GAD5101 - Games and Culture
Orbiting the game and play, this course aims to create literacy about game history, game types, game forms and such topics concerning games. Formation of game culture and socio-economic expansions will be examined through exemplary games.
OTA5101 - Oyunlar ve Kültür
Oyun ve oynamak kavramlarını merkezine alarak, oyun tarihçesi, oyun türleri ve oyun biçimleri gibi konular üzerinden bir okuryazarlık oluşturmayı amaçlamaktadır. Oyun kültürünün oluşumu ve sosyo-ekonomik açılımları örnek oyunlar üzerinden ele alınacaktır.
GAD5102 - Interactive Narrative
This course will be including analysis on interactive narrative theory and practice, focusing through interactive narrative design for digital and analog mediums, hypertexts, multiple sequences and interactive fictions on building prototype systems.
OTA5102 - İnteraktif Anlatı
İnteraktif anlatı teorisi ve pratiğine yönelik okumalar ve analizler içeren bu ders, analog ve dijital ortamlar için interaktif anlatı tasarımı, hipermetinler, çoklu sekanslar ve interaktif kurmacalar üzerinden, prototip sistemler kurmaya odaklanacaktır.
GAD5201 - Fundamentals of Game Design
This studio course aims to teach the fundamentals of game design, including character design and storytelling, will also focus on the topics of game mechanics and dynamics. Prototypes will be developed through the analysis of various desktop and digital games.
OTA5201 - Oyun Tasarımının Temelleri
Oyun tasarımının temel prensiplerini öğretmeyi amaçlayan bu stüdyo dersi, hikaye anlatımı ve karakter tasarımı gibi konuların yanı sıra oyun dinamikleri ve mekanikleri üzerine odaklanacaktır. Çeşitli masaüstü ve dijital oyunların analizi ışığında prototipler geliştirilecektir.
GAD5202 - Game Design Studio
This studio course will be focusing on the stages of game design process from the idea to the prototyping, while aiming to solve design polemics and problems through these stages. Methods such as moodboard and wireframe production will be accompanied with game design documents enabling internal and external team communication and fast prototypes.
OTA5202 - Oyun Tasarımı Stüdyosu
Bu stüdyo dersi fikir aşamasından prototip aşamasına kadar bir bilgisayar oyununun tasarım sürecine odaklanarak, karşılaşılan tasarım problemlerine ve polemiklerine, yaratıcı çözümler getirmeyi amaçlamaktadır. Moodboard ve wireframe yapma gibi taslak oluşturma yöntemlerine, takım içi ve dışı iletişimi kuran oyun tasarım dökümanları ve hızlı prototipler eşlik edecektir.
GAD5203 - User Interface Design
This course including human-computer interaction through graphic user interfaces of various game types and platforms; will be focusing on human-like features, interface design principles and such topics as evaluation methods.
OTA5203 - Kullanıcı Arayüzü Tasarımı
İnsan-bilgisayar etkileşiminin, grafik kullanıcı arayüzleri bağlamında, farklı oyun türleri ve platformlarında uygulanmasını içeren bu ders, insani özellikler, arayüzü tasarımı prensipleri ve değerlendirme yöntemleri gibi konular üzerinde durarak, prototip üretimine odaklanacaktır.
GAD5204 - Playful Experience Design
This course will be focusing on integrating gaming into non-game applications by presenting playful experiences to the users and therefore altering the existing behavior, while suggesting hybrid interactive solutions through including digital and analogue tools.
OTA5204 - Oyun İçerikli Deneyim Tasarımı
Oyun ile ilgisi olmayan alanlara oyun bileşenlerini entegre edip, kullanıcıya oyunlaştırılmış deneyimler sunarak, mevcut davranışı değiştirmek üzerine odaklanacak bu ders, dijital ve analog araçlara birlikte yer vererek melez interaktif çözümler önermeyi amaçlamaktadır.
GAD5205 - Advanced Game Design
This project course will be given with consultancy of professionals from the industry. Students working in teams will focus on end products and testing stage, improvements and analysis of game design process for feedbacks.
OTA5205 - İleri Oyun Tasarımı
Öğrencilerin takım çalışması içinde olacağı ve sektörden profesyonellerin danışmanlığı altında yürütülecek bu proje dersi, sonuç ürünlerin çıkışına, test aşamasına ve rötuşlara ağırlık vererek, oyun tasarım sürecini geri dönüş elde etmek için analiz etmeye eğilecektir.
GAD5206 - Designing Artificial Intelligence for Games
This course as an introduction to artificial intelligence in games.Students are expected to make theoretical and practical expansions on design methods and patterns through analysis of artificial intelligences from simple to complex games.
OTA5206 - Oyunlarda Yapay Zeka Tasarımı
Oyunlarda yapay zeka tasarımına giriş niteliğinde olan bu ders, basit oyunlardan karmaşık oyunlara kadar yapay zeka özelinde analizler yaparak, tasarım yöntemleri ve örüntülerine yönelik teorik ve pratik açılımlarda bulunacaktır.
GAD5206 - Principles of Interaction Design
This course will be focusing on the fundamental rules and approaches to design of interactive systems. In addition, course will include the development of innovative design solutions with user based methods and the evaluation of these solutions depending on the needs created by the lack of existing principles.
OTA5206 - Etkileşim Tasarımı Prensipleri
Bu ders etkileşimli sistemlerin tasarımında günümüze kadar ortaya konmuş temel kurallara ve yaklaşımlara odaklanacaktır. Bunlara ek olarak mevcut prensiplerin yetersiz kaldığı noktalarda kullanıcı odaklı yöntemler ile yenilikçi tasarım çözümlerinin geliştirilmesi ve bu çözümlerin ihtiyaçlar karşısında uygunluğunun değerlendirilmesi üzerinde durulacaktır.
GAD5207 - Designing Games for Mobile and Social Platforms
This course will be focusing on the game design and applications for social platforms. Criteria of design for mobile and social platforms will be analyzed in the perspective of technology and the users while the differences about the production process will be discussed.
OTA5207 - Mobil ve Sosyal Platformlar için Oyun Tasarımı
Bu ders mobil ve sosyal platformlar için oyun tasarımı ve uygulamaları üzerine odaklanacaktır. Mobil ve sosyal platformlara yönelik tasarım kriterleri, teknoloji ve kullanıcı açısından analiz edilerek, prodüksiyon sürecine dair farklar ele alınacaktır.
GAD5208 - Fundamentals of Visual Design
This course will be focusing on the principles and elements of visual design, with interdisciplinary analysis and readings, studying the fundamentals of visual design and the cultural reflections created by it.
OTA5208 - Görsel Tasarımın Temelleri
Görsel tasarım ilke ve elemanlarına odaklanacak olan bu ders, disiplinlerarası analizler ve okumalar yaparak, görsel tasarımın temellerini ve oluşturduğu kültürün yansımalarını araştıracaktır.
GAD5301 Game Art and Aesthetics
This studio course includes the history of concepts and theories of visual arts and design, while examining how the games are affected by these concepts and theories and turned them into an expression through references, characteristics and methods.
OTA5301 - Oyunlarda Sanat ve Estetik
Bu stüdyo dersi geçmişten günümüze görsel sanat ve tasarım kuramlarına değinerek, oyun dünyalarının bu kuramlardan nasıl etkilendiğini ve nasıl birer ifade biçimine dönüştürdüğünü, birtakım referanslar, karakteristikler ve yöntemler üzerinden ele alacaktır.
GAD5302 - Game Graphics and Animation
This studio course is an introduction to two dimensional graphics and animation for games by analyzing different styles of graphic expressions and materials while bringing traditional and digital animation methods together.
OTA5302 - Oyunlarda Grafik ve Canlandırma
Oyunlar için iki boyutlu grafik ve canlandırmaya giriş niteliği taşıyan bu uygulamalı atölye dersi, farklı grafik tarzları ve materyalleri analiz ederek, geleneksel ve dijital canlandırma yöntemleriyle bir araya getirecektir.
GAD5303 - 3D Modelling
This laboratory course is an introduction to three dimensional modeling for games, and it will be focusing on character and environment design practices following the fundamental principles of modeling.
OTA5303 - Üç Boyutlu Modelleme
Oyunlar için üç boyutlu modelleme giriş niteliği taşıyan bu laboratuvar dersi, temel modelleme prensiplerinin ardından karakter ve çevre tasarımına yönelik uygulamalara odaklanacaktır.
GAD5304 - 3D Animation
This laboratory course as an introduction to three dimensional animations for games, will be focusing on topics such as rigging, compositing and their application in practice following the fundamental principles of animation.
OTA5304 - Üç Boyutlu Canlandırma
Oyunlar için üç boyutlu animasyona giriş niteliği taşıyan bu laboratuvar dersi, temel animasyon prensiplerinin ardından rigging ve compositing gibi konular ve uygulamaları üzerinde duracaktır.
GAD5305 - Advanced 3D Modelling and Animation
This course will be focusing on advanced three dimensional modeling and animation, while conducting various practices on image processing and motion capture technologies.
OTA5305 - İleri Üç Boyutlu Modelleme ve Canlandırma
Bu ders ileri düzeydeki üç boyutlu modelleme ve canlandırma konularına odaklanacak olup, çeşitli görüntü işleme ve hareket yakalama teknolojileri üzerinden uygulamalarda bulunacaktır.
GAD5306 - Game Audio Design
This course approaches interactive sound design principles via applied practices. Project on the topics of experimental sound design, musical composition and interactive instrument design, will be developed within the game design perspective.
OTA5306 - Oyun Sesi Tasarımı
Bu ders etkileşimli ses tasarımı esaslarını, uygulamaları ile ele alacaktır. Deneysel ses tasarımı, müzikal komposizyon ve etkileşimli enstrüman tasarımı konularında projeler üretilecek ve oyunlar çerçevelerine entegre edileceklerdir.
GAD5307 - Game Audio Production
This course will be examining mixing, mastering, editing and recording stages of sound production. The sounds stages from the acoustic source to presentation in the digital medium will be inspected through applied examples.
OTA5307 - Oyun Sesi Prodüksiyonu
Bu ders ses kayıt, kurgu, miksaj ve mastering aşamalarını içeren ses prodüksiyonunu inceleyecektir. Sesin, akustik kaynaktan kaydedilip dijital medyadaki son sunum aşamasına kadar geçirdiği süreç, uygulamalarla ele alınacaktır.
GAD5103 - Video Game Theory
The course as an introduction to game studies, aims to build a theoretical infrastructure about the perception and status of the contemporary games by interdisciplinary readings. Readings supported by game analysis will conclude how theory meets the practice.
OTA5103 - Bilgisayar Oyunu Teorisi
Oyun araştırmalarına giriş niteliği taşıyan bu ders, disiplinlerarası okumalar yaparak oyunların günümüzdeki yeri ve algısı üzerine teorik bir altyapı kurmayı amaçlamaktadır. Okumalar oyun analizleri ile desteklenerek, teorinin pratikte nasıl karşılık bulduğu incelenecektir.
GAD5104 - Game Studies
Game studies will be dicussing through ludology and narratology, focusing on developing up to date synthesis on the concepts within the area, through theoretical readings.
OTA5104 - Oyun Çalışmaları
Oyun çalışmalarını temel olarak ludoloji (oyunbilim) ve naratoloji (anlatıbilim) üzerinden tartışmaya açacak olan bu ders, alana dair teorik okumalar ve analizler ile ilerleyerek, güncel sentezler elde etmeye odaklanacaktır.
GAD5105 - Serious Games
Serious Games is a course focusing on the use of games in education and various other areas, also including topics such as news games, health games, social awareness games and their development processes.
OTA5105 - Ciddi Oyunlar
Oyunların farklı alanlar ve sektörler için başta eğitim olmak üzere çeşitli amaçlara yönelik kullanımına odaklanacak olan bu ders, haber oyunları, sağlık oyunları ve sosyal farkındalık oyunları gibi konuları ve ilgili geliştirme süreçlerini içermektedir.
GAD5106 - Games and Education
This course will be focusing on the e learning through games, including the principles of game based learning, developing through exemplary studies and analysis. Prototypes will be built through the present problems of education and learning.
OTA5106 - Oyunlar ve Eğitim
Oyunların eğitim ve öğretim amaçlı kullanımı üzerine odaklanacak olan bu ders, oyun tabanlı öğrenmenin prensiplerine değinerek, çeşitli örnek çalışmaların analizleri üzerinden ilerleyecektir. Mevcut öğrenme ve ö