PROGRAM NO: 46
1. ADI : Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi
2 AMAÇLARI: Bu programı başarıyla tamamlayan her katılımcılar;
3. SÜRESİ: Programın süresi4 ders saatidir.
4. HEDEF KİTLESİ: Okul/kurumlarda görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenleri.
5. UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
6. İÇERİĞİ
Konuların Dağılım Tablosu
KONULAR |
SÜRE(Saat) |
Özel Eğitim ve Özel Gereksinimli Bireyler a. Özel Eğitimin Tanımı b. Özel Eğitimin İlkeleri c. Özel Eğitim Mevzuatı ç. Özel Gereksinimi Olan Bireyler d. Özel Yetenekli Çocukların Özel Eğitim Gerekliliği |
|
Zekâ-Yetenek Nedir? Üstün Zekâ ve Üstün Yetenek Nedir? |
|
Özel Yetenekli Çocukların Gelişimsel Özellikleri a. Özel Yetenekli Çocukların Fiziksel Özellikleri b. Özel Yetenekli Çocukların Sosyal Özellikleri c. Özel Yetenekli Çocukların Bilişsel Özellikleri d. Özel Yetenekli Çocukların Kişilik Özellikleri e. Özel Yetenekli Çocukların Duygusal Özellikler |
|
Dünyada Özel Yetenekli Bireylerin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi Türkiye’de Özel Yetenekli Bireylerin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi |
|
Özel Yetenekli Çocukların Tanılanması (Dünyada ve Türkiye’de Özel Yetenekli Çocukların Tanılanması) a. Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Bazı Temel Kavramlar b. Bir Ölçme Aracında Olması Gereken Özellikleri c. Kullanılabilecek Ölçme Araç ve Teknikleri d. Ülkemizde Uygulanan Tanılama Süreci ve Ölçme Araçları |
|
Özel Yetenekli Bireylerin Eğitiminde Uygulanan Çeşitli Eğitim Modelleri (Dünyada – Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği Ülkeleri, Güney Kore, İngiltere, Kanada, Rusya vb- ve Türkiye’de) |
|
Özel Yetenekli Bireylerin Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Özellikleri, a. Eleştirel Düşünme, b. Problem Çözme, c. Esneklik ve Yeniliğe Açıklık, d. Öğrenciyi Tanıma, e. Mesleki Alan, f. Öğrenme ve Öğretme Süreci, g. Süreci Değerlendirme ve h. İletişim Becerileri. |
|
Özel Yetenekli Birey ve Toplum, Aile, Öğretmen, Akran İlişkileri Özel Yetenekli Bireylerle İletişim |
|
Özel Yetenekli Bireylerin Ailelerine Yönelik Öneriler Özel Yetenekli Bireylerin Öğretmenlerine Yönelik Öneriler |
|
Özel Yetenekli Bireylere İlişkin Uluslararası Kurumlar ve Çalışmaları Özel Yetenekli Bireyler İlişkin Türkiye’deki Kurumlar ve Çalışmaları |
|
Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı 2013-2017 |
|
7. ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK VE STRATEJİLERİ
8. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME