İngilizce Hazırlık Sınıfı
Bahçeşehir Üniversitesi İngilizce Eğitim yapan bir eğitim kurumu olduğundan, ÖSS veya YÖS sınavlarından istenilen taban puanı alan öğrenciler, üniversitemize kayıtlarının ardından bir İngilizce Yeterlilik Sınavına tabi tutulurlar ya da kendilerinden bu sınava eşdeğer kabul edilen uluslararası sınavların birinden yeterli puan aldıklarını belgelemeleri istenir. İngilizce Yeterlilik Sınavında başarısız olan öğrenciler, İngilizce seviyelerine göre bir hazırlık programına yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı, kuruluşundan bu yana, dil öğretimindeki ve eğitim teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak programımızı en uygun akademik kriterler göz önünde bulundurarak sürekli geliştirmektedir.
Bahçeşehir Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programının amacı öğrencilerin İngilizce seviyelerinin ilerlemesine yardımcı olmak ve böylece ilgili akademik becerilerini geliştirerek çalışmalarından verim almalarını sağlamaktır. Bu, yoğun sınıf içi çalışma, Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi (CALL), kişisel görsel işitsel materyallerin kullanımı, Müfredat ve Değerlendirme Birimi tarafından hazırlanmış haftalık ekstra müfredat aktiviteleri gibi çeşitli öğretim faaliyetlerinin bir arada uygulanmasıyla gerçekleştirilir. Program dört dil becerisi ve temel dil unsurlarından oluşmaktadır.
İngilizce Hazırlık Programında öğrencilerin öğrenme becerilerini ölçmek için hem standartlaştırılmış, hem de alternatif ölçme stratejileri kullanılmaktadır. Bu ölçüm araçlarının kullanılması, öğrencilerin bilgi, performans ve başarılarına tarafsız ve güvenilir genel bir bakış sağlar. Aynı zamanda program ve müfredatın işleyişi için gerekli düzenleme ve değişikliklerin yapılması için yönetimin ihtiyaç duyduğu geri bildirimi sağlar.Portfolyo değerlendirmesinin, öğrencilerimizin dil edinme konusunda yeni öğrenme alışkanlıkları kazanması ve öğrenme onotomisiyle birlikte gerekli akademik araştırma becerilerini geliştirmelerini desteklediğine inanmaktayız. Her modülün sonunda; Quizler, Ara sınav, Final, Portfolyo ve Sözlü Sunum sınavlarının her birinin kendine göre ağırlıklandırılmış bileşenleri toplanır ve tek bir ölçme yüzdesi değeri hesaplanır. Modül sonunda 100 üzerinden 65 alan öğrenciler, bir sonraki modüle devam hakkı kazanırlar. 65'in altında not alan öğrenciler aynı modülü tekrar etmek zorundadırlar.