Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi
PROGRAM NO: 9
1. ADI: Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi
2. AMAÇLARI: Bu programı tamamlayan her katılımcı;
-
Oyunun tanımını bilir.
-
Oyun oynamanın çocuklar için önemini kavrar.
-
Çocuğun oyun oynama aşamalarını kavrar.
-
Yaş gruplarına göre oyunların farklılık gösterdiğini bilir.
-
Oyunun çocuğun gelişimine etkilerini analiz eder.
-
Oyun oynaması için çocuğu destekler.
-
Gelişim alanlarının desteklenmesinde oyun ve oyuncakların önemini kavrar.
-
Oyuncak seçiminde gelişim alanlarını göz önünde bulundurur.
-
Oyuncak seçiminde dikkat etmesi gereken hususları değerlendirir.
-
Gelişim alanlarına göre uygun oyuncak seçer.
-
Oyun temelli öğrenmenin üstün yönlerini kullanır.
-
Oyun etkinliklerini planlar.
3. SÜRESİ: Programın süresi 4 saattir.
4. HEDEF KİTLESİ: Okul/Kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenleri.
5. UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
Bu program; okul öncesi ve sınıf öğretmenlerini ‘Çocuğun Gelişiminde Oyunun Önemi’ konusunda bilgilendirmek amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim görevlisi olarak; ‘Çocuğun Gelişiminde Oyunun Önemi’ konusunda çalışmaları olan akademisyenler ya da bu alanda yüksek lisans eğitimi olan çocuk ve oyun konusunda deneyimleri olan, eğitimler veren rehber öğretmenler tercih edilecektir.
Grup etkileşimini sağlayabilecek oturma düzenine göre hazırlanacak olan eğitim ortamında bilgisayar ve projeksiyon cihazı da bulundurulacaktır.
Faaliyette her sınıf için katılımcı sayısı 40 kişiyi aşmayacak şekilde düzenlenecektir.
6. İÇERİĞİ:
Konuların Dağılım Tablosu
KONULAR
|
SÜRE (Saat)
|
Çocuk ve Oyun
-
Oyunun Tanımı
-
Çocuklar İçin Oyun Oynamanın Önemi
|
|
Çocuğun Oyun Oynama Aşamaları
-
Tek Başına Oyun
-
Başka Bir Oyunu İzleme
-
Paralel Oyun
-
İşbirliğine Dayalı Kurallı Oyun
|
|
Çocukların Yaş Gruplarına Göre Oynadıkları Oyunlar
-
0-3 Yaş Grubu Oyunları
-
4-6 Yaş Grubu Oyunları
-
7-9 Yaş Grubu Oyunları
|
|
Oyunun Çocuğun Gelişimine Etkileri
-
Fiziksel Etkileri
-
Zihinsel Etkileri
-
Sosyal Etkileri
-
Duygusal Etkileri
|
|
Oyun Oynaması İçin Çocuğu Destekleme Yolları
-
Ortam Düzenleme
-
Parka Götürme
-
Uygun Kıyafet Giydirme
-
Hayal Gücü ve Yaratıcılığını Zenginleştiren Oyunlara Teşvik
-
Olumlu Pekiştireç Kullanma
|
|
Gelişim Alanlarının Desteklenmesinde Oyun ve Oyuncakların Önemi
-
Bilişsel Gelişimin Desteklenmesinde
-
Dil Gelişiminin Desteklenmesinde
-
Sosyal ve Duygusal Gelişimin Desteklenmesinde
-
Psiko-Motor Gelişimin Desteklenmesinde
|
|
Oyuncak Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
-
Yaş
-
Gelişim
-
Gereksinim
-
Cinsiyet
-
Güvenlik ( C€ )
-
Kullanılan Malzeme
-
Şekil ve Büyüklük
|
|
Gelişim Alanlarına Göre Oyuncaklar
-
Büyük Kas Gelişimi İçin Oyun Araçları
-
Küçük Kas Gelişimi İçin Oyun Araçları
-
Yaratıcı, Hayal Gücünü Geliştiren Oyuncaklar
-
Yaratıcı Sanat İçin Malzemeler
-
Okuma ve Konuşmayı Geliştirecek Uyarı Araçları
-
Doğa Bilimleri
|
|
Oyun Temelli Öğrenmenin Üstün Yönleri
|
|
Oyun Etkinliklerinin Planlanmasında Dikkat Edilecek Noktalar
-
Etkinliğin Amacının Belirlenmesi
-
Oyun Etkinliğinin Seçilmesi
-
Oyun Etkinliğinin Süresinin Belirlenmesi
-
Oyun Yerinin ve Araçlarının Belirlenmesi
-
Amaç, Oyun, Süre, Oyun Yeri ve Araç Gereçler Arasında Tutarlılık ve Bütünlük
|
|
7. ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK ve STRATEJİLERİ
-
Eğitim programı uygulanırken aktif öğrenme strateji, yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
-
Eğitim süreci interaktif tekniklerle yürütülecektir. Bu tekniklere uygun olarak çocuğun gelişiminde oyunun önemi konusu ile ilgili görsel-işitsel materyaller, örnek video kayıtları ve küçük grup çalışmaları yapılacaktır.
-
Devam süresi, program süresinin en az %80’i olmalıdır.
8. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
-
Programı tamamlayan katılımcılara belge verilecektir.