Türk Futbolu’nun Marka Değeri Giderek Artıyor!
Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Mahmut Özgener’in son anda bir yakınını kaybetmesi ile İzmir’e gitmiş olması nedeniyle Türkiye Futbol Federasyonunu temsilen Başkan Vekili Lutfi Arıboğan ve Milli Takımlar Sorumlusu Fatih Terim, Üniversitemiz de düzenlenen "Türk Futbolunun Marka Değeri" başlıklı konferansta üniversitemiz öğrencileri ile bir araya geldi.
Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği konferasta, Türkiye Futbol Federasyonu Başkan Vekili Lutfi Arıboğan, 14 Şubat 2008 tarihinde göreve geldiklerinden bu yana hem toplumdan hem spor camiasından hem de iş dünyasından çok önemli olumlu geri dönüşler aldıklarını belirterek, adalet, güvenilirlik ve şeffaflık kavramlarıyla Türk futbolunu yönettiklerini söyledi. 12 milyon dolar olan sponsorluk gelirlerini son bir yılda, 35 milyon dolara çıkardıklarını belirten Arıboğan, bunun dünyada bir rekor olduğunu da ekledi.
Milli takımın, Avrupa ve Dünya üçüncülükleri ile Galatasaray'ın UEFA Kupası ve Süper Kupa'yı kazanmasının Türk futbolunun marka değeri katkıda bulunduğunu anlatan Lutfi Arıboğan, ''Süper ligin değerinin artırılması yönünde orta vadede çok önemli şeyler yapacağız. Kulüplerimizin idari ve mali olarak iyi yönetilmesi için gereken tedbirleri alıyoruz. 2010 yılında süper ligi dünyada önemli bir marka yapmak adına yurt dışına açılmayı planlıyoruz'' diye konuştu.
Milli Takımlar Teknik Direktörü Fatih Terim de, 1996 yılında milli takım ile Avrupa Şampiyonası'na gitmeye hak kazandıklarında Şenes Erzik ve ekibinin büyük çabalarıyla Pepsi ile sponsorluk anlaşması yaptıklarını ifade ederek, ''Mercedes bizi taşıyacak arabayı geri almak kaydıyla veriyordu. Şu anda formamızın üstünde yer yok. Bu Türk takımının marka değerinin ne kadar önemli olduğunu gösterir. Ortada bir marka var bu markayı el birliğiyle daha iyi yerlere çekmeliyiz. Mart ayının sonunda markayı biraz daha tanıtmak için önemli bir fırsattır. Markayı ezberletmek için başarılı olmak zorundasınız'' şeklinde konuştu.
Fatih Terim, Avrupa Şampiyonası'ndan sonra Türkiye ile ilgili akılda kalan şeyin, ''Pes etmeyen, sürprizlerle dolu, her an her şeyi yapabilecek bir sistem içinde oynayan, daima her an her şeyi bekleyeceğimiz bir takım'' olduğunu, Avrupa'da oynayan futbolcuların artmasının fazlalaşmasının Türk futbolunun marka değerini arttıracağını söyledi.
Ligde birçok takımın şampiyonluğa oynamasının ayrı bir heyecan yarattığını anlatan Terim, ''Diğer ülkeler tarafından takip edilerek, onlar tarafından enteresan takımların ortaya çıkması ligimize ayrı bir marka değeri katmıştır. Sivas, Trabzon ve Kayseri de olayın içine girince heyecan arttı. Artınca bilinirlik, tanınırlık da arttı. Bu arttıkça da marka değeri de artıyor'' diye konuştu.
İspanya maçları marka değeri açısından da önemli
Fatih Terim, 2010 Dünya Kupası elemelerinde, son iki senedir yenilmeyen son Avrupa Şampiyonu İspanya ile 90 bin kişilik Santiago Bernabeu Stadı'nda oynanacaklarını belirterek, ''Marka değeri olarak çok önemli bir maç. Böyle bir yerde başarılı olmak dünyayı sarsacak bir haberdir'' dedi.
Teknik Direktör Terim, öğrencilerin İspanya maçlarıyla ilgili sorusu üzerine, 'Ɗ senedir Madrid'e milli maç alınmamış. 90 bin kişilik Bernabeu'da oynayacağız ve stat dolacaktır. Rakibimiz son 2 senedir yenilmiyor güzel, son Avrupa Şampiyonu o da güzel. Çok önemli oyunculardan kurulu. Oyuncularım 4 gündeki 2 maçta Türk Milli Takımını hatırlatacaktır''diye konuştu.
Yoğun ilgiyle izlenen konferansın sonunda Üniversitemiz Rektörü Deniz Ülke Arıboğan, Fatih Terim ve Lutfi Arıboğan'a üniversitemiz tarafından Mahmut Özgener ve Fatih Terim'in üniversitemizi ziyaretleri anısına TEMA Antalya Hatıra Ormanında isimlerine diktirilen 10 fidanı temsilen birer plaket verdi.