Merkezi Yerleştirme Puanı ile Yatay Geçiş Duyurusu (2021-2022 Akademik Yılı- Güz Yarıyılı)

MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI İLE YATAY GEÇİŞ DUYURUSU

(2021-2022 AKADEMİK YILI GÜZ YARIYILI İÇİN)

KURUMLARARASI (YURT İÇİ) VE KURUM İÇİ MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI İLE YATAY GEÇİŞ DUYURUSU

 

Merkezi yerleştirme puanı ile yurt içi ve kurum içi başvuruları 01-15 Ağustos 2021 tarihleri arasında olacaktır. Yurt İçinden merkezi sınav puanı ile başvuracak adayların başvuruları online https://st.bau.edu.tr/sap/bc/ui5_ui5/sap/zsm_und_out_app/index.html?sap-language=TR&sap-client=100# linki üzerinden alınacaktır. (link 15 Ağustos 2021 saat 13:00’e kadar aktif olacaktır.)

 

Yurt İçinden Başvuranın Başvuru Takip Yöntemi: Başvurusunu Yukarıdaki linkten yapan adayların başvurusu sırasında belirttikleri e-posta adresine gönderilen PIN CODE ve aşağıda da yer alan takip linkinden TCKN ve e-postasına gelen PINCODE ile giriş yapıp başvuru durumunu takip etmelidir. Sonuçlar bu link üzerinden her öğrenci özelinde ilan edilmiş olacaktır. Ayrıca bir internet sayfasında sonuçlar ilan edilmeyecektir.

BAŞVURU TAKİP LİNKİ: https://st.bau.edu.tr/sap/bc/ui5_ui5/sap/zsm_und_ou_view/index.html?sap-language=TR&sap-client=100#

BAŞVURU EVRAKINI EKSİKSİZ YÜKLEYENLERDEN İNGİLİZCE-TÜRKÇE YETERLİK SINAVINA GİRMESİ GEREKENLERE YÖNELİK OLARAK BAŞVURU DÖNEMİ İÇERİSİNDE 04-06-09-11-13 AĞUSTOS 2021 TARİHLERİNDE İNGİLİZCE VE TÜRKÇE YETERLİK SINAVLARI (ONLINE) YAPILACAKTIR. BU TARİHLERDE YAPILAN YETERLİK SINAVLARININ HİÇBİRİNE GİR(E)MEMİŞ OLANLAR İÇİN 16 AĞUSTOS 2021 TARİHİNDE SON YETERLİK SINAVI YAPILACAKTIR.

DİKKAT!

BAŞVURAN ÖĞRENCİNİN 04-06-09-11-13-16 AĞUSTOS 2021 TARİHLERİNDE YAPILAN DİL YETERLİK SINAVLARDAN YALNIZCA BİRİNE VE YALNIZCA 1 (BİR) DEFA GİRME HAKKI VARDIR. BAŞVURU YAPARKEN BAŞVURU SAYFASINDA BULUNAN E-POSTA ADRESİ ALANINA ÜNİVERSİTELERİNİN E-POSTA ADRESLERİNİ DEĞİL, KİŞİSEL (YAHOO, GMAİL, HOTMAİL, OUTLOOK VB) E-POSTA ADRESLERİNİ GİRMELERİ ONLİNE OLARAK (MS TEAMS ÜZERİNDEN) YAPILACAK OLAN İNGİLİZCE-TÜRKÇE YETERLİK SINAVI İÇİN KİMLİKLERİNİN OLUŞTURULMASI AÇISINDAN ÖNEMLİDİR.

Sınavla ilgili prosedür, video ve detaylar için lütfen aşağıdaki bağlantıyı ziyaret ediniz.

 TR : https://bau.edu.tr/blog/tr/16423-yatay-gecis-ogrencileri-icin-ingilizce-yeterlik-sinavi-bilgilendirmesi

ENG: https://bau.edu.tr/blog/en/16424-proficiency-exam-information-for-transfer-students

Başvuru sayfasındaki bilgiler eksiksiz ve doğru olarak doldurulmalı, başvuru sayfasında istenen belgeler (evrak) eksiksiz yüklenmelidir. Belgesi eksik olan başvurular değerlendirmeye alınmayacak, başvuru döneminin sonunda Red olacaktır)

 

Başvuruda sunulan (yüklenen) evrakın usulsüz veya gerçeğe aykırı evrak olması, başvuru sayfasında girilen bilginin yanlış olmasının tespiti halinde başvuru değerlendirmeye alınmayacaktır (Red olacaktır).

 

Başvuru veya Kesin Kayıt sırasında yüklediğiniz/verdiğiniz bilgi ve belgelerin doğruluğu, ilgili mevzuat gereği, kesin kayıttan sonra geldiğiniz Üniversiteye teyit için Üniversitemiz tarafından gönderilir. Geldiğiniz Üniversitenin bu bilgi ve belgeleri teyit etmemesi durumunda kaydınız iptal edilir.

ÜNİVERSİTEMİZ İÇİNDEN, merkezi sınav puanı ile bölüm değişikliği yapmak isteyen öğrencilerimiz, yukarıda belirtilen tarih aralığında st.bau.edu.tr adresinden hesaplarına girerek işlem yapabileceklerdir. (Yukarıda belirtilen tarih aralıklarında belirtilen saate kadar link aktif olacaktır. Başvurunuzun takibini de yine kendi sisteminiz üzerinden yapabileceksiniz.)

 

Merkezi Yerleştirme Puanıyla KURUMLARARASI (YURT İÇİ) Yatay Geçiş Başvurusu için Gerekli Belgeler

1- https://st.bau.edu.tr/sap/bc/ui5_ui5/sap/zsm_und_out_app/index.html?sap-language=TR&sap-client=100# Linkini tıklayıp formu doldurmaya başlayabilirsiniz.

 

2- Öğrenci Belgesi (e-imzalı veya ıslak imzalı-mühürlü)(“Daha önce merkezi sınav puanı ile yatay geçiş yapmamıştır” ifadesinin de yer aldığı)

3- Öğrenci Belgesi alamayan izinli statüsünde bulunan öğrencilerin “kayıt dondurduğuna ya da izinli olduğuna” dair resmi yazı.

4- Transkript (e-imzalı veya ıslak imzalı-mühürlü İNGİLİZCE VE TÜRKÇE)

5- Ders İçerikleri (e-imzalı veya ıslak imzalı-mühürlü) (YURT İÇİNDEN BAŞVURACAK ADAYLARIN ÜNİVERSİTELERİ DERS İÇERİKLERİ VERMİYOR İSE, DERS İÇERİKLERİNE ULAŞILABİLECEK GEÇERLİ LİNK BİR A-4 KAĞIDA KOPYALANIP İLGİLİ ALANA YÜKLENMELİDİR.)

6- Dil Yeterlilik Belgesi (e-imzalı veya ıslak imzalı-mühürlü)

7- Disiplin Sicil Belgesi (e-imzalı veya ıslak imzalı-mühürlü)

8- ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi

9- LYS/YGS/TYT/YKS Puan Belgesi

10- Kimlik Fotokopisi

11- Lise Diploması (onaylı “aslı gibidir” fotokopisi)

12- Yatay Geçişe Engel Yoktur Belgesi

 

Merkezi Yerleştirme Puanıyla KURUMİÇİ Yatay Geçiş Başvurusu için Gerekli Belgeler

 

1- st.bau.edu.tr adresine giriş yaptığınız ana sayfanızda “Kurumiçi yatay geçiş başvurusu” tıklayarak, başvurabilirsiniz.

2- Dil Yeterlilik Belgesi (e-imzalı - Türkçe Programdan İngilizce Programa başvuranlar için yüklenmesi gereklidir)(İngilizce programdan, İngilizce programa başvuranlar için bu belgenin yüklenmesine gerek yoktur)

3- LYS/YGS/TYT/YKS Puan Belgesi

4- ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi

Ek Madde 1 Usul ve Esasları için tıklayınız. 

Değerlendirme Takvimi için tıklayınız. 

DEĞERLENDİRME

Başvuru koşullarını sağlayan adayların başvuruları ilgili programın yatay geçiş komisyonlarınca değerlendirilir, inceleme sonuçları ilgili Yönetim Kurullarına sunulur. Kabul ve ret kararları ilgili Yönetim Kurulu tarafından alınır.

BAŞVURU SONUCUNU GÖRÜNTÜLEME VE KESİN KAYIT YÖNTEMLERİ

1. Kabul işlemleri ilgili akademik birimlerin (fakülte/yüksekokul) yönetim kurulu kararıyla yapılır. 2. Belirlenen kontenjan dahilinde kurumlararası merkezi yerleştirme puanı ile (yurt içinden) yatay geçişlerin sonuçlarına, yukarıda belirtilen başvuru takip linkinden erişilecektir.

3. Üniversitemiz öğrencileri bölüm değişikliği sonuçlarına kendi hesaplarından (SAP öğrenci hesabından) erişebileceklerdir.

4. Kabul alan ve kesin kayıt olmak isteyen öğrencilerimiz değerlendirme takviminde belirtilen kesin kayıt tarihlerinde Beşiktaş Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ofisine şahsen gelerek kesin kayıt olmalıdırlar.