları kaldırmakta ve öğrenim hızını artırmaktadır.
Bu projede amaç,
VR teknolojilerinin kullanımı, geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için gerekli temel ve uygulamalı eğitimleri vermek,
Eğitimlerinde VR uygulamalarını kullanmak isteyen ya da kendi eğitim senaryolarını oyunlaştırarak geliştirmek isteyen eğitmenlerin sayısını artırmak,
Özgün öğrenme teknikleri ve kaliteli eğitim uygulamaların ortaya çıkış potansiyelini artırmaktır.
Bunun için İstanbul içi ve dışından gelecek ortaokul, lise seviyesi öğretmenlere ve üniversitelerden gelecek akademisyen katılımcılara uygulamalı kamplar düzenlenerek eğitimler verilecektir ve VR laboratuvarında daha önce geliştirilmiş uygulamaları deneyimleyeceklerdir. Devamında geliştirecekleri senaryolarla/projelerle yarışmaya katılanlardan başarılı olanlar kapanış ve ödül töreni etkinliğinde sunum yaparak tecrübelerini paylaşacaklardır. Yenilikçi ve özgün Eğitim VR uygulamalarının ortaya çıkması, böylelikle etkileşimli ve etkin eğitim yöntemlerinin oluşması için temellerin atılması planlanmaktadır.