Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi sektörel iş birlikleriyle araştırmalara devam ediyor.
Geçtiğimiz hafta yapılan iş birlikleri ve çalışmalar şu şekilde;
Lipton, uzmanlar tarafından duygusal sağlık için önemli unsurlar arasında gösterilen "kaliteli iletişim ve anlamlı ilişkiler" ve yüzeysel sosyal ilişkilerin neden olduğu "yalnızlık hissi" konusunu araştırmak için üniversitemiz ile iş birliği yaptı. Çalışmanın lansmanı Dekanımız Prof. Dr. Kemal Suher ve Unilever Çay Kategorisinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Göze İşcan'ın katılımıyla gerçekleşti. Küresel çaptaki araştırmalarıyla bu kavramları ve etkilerini inceleyen Lipton, Türkiye'de de bu kavramların karşılıklarını bulmak amacıyla, farklı dallardan bilim insanlarının katılımıyla yürütülecek çalışmalar gerçekleştirecek. İş birliği kapsamında ayrıca farklı demografik grupların katılımıyla, anlamlı ilişkiler kurmak için yapılabilecekler ve anlamlı ilişkilerin etkileri de araştırılacak, çalışmalara fakültemiz liderlik edecektir. Daha ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Reklamverenler Derneği (RVD) ile Reklamcılık Bölümü iş birliğinde “Türkiye’deki Effie Ödüllü Televizyon Reklamlarının 10 Yıllık Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması” 2018 yılında yürütülmüş ve ilk sonuçlar 12 Ekim 2018'de Kristal Elma Yaratıcılık Festivali'nde basınla ve sektörle paylaşılmıştı. Elde edilen ilk veriler, Türkiye'de Effie Ödüllü reklamlarda kadınlara biçilen geleneksel ve kalıplaşmış stereotipler olduğunu ortaya koydu. Araştırmanın devamı niteliğinde, bir yıl boyunca sektörü bilinçlendirmenin çıktılarını ölçmek üzere bir çalışma daha yapıldı ve kat edilen yol 16 Ekim 2019'da Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi 2019 ikinci faz araştırma sonuçlarıyla ortaya konuldu. İki yıl boyunca yürütülen bu çalışmalar Reklamverenler Derneği tarafından reklamlarda yer etmiş cinsiyet eşitsizliğine karşı bir farkındalık kampanyasına dönüştü. Reklamlar değişirse, toplumun da değişeceğini vurgulayan kampanya Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve ARVAK (Açıkhava Reklamcıları Vakfı) desteğiyle İstanbul, İzmir ve Ankara'da hayat buldu. Reklamcılık Bölümümüz ile yürütülen araştırmanın kapsamını, elde edilen sonuçları ve bu sonuçların yarattığı değişimi öğrencilerimizle paylaşmak üzere Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura dün fakültemizi ziyaret etti.