STT 5201 İleri Çağdaş Armoni I (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Zorunlu)
Bu ders caz eserlerinin armonik dil ve teknikleri üzerine bir derstir. Geleneksel sistemlere alternative harmonik yapılar üzerine çalışılır. Majör ve minör armoni'nin analizi ve bu konuda çeşitli uygulamalar. Subdominant minör ve modal değişim akorları, chord scales (akor gamları), melodi-armoni ilişkisi (tekrar), substitute dominant'lar ve ilgili II-7 akorları, diminüe akor dizileri, modülasyon.
STT 5202 İleri Çağdaş Armoni II (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Zorunlu)
Modern akor dizilerin analizi. İkincil dominant'ların çözülmesi, dominant fonksiyonu olmayan yedili akorlar, köksüz akorlar, contiguous dominant devinimleri, melodik yapıların analizi, pedal point ve ostinato, modal armoni ve modal kompozisyon, compound ve hybrid akorlar, constant structure'lar, Giant Steps'in analizi.
STT 5203 Caz Kompozisyon ve Aranjman (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz Zorunlu/Tezli Seçmeli)
Bu derste, armoni dersinde öğretilen kurallara ve caz'ın türsel tınısına sadık kalarak melodi, akor dizisi yazma, form varyasyonları yaratma gibi teknikler öğretilecek, ayrıca geniş orkestra ve big band için gerekli temel bilgiler öğretilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciden AABA, AABC ve Blues gibi sık rastlanan caz formlarında beste yapması ve kaydetmesi istenecektir. Ayrıca hocayla birlikte seçtiği bir caz standardını big band ya da geniş ensemble için düzenlemesi istenecektir.
STT 5204 Doğaçlamada Yeni Yaklaşımlar I (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Zorunlu)
Bu derste, hard bop ve bebop türünde doğaçlamak için, arpeggio'lar II-V-I patternleri, cümleleme, senkopasyon, arpeggio, pentatonik, blue note'lar ve akor gamları gibi genel bilgileri pratiğe dökme yöntemleri yanı sıra diğer müzisyenlerle etkileşim içinde olma yöntemleri geliştirilecektir. Bu ders, öğrencinin basit bir caz standardı üzerinde solo çalma becerisini geliştirmeyi amaçlar.
STT 5205 Doğaçlamada Yeni Yaklaşımlar II (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders, doğaçladığımızda gerçekleşen zihinsel ve içgüdüsel süreçlere bir genel bakış niteliğindedir. Öğrenciye, armonik, teorik ve pratik bilgileri somutlaştırmak için gerekli teknikler öğretilecektir. Bu dersin amacı öğrencinin, cazın türsel tınısına sadık kalarak, teorik, armonik ve pratik bilgileriyle gerekli psikolojik, felsefi yaklaşımları harmanlayarak bir müzisyen duruşu edinmesini sağlamak.
STT 5206 Performans Dersi I (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Vokal de dahil olmak üzere bütün caz enstrümanları için birebir yürütülen özel derslerdir. Özel derslerin metodu caz programındaki diğer zorunlu derslerle birebir uyumlu yürütülecektir. Enstrümana göre cümleleme, varyasyon ve yatay ve dikey doğaçlama yaklaşımlarının çalıştırılması. Armonik bilgilerin enstrümana göre uygulanması. Bu bilgileri, akor doğaçlamada kullanmak (Aralıklar, arpejler, gerilim sesleri, chord scale'ler). Transkripsyon'da öğrenilen teknikleri, yaklaşımları ve cümleleri doğaçlamada kullanmak.
STT 5207 Performans Dersi II (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Vokal de dahil olmak üzere bütün caz enstrümanları için birebir yürütülen özel derslerdir. Özel derslerin metodu caz programındaki diğer zorunlu derslerle birebir uyumlu yürütülecektir. Enstrümana göre cümleleme, varyasyon ve yatay ve dikey doğaçlama yaklaşımlarının çalıştırılması. Armonik bilgilerin enstrümana göre uygulanması. Bu bilgileri, akor doğaçlamada kullanmak (Aralıklar, arpejler, gerilim sesleri, chord scale'ler). Transkripsyon'da öğrenilen teknikleri, yaklaşımları ve cümleleri doğaçlamada kullanmak.
STT 5208 Klasik Form (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Klasik müzik formlarının tanınmasıyla öğrenci, form kavramı hakkında daha geniş bir yaklaşıma sahip olacaktır. Bu bakış hem kendi eserlerini yazarken hem de diğer eserleri değerlendirirken objektif bir yorumlama yetisi geliştirecektir.Bu derste, klasik müzik ve caz arasındaki formal ilişkiler baz alınarak, eser yazma sürecinde klasik dönemde geliştirilmiş temel araçların yardımıyla uzun formda yazılacak eserlerde öğrenciye geniş bir perspektifin kazandırılması.
STT 5209 Çağdaş Kompozisyon (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Caz ve çağdaş batı müziği arasındaki entellektüel alışveriş 1900’lerden bu yana bir çok alanda kendini hissettirmektedir. Bu derste, bu iki alanın kesiştiği ve ayrıştığı noktaların tanımlanması ve uygunlanması üzerine bir çalışma gerçekleştirilecektir. 20 ve 21. yüzyıl kompozisyon teknikleri bağlamında, çağdaş yaklaşımların caz kompozisyon disiplini içerisinde nasıl kullanıldiğı temel alınacaktır. Çağdaş klasik müzik döenmleri incelenirken, caz dönemleriyle kıyaslanıp bu çerçevede öğrecilerin eserleriyle bu teknikler somutlanacaktır.
STT 5210 Tonal Armoni (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, barok, klasik, romantik dönemlerin armoni kuralları işlenecek. Öğrenci senfonik enstrümanları tanıyacak, değişik formları ve dönemleri ayırt edebilecek. Duke Ellington'dan John Zorn'a kadar caz müzisyenlerinin çoğu klasik müzikten etkiler taşır. Bir çoğu da blues'dan çok direkt olarak Avrupa Batı Klasik Müziğinden gelmiştir. Dersin amacı öğrenciye, özellikle besteci ve aranjör olmak isteyenlere, bu etkilerin ışığında geniş bir perspektif kazandırmaktır.
STT 5211 Modal Armoni (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Majör, melodik minör, armonik minör ve armonik majör gamlarını ve o gamların mode'larını çokseslileştirme yöntemleri gösterilecektir. Bu dersin amacı 1960'larda gittikçe daha sık kullanılmaya başlanan kromatik modal armonik sistemi ve özgür asimetrik formu, dönemin bestecilerinin (Miles Davis, Andrew Hill, Herbie Hancock, Keith Jarrett, Jan Garbarek, Ralph Towner, Eberhard Weber, Terje Typdal gibi) yaklaşımlarından faydalanarak benimsetmektir
STT 5212 Vokal Atölyesi (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, caz şarkıcılığı ile ilgili grup pratikleri, performansçılar için gerekli temel kavramlar öğretilerek öğrencilerin ritmik enstrümanlar eşliğinde şarkıcılığını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. Öğrencileri temel caz şarkıcılığına ait temel kavramlarla tanıştırmak, dinletiler, işitsel ve görsel malzemeler sınıf içi tartışma ve pratiklerle bu kavramlar pekiştirilir. Temel amaç iyi performans sanatçıları yetiştirmektir.
STT 5213 Kromatik Yaklaşım (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Caz melodisine ve armonisine kromatik yaklaşımlar dersi, öğrencilerin günümüz müziğini algılayabilmesi ve uygulayabilmesi amacıyla oluşturulmuştur. Bir teori, kompozisyon ve uygulama dersidir. Ders kapsamında bu konunun öncülerinden olan ve eğitim sistemine uyarlayan David Liebman'ın metodu kullanılacaktır. Günümüz müziğinin algılanabilmesi ve uygulanabilmesi amacındadır. Kromatik müzik, öğrencinin algısında yeni kapılar açacaktır.
STT 5215 Ensemble I (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste,başlangıç seviyesinde hazırlanan parçalar çalışılır. Enstrümanların rolleri, solist-eşlikçi ilişkisi, soru cevaplar, paslaşmalar, doğaçlama çalışmaları ve süslemeler performans üzerinden gösterilir. İlk dönem, başlangıç seviyesindeki parçalardan oluşan bir repertuar hazırlanacaktır. İlk dönem, başlangıç seviyesindeki parçalardan oluşan bir repertuar hazırlanacaktır. Bu dersin hedefi, orkestrayla birlikte çalma ve doğaçlama becerilerinin geliştirilmesidir.
STT 5216 Ensemble II (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste, orta seviyede hazırlanan parçalar çalışılır.Enstrümanların rolleri, solist-eşlikçi ilişkisi, soru cevaplar, paslaşmalar, doğaçlama çalışmaları ve süslemeler performans üzerinden gösterilir.
STT 5217 Ensemble III (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste, orta seviyede hazırlanan parçalar çalışılır. Enstrümanların rolleri, solist-eşlikçi ilişkisi, soru cevaplar, paslaşmalar, doğaçlama çalışmaları ve süslemeler performans üzerinden gösterilir.
STT 5218 Ensemble IV (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Tüm öğrendiklerimizin uygulamasını içerir. Derste, ileri seviyede hazırlanan parçaları çalışma imkanı tüm öğrencilere verilir. Enstrümanların rolleri, solist-eşlikçi ilişkisi, soru cevaplar, paslaşmalar, doğaçlama çalışmaları ve süslemeler performans üzerinden gösterilir. Bu dersin hedefi, öğrencilerin orchestra içerisinde çalışabilmesidir.
STT 5219 Vokal Ensemble I (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste, orkestra eşliğinde özel derslerde hazırlanan parçaları çalışma imkanı tüm öğrencilere verilir. İlk dönem, başlangıç seviyesindeki parçalardan oluşan bir repertuar hazırlanacaktır. Bu dersin hedefi, vokal öğrencilerinin orkestrayla anlaşabilmesi, orkestrayı doğru yönlendirebilmesidir
STT 5220 Vokal Ensemble II (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste, orkestra eşliğinde özel derslerde hazırlanan parçaları çalışma imkanı tüm öğrencilere verilir. İkinci dönem, orta seviyedeki parçalar çalışılacaktır. Bu dersin hedefi, vokal öğrencilerinin orkestrayla anlaşabilmesi, orkestrayı doğru yönlendirebilmesidir.
STT 5221 Vokal Ensemble III (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste, orkestra eşliğinde özel derslerde hazırlanan parçaları çalışma imkanı tüm öğrencilere verilir. İlk dönem, başlangıç seviyesindeki parçalardan oluşan bir repertuar hazırlanacaktır.Üçüncü dönem, melodik ve armonik yapıları ileri düzeyde parçaların uygulaması yapılacaktır. Bu dersin hedefi, vokal öğrencilerinin orkestrayla anlaşabilmesi, orkestrayı doğru yönlendirebilmesidir.
STT 5222 Vokal Ensemble IV(3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu derste, öğrencilere İleri Çağdaş Armoni, Doğaçlama ve Caz Kompozisyon ve Aranjman derslerinde aldıkları teorik bilgiyi uygulama imkanı verilir. Derste, orkestra eşliğinde özel derslerde hazırlanan parçaları çalışma imkanı tüm öğrencilere verilir. İlk dönem, başlangıç seviyesindeki parçalardan oluşan bir repertuar hazırlanacaktır. Dördüncü dönem, tüm öğrenciler her derse aranjmanlarını getirip uygulamakla yükümlüdür. Bu dersin hedefi, vokal öğrencilerinin orkestrayla anlaşabilmesi, orkestrayı doğru yönlendirebilmesidir.
STT 5223 Jazz & Gospel Ensemble (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bir vokalistin koro çalışmasında bulunması gereklidir, çünkü her vokalist, kariyerinin bir bölümünde büyük ya da küçük ölçekte, böyle bir uygulamada yer almaktadır. Ensrümantistler için seçmeli olan bu ders, enstrümantistlerin müzikal vizyonunu geliştirmesi açısından önemlidir. Jazz ve gospel'ın özel örneklerinden bir repertuar seçkisiyle hazırlanacak bu ders, eğitmenin onayı dahilinde tüm bölümlere açıktır. Bu dersin hedefi, öğrencilerin çok sesli müziği vokal enstumanıyla icra etmesidir. Kompozisyon öğrencileri vokal müziğini bu ders sayesinde yakından tanıyabileceklerdir.
STT 5224 Blues Ensemble (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Cazı anlayabilmek için, blues'ı çok iyi anlamış ve uyguluyor olmak gerekir. Bu ders kapsamında, blues'ın 8 ölçü, 12 ölçü, major, minör, Parker blues gibi birçok çeşidi uygulanaktır. Bu dersin hedefi, cazın kökeni olan blues müziğini bolca uygulama yoluyla içselleştirmektir.
STT 5225 Müzik İşletmesi (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders profesyonel bir iş alanı olarak çağdaş müzik dünyasının hukuki, finansal, artistik ve etik yönetimi için gerekli becerileri, kavramları ve yöntemleri vermeyi amaçlar. Müzik alanında , vizyon, iş yönetimi, medya, sosyal medya, pr, web sitesi, telif, dağıtım ve prodüksiyon konuları gibi konular ele alınır. Bu dersin hedefi, iş yapabilen bir müzisyen olabilmek için gerekenleri anlamakla kalmayıp uygulamaya dökmektir. Bu bağlamda müzik alanında vizyon, iş yönetimi, medya, sosyal medya, pr, web sitesi, telif, dağıtım ve prodüksiyon gibi konulara hakim uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar.
STT 5226 Dünya Müziği (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders kapsamında, değişik coğrafyaların müzikleri incelenecektir. Dönem sonunda öğrenci, ilgi duyduğu bir coğrafyanın müziğini daha ayrıntılı olarak araştıracaktır. Bu dersin hedefi, dünya müziği hakkında kültürü olan müzisyenler yetişmesidir. Ayrıca dünya müziği, bestecilik konusunda ufuklar açmaktadır.
STT 5227 Şarkı Yazma (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders, şarkı yazarlığının teorisi ve uygulamasını birlikte içerir. Şarkı yazma sanatı melodi, armoni, şarkı s.zü (hem Türkçe hem İngilizce söz yapısına değinilecektir), şarkı strüktürü, akor dizilimleri, uyak tipleri ve prozodi konularını içerir. Bu sanatın uygulamasının geliştirilmesi için, egzersizler, ödevler ve sunumlarla desteklenen bir yaklaşım planlanmıştır. Bu bir performans dersi değildir, ancak dönem sonunda bir performans mekanında final konseri organize edilecektir. Şarkı yazarı sahne almak mecburiyetinde değildir; ama şarkı bu konser kapsamında mutlaka sahnelecektir. Dinleyiciye en rahat ulaşan bu müzik formunun alıştırma ve uygulamalarını içerir. Bu ders kapsamında şiir ve şarkı sözü konularına da ayrıntılı olarak değinilecektir.
STT 5001 Sayısal Sinyal Kuramı Temelleri (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders öğrenciye sayısal sinyal işleme kuram ve kavramlarının temellerini öğretmeyi hedeflemektedir. Ders kapsamındaki başlıklar: ses sinyallerinin temel özellikleri, analog-dijital dönüştürücüler, ayrık zamanlı ses sinyali temsilleri, spektral analiz, doğrusal modelleme teknikleri, dijital filtreleme temelleri.
STT 5101 Stüdyo kayıt teknikleri (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders öğrenciyi profesyonel bir ses kayıt stüdyosu işleyişi ve kullanımı konusunda bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenci mikrofonlama tekniklerinin teorik altyapısı, kayıt ve geri-çalım sinyal akışları ve derste hazırlanacak projelerde bu konuların endüstri standartı sayısal ses yazılımları ile uygulaması üzerinde çalışmalar yapacaktır.
STT 5002 Mastering (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders ses mastering'inin temel prensiplerini öğretmeyi amaçlar. Medya müzik, film için ses ve müzik, bir reklam jingle'i ya da sesli kitap da olsa mastering ses prodüksiyonunun son aşamasını teşkil etmektedir. Dersin ana başlıkları: seviye ölçekleme, RMS ve tepe seviyeleri, spektral ve dinamik dengeleme, ses restorasyonu ve çeşitli müzikal türlerin sonik özelliklerini içerir.
STT 5004 İleri seviye çok kanallı miksaj (3+0) 3 Kredi AKTS:8 (Tezsiz/Tezli Seçmeli)
Bu ders, günümüz müzikal prodüksiyonlarında kullanılan ileri seviye miks tekniklerini analiz etmeyi ve pratik olarak uygulamayı hedeflemektedir. Teknik becerilerin geliştirilmesinin yanı sıra, ileri seviye kulak eğitimi ve stil bilgisi de dersin öncelikleri arasındandır. Öğrenciler dönem boyunca, farklı estetik ve teknik yaklaşımlara ihtiyaç duyan, değişik stillerden profesyonel projeler üzerinde çalışacaklardır.