PROGRAM NO: 52
1. ADI: Sınav Kaygısıyla Baş Etme Yolları
2. AMAÇLARI: Bu programı tamamlayan her katılımcı;
· Kaygının tanımını yapar.
· Sınav kaygısının ne olduğunu bilir.
· Sınav kaygısının nedenlerini bilir.
· Sınav kaygısının belirtilerini ayırt eder.
· Sınav kaygısının öğrenci üzerindeki olumsuz etkilerini fark eder.
· Sınav kaygısında ailenin rolünü kavrar.
· Sınav kaygısıyla baş etmede zihinsel hazırlık basamağını kavrar.
· Sınav kaygısıyla baş etmede fiziksel hazırlık basamağını kavrar.
· Sınav kaygısıyla baş etmede rahatlama tekniklerini uygular.
· Sınav kaygısını önleyici sınıf içi etkinlikleri uygular.
· Sınav kaygısı yüksek öğrencileri ilgili birim ve kurumlara yönlendirir.
·
3. SÜRESİ: Programın süresi 4 saattir.
4. HEDEF KİTLESİ: Okul/kurumlarda görev yapan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri.
5. UYGULAMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
· Bu program, ortaokul ve liselerde görevli öğretmenlerin Sınav Kaygısıyla Baş Etme Yolları konusunda bilinçlenmelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
· Katılımcı sayısı her sınıf için 50 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
6. İÇERİĞİ
Konuların Dağılım Tablosu
KONULAR |
SÜRE(Saat) |
Kaygı Ve Sınav Kaygısının Tanımı |
|
Sınav Kaygısının Nedenleri · Yaşam biçimi · Sınavla ilgili Belirsizlikler · Kötü çalışma alışkanlıkları · Mükemmeliyetçi Yaklaşım · Yüksek beklenti düzeyi · Sınav sırasında kontrolün kaybedileceği hissi · Başarısız olma ve değerlendirilme korkusu · Olumsuz Düşünceler · Konsantrasyon bozuklukları |
|
Sınav Kaygısının Belirtileri · Zihinsel Belirtiler · Fizyolojik Belirtiler · Duygusal Belirtiler · Davranışsal Belirtiler
|
|
Sınav Kaygısında Ailenin Rolü · Aile Tutumları · Sınav Kaygısını Önlemede Ailelere Öneriler |
|
Sınav Kaygısıyla Baş Etmede Zihinsel Hazırlık · Sınavdan Önce · Sınav Esnasında |
|
Sınav Kaygısıyla Baş Etmede Fiziksel Hazırlık · Beslenme · Düzenli Uyku · Egzersiz |
|
Sınav Kaygısıyla Baş Etmede Rahatlama Teknikleri · Nefes almayı öğrenmek · Gevşeme Egzersizleri |
|
Sınav Kaygısını Önlemeye Yönelik Sınıf İçi Etkinlikler · Progresif gevşeme · Nefes egzersizleri · Sınavla ilgili olumlama çalışmaları
|
|
Sınav Kaygısı Yaşayan Öğrencilerin İlgili Birim/Kurumlara Yönlendirilmesi · Okul rehberlik servisleri · Rehberlik ve Araştırma Merkezi · Çocuk Ve Ergen Psikiyatri Klinikleri |
|
7. ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK ve STRATEJİLERİ
· Faaliyet sırasında öğrenmenin kursiyer tarafından gerçekleştirildiği düşünülerek aktif öğretim stratejileri kullanılacaktır. Konuların işlenişinde anlatma, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması uygun olacaktır.
· Katılımcıları aktif kılan öğretme-öğrenme yöntem, teknik ve stratejiler kullanılırken öğrenme ve öğretme etkinliklerinde katılımcı özellikleri, eğitim ortamı ve çevre etkenleri göz önünde bulundurulacaktır.
8. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
· Programı tamamlayan katılımcılara belge verilecektir.