Bahçeşehir Üniversitesi AB Bilgi Merkezi ve Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu tarafından düzenlenen, 'PISA Verileriyle Avrupa Birliği ve Türkiye'de Eğitim' Konferansı, OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) Eğitim Bölümü Direktör Yardımcısı ve Genel Sekreter Eğitim Politikaları Özel Danışmanı Andreas Schleicher'in katılımıyla gerçekleşti.
Konferansın açılış konuşmasını yapan Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel, Türkiye’nin 2023 hedeflerinin gerçekleşebilmesi için tek yolun kaliteli eğitim olduğunun altını çizdi ve ekledi, "Türkiye’nin var olan insan sermayesi, kültür seviyesi, teknolojik altyapısı konusunda yaşadığı sıkıntıların çözümü biz eğitimcileriz. Eğitimdeki tek ölçüt para değil. ABD’de eğitime ayrılan miktar oldukça fazla ancak k12’ler ortalamanın altında. Dolayısıyla önemli olan nitelikli bir eğitim. Türkiye uzun yıllardır yapılan sınavların varlığını sorguluyor; ancak tüm dünyada olduğu gibi gördük ki ölçme değerlendirme olmadan olmuyor. BAU olarak eğitim konusunu her zaman ülkenin gündeminde tutmaya çalışıyoruz dedi.
'PISA Okul Yöneticileri ve Öğretmenler İçin Ne Diyor?' başlıklı bir sunum yapan Andreas Schleicher, özellikle Türkiye'de eğitim anlamında yaşanan sıkıntıları dile getirdi. Ülke ekonomisinin önemli olduğunu ancak kaliteli eğitim için paranın tek başına para yeterli olmadığını belirten Andreas Schleicher, "Önemli olan kaynakların ve yatırımların nasıl değerlendirildiği. Türkiye ile Singapur’un eğitime harcadığı para neredeyse aynı ancak Singapur eğitim konusunda dünyada en ön sırada yer alıyor” dedi.
Öte yandan Türkiye'de öğrencilerin kendilerine güvenlerinin oldukça düşük olduğunu belirten Schleicher, Türkiye'de öğretmenler öğrencilerine güven vermiyor. Ebeveynlerin ilgisi ve çocuklarına olan inancı da onların başarıları konusunda oldukça önemli. Dolayısıyla okul içi atmosfer ve aile içindeki durum oldukça önemli" dedi.
Konferansta 'Türkiye Eğitimde Avrupa'nın Neresinde?' raporunu katılımcılar ile paylaşan Doç Dr. Selçuk Şirin, özellikle okul öncesi eğitim, okul aidiyeti ve özerk okul yapılarının öneminin altını çizdi ve bu konuların eğitimde başarı için önemli kriterler olduğunu belirtti.
Sunumların ardından konferansta Prof. Dr. Eser Karakaş'ın moderatörlüğünde, Ali Koç, Kayhan Karlı, Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran ve Prof. Dr. Yaşar Özden'in katılımıyla Avrupa Birliği'nde Sınıf ve Okul Organizasyonu Modelleri konulu bir panel düzenlendi.