2009-2010 akademik yılı güz dönemi kayıtları, 16-18 Eylül 2009 tarihleri arasında web üzerinden yapılacaktır. Ders kayıt işlemlerinde aşağıda belirtilen işlem sırasını takip ediniz. Ödeme onayınızın olup olmadığını Mali İşler Daire Başkanlığından öğreniniz. Ödeme onayınız yoksa, ödeme ile ilgili işlemlerinizi tamamlayınız. Son ödeme tarihi 15 Eylül 2009’dur; ödemesini bu tarihten sonra yapanlara % 5 gecikme ücreti uygulanacaktır. Ödemeler DenizBank aracılığıyla online olarak yapılmaktadır. Ödeme yapıldıktan hemen sonra kayıt programına girilebilecektir.
ŞİFRE BİLGİLERİNİZ
Kayıtlar, merkezi sunucu sistemlere ait kullanıcı kodlarının şifreleri ile yapılacağından şifrelerinizi ders kayıtları başlamadan önce kontrol ediniz ve problemleriniz için Fakülte Sekreterliğinize kimliğinizle başvurunuz. Şifre kontrolunuzu kayıtlardan önce mutlaka yapmanız önerilir. OİS Program şifrenizle danışmanınıza gidiniz ve danışmanınızın tavsiyesi doğrultusunda derslerinizi seçiniz.
UYARI: Çift Anadal ve Yandal öğrencileri de ders kayıt işlemlerini bu kurallar çerçevesinde yapacaklardır.
Yazıldığınız dersler, haftalık programınıza yansımamışsa Fakülte Sekreterliğinize başvurunuz. Yukarıda belirtilen işlemleri süresi içinde yapmadığınız taktirde kayıtsız duruma düşeceğinizi ve öğrencilik statüsünü kaybedeceğinizi unutmayınız. Derslere devam edemezsiniz, sınavlara giremezsiniz, öğrenci belgesi alamazsınız.
DANIŞMAN ONAYLARI
Programlara yeni başlayan öğrencilerin, irregular durumdaki öğrencilerin veya kayıt yaptıracağı dersler konusunda tereddütü bulunan öğrencilerin ders yazılım işlemlerini danışmanları ile birlikte yapmaları önerilir. Danışman onayı işlemi iki şifre (öğrenci+danışman) kullanılarak yapılacaktır. Öğrenci kayıt işlemini tamamladıktan sonra danışmanı ile biraraya gelecek ve onay işlemini birlikte gerçekleştirecektir. Danışman “ONAY”ı alınmamış kayıtlar geçersiz olacaktır.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİ
Birinci sınıf öğrencilerinin almak zorunda oldukları derslerinin tamamı üstlerine atanmış durumdadır, ders yazılım ekranından derslerine ve ders programlarına bakabilirler. Ayrıca, 1.sınıf öğrencilerinin Danışman onayları da otomatik olarak verilmiş durumdadır.
KAYIT TARİHLERİ VE SAATLERİ
Ders Yazılımı ve Danışman Onayları
Bahçeşehir Üniversitesi Güz Dönemi lisans ve önlisans ders yazılım işlemleri 16-18 Eylül 2009 tarihleri arasında web üzerinden (http://ogr.bahcesehir.edu.tr) adresinden yapılacaktır. Her öğrencinin belirtilen tarihler arasında ders yazılım işlemlerini bitirmesi ve danışmanından onay alması mutlak suretle gereklidir. Ders yazılım işlemleri 16 Eylül 2009 Salı saat 10:30 itibariyle başlayacaktır ve ders yazılım işlemleri sırasında aşağıdaki takvim uygulanacaktır.
16 Eylül 2009 Çarşamba günü:
14:00’e kadar sadece 4. sınıf lisans ve 2. sınıf önlisans öğrencileri
14:00’dan sonra 3. sınıf ve üzeri lisans öğrencileri ve tüm önlisans öğrencileri
Sistem üzerinden ders yazılım işlemlerini gerçekleştirebilecektir. Ders yazılım sistemi 18 Eylül 2009 Çarşamba günü mesai bitimi itibariyle sona erecek, bu tarihler arasında kaydını yaptırmayan öğrenciler ders ekleme-bırakma döneminde kayıtlarını yaptırabileceklerdir. Bu durumdaki öğrencilerin ders ekleme-bırakma süresi bittikten sonra, ayrıca ders ekleme-bırakma hakkı olmayacaktır. Bu tarihler arasında kaydını tamamlamış ve danışmanından onay almış olan öğrencilerin herhangi bir değişiklik yapmak istememeleri durumunda ders ekleme-bırakma süresi içinde yeniden kayıt programına girmelerine gerek yoktur.
Ders Ekleme, Bırakma, Geç Kayıtlar ve Danışman Onayları
(05-09 Ekim 2009)
PROBLEMLERDE BAŞVURULACAK BİRİMLER
Program şifrenizle ilgili sorun varsa öncelikle Fakülte Sekreterinize başvurunuz. Zorunlu ders olarak almanız gereken dersler sizin bölümünüz için tanımlanmamışsa, dersi veren bölüm başkanına başvurunuz. Almak istediğiniz dersler kayıt programında görünmüyorsa (ders bölüm tarafından tanımlanmamış olabilir, ders kayıtlı olduğunuz bölüme verilmiyor olabilir, kapasite dolmuş olabilir vb.) dersi veren Fakültenin Fakülte Sekreterine başvurunuz. Öğrenim ücreti ile ilgili problemleriniz için Mali İşler Daire Başkanlığı Ofisine başvurunuz. Kütüphaneye borçlu olarak gözüktüğünüz için kayıt yapamazsanız Kütüphane Dökümantasyon Daire Başkanlığına (KDDB) başvurunuz. Kayıt işleminizi danışmanınıza onaylattırdıktan sonra bir değişiklik yapılması gerektiğinde danışmanınıza başvurunuz. Kayıt ile ilgili sorularınızı, [email protected], [email protected] adreslerine iletebilirsiniz. Sorunuzla ilgilenilecek ve yanıt verilecektir.
ÖNKOŞULLU DERSLER
Kayıt yapılmak istenen ders için ön koşul sağlanmamış ise bu derse yazılmanız mümkün değildir.
GENEL NOT ORTALAMASININ ÖNEMİ ve “SUSPENSION”
Bahçeşehir Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ne göre; Genel not ortalaması (GNO) en az 1.80 olan lisans ve önlisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80'in altında olan lisans ve önlisans öğrencileri başarısız sayılırlar. Başarısız öğrencilerden ikinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olanların öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibariyle genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. İkinci ve daha üst yarıyıldaki öğrencilerden; genel not ortalaması 1.80’nin altında olan öğrenciler (Başarısız öğrenciler-Suspension durumunda olan öğrenciler) genel not ortalamalarını belirtilen düzeye çıkartıncaya kadar daha önce aldıkları dersleri tekrarlar.
Bu öğrenciler genel not ortalamalarını 1.80’e çıkartıncaya kadar daha önce almadıkları en fazla bir yeni ders alabilirler. Bu öğrenciler “suspension”a düştükleri ilk dönemde almadıkları bir ders almışlar ve bu dönem sonunda ortalamalarını 1.80’in üstüne çıkaramamışlarsa “suspension”da oldukları ikinci dönem almadıkları yeni bir ders alamazlar. Bu, “suspension”dan çıkana kadar bu şekilde devam eder. “Suspension” durumundaki öğrenciler GNO’larını 1.80’in üstüne çıkardıktan sonraki dönemlerde tekrar 1.80’in altına düşürürlerse yine GNO’larını 1.80’e çıkartıncaya kadar daha önce almadıkları en fazla bir yeni ders alabilirler.
Öğrencilerin ders tekrarladıkları yarıyıllar azami öğrenim süresi hesabına dahil edilir. 2009-2010 Güz döneminde seçeceğiniz dersler önemlidir, bu dönem sonu itibarı ile genel not ortalamanızı 1.80’in üstünde tutmaya çalışmalısınız.
GÜZ 2009 REPEAT DERSLER
Önceki dönemlerde “F” ,“W” ve “U” notu aldığınız dersleri öncelikle almak zorundasınız. Bu dersleri almanız zorunlu olduğu için bu dersler normal dönem derslerinizle çakışıyorsa normal dönem derslerinizi bırakmak durumunda kalacaksınız. Ancak her durumda bir çakışma olması halinde fakülte sekreterinize başvurarak eğer yapılabiliyorsa ve kabul edilirse diğer “section”’lara geçmeniz mümkün olabilecektir.
TOPLAM KREDİ LİMİTLERİ
Toplam kredi limitiniz okuduğunuz fakülteye göre ve genel not ortalamanıza göre değişiklik göstermektedir. Fakültelere göre kredi limitleri aşağıdaki gibidir:
Fen Edebiyat Fakültesi: 21 kredi
İşletme Fakültesi: 21 kredi
İletişim Fakültesi: 20 kredi
Mühendislik Fakültesi: 20 kredi
Hukuk Fakültesi: 22 kredi
Mimarlık Fakültesi: 21 kredi
Meslek Yüksek Okulu: 24 kredi
Bu toplam kredi limitlerine ek olarak, eğer 2008-2009 öğretim yılı 2.dönem veya devam ettiyseniz yaz okulu sonu itibariyle genel not ortalamanız (GPA) 2.00 ve üzerindeyse +3 kredi, 2.50 ve üzerindeyse +6 kredi daha alabilirsiniz. Son dönem öğrencileri; bu şart ve kredilere ek olarak +3 kredi daha alabilirler.
DERS YAZILIM EKRANLARI
Ders yazılım işlemleri sırasında kullanacağız ekrana yine (http://ogr.bahcesehir.edu.tr) öğrenci işleri sistemi web kısmı tarafından girdikten sonra derse yazılma kısmından ulaşabilirsiniz. Derslere tek tek isimlerinin yanındaki butondan seçerek kaydolacaksınız. Bu noktada ekranda derslere yazılabilmeniz için “suspension” durumunda iseniz 4, değilseniz 5 ayrı liste görüyor olacaksınız. Derse yazılım işlemi, ilgili listeden bir dersin yanındaki “Dersi Al” linkine tıklamak suretiyle yapılır.
Eklediğiniz ders ile ilgili bilgi, eğer işlem başarılı oldu ise ekranın en üstündeki listede belirecektir. Burada ayrıca o dersin hangi “section”’ına kaydolduğunuz ve dersin türü ile ilgili bilgileri de görüyor olacaksınız. Ders programınıza, eklediğiniz derslerin planları yansıyacaktır.
Yazıldığınız dersler, haftalık programınıza yansımamışsa Fakülte Sekreterliğinize başvurunuz. Yukarıda belirtilen işlemleri süresi içinde yapmadığınız taktirde kayıtsız duruma düşeceğinizi ve öğrencilik statüsünü kaybedeceğinizi unutmayınız. Derslere devam edemezsiniz, sınavlara giremezsiniz, öğrenci belgesi alamazsınız.
DERS YAZILIM EKRANINDAKİ ALANLAR
Dersleri seçebileceğiniz alanlar ve açıklamaları aşağıdaki gibidir.
Dönem Dersleri
Bu dönem almanız gereken derslerin listesi buradadır. Zorunlu derslerinizi “Dersi Al” diyerek, Elective ve GE derslerini listeden seçtikten sonra ekleyebilirsiniz.
Bir dönemde en fazla 2 adet Genel Eğitim dersi alabilirsiniz. Genel Eğitim derslerine yazılırken sistem sizi o dersin kotası müsait olduğu sürece dersin ilgili “section”’ına kaydedecektir, eğer kota müsait değilse o derse yazılamazsınız.
Üstten Alabileceğiniz Dersler
Krediniz elverdiği ve danışmanınız izin verdiği, önkoşul problemi olmadığı sürece (bu noktada zaten sistem hata mesajıyla beraber dersi vermeyecektir,) üst sınıflardan da dersler alabilirsiniz. Üst sınıflardan ders alırken öncelikle dönem derslerinizin tamamını almış olmanız ve ders programınızda çakışmaya mahal vermemesi dikkat etmeniz gereken bir husustur.
Tekrarlayabileceğiniz Dersler
Bu kısımdan, son 3 dönem için almış olduğunuz ve “A” notu almadan geçtiğiniz derslerden not yükseltmek amacıyla tekrarlamak istediklerinizi alabilirsiniz. Gene sağ tarafta ilgili kısımla ilgili beliren sekmede bu şekilde alabileceğiniz derslerin listesini görebileceğiniz gibi hemen yanında da o ders için aldığınız harf notu karşılığını da görebilir ve buna göre seçim yapabilirsiniz. Bu dersler içinde müfredattan çıkarılan dersler varsa, seçtiğinizde yerine eşdeğer olarak belirlenen ders atanacaktır. Burada da dikkat etmeniz gereken nokta krediniz elverdiğince bu derslerden alabileceğiniz ve sadece bu dönem açılan derslerden alabileceğinizdir. Bu derslerden yalnızca GE ve Elective olanları için alıp kalmış olduğunuz ders yerine listeden başka bir ders seçebilirsiniz.
NI Dersleri:
NI (Not Included) Ders Seçmek için öncelikle dersi alacağınız Fakültenin Fakülte Sekterine başvurup Elektronik onayınızı aldıktan sonra NI dersi almak istediğiniz dersin koduyla beraber yazılı bir dilekçe ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir.