2013-2014 AKADEMİK YILI GÜZ DÖNEMİ LİSANS VE ÖNLİSANS
KAYIT YENİLEME VE DERS YAZILIM İŞLEMLERİ DUYURUSU
Güz Dönemi kayıtları, 09-13 Eylül 2013 tarihleri arasında Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (OİS) üzerinden yapılacaktır. Ders kayıt işlemlerinde aşağıda belirtilen işlem sırasını takip ediniz.Ödeme onayınızın olup olmadığını Mali İşler Daire Başkanlığı’ından öğreniniz. Ödeme onayınız yoksa, ödeme ile ilgili işlemlerinizi tamamlayınız. Tavsiye edilen son ödeme tarihi 09 Eylül 2013’dür. Ama son anda doğabilecek problemleri düşünerek mali işlerinizi önceden çözümlemek ve kayıt için sisteminizin açık olması önemlidir. Ödemeler DenizBank aracılığıyla online olarak yapılmaktadır. Konu ile ilgili detaylı bilgi Mali İşler Daire Başkanlığı görevlilerinden alabilirsiniz.Ödeme yapıldıktan hemen sonra kayıt programına girilebilecektir.
ÖNEMLİ HATIRLATMALAR
09-13 Eylül 2013 tarihleri arasında ödeme onayı almamış öğrenciler, kayıtsız duruma düşecekler ve bu dönem için bir daha kayıt yaptırmak hakları olmayacaktır.
Ödeme onayı eksik olan öğrenciler kayıtsız duruma düşecekleri için, ders ekleme-bırakma (23 Eylül – 27 Eylül 2013) döneminde de kayıt yaptırma hakları olmayacaktır.
ŞİFRE BİLGİLERİNİZ
Kayıtlar, merkezi sunucu sistemlere ait kullanıcı kodlarının şifreleri ile yapılacağından şifrelerinizi ders kayıtları başlamadan önce kontrol ediniz ve problemleriniz için Fakülte Sekreterliği’nize kimliğinizle başvurunuz. Şifre kontrolünüzü kayıtlardan önce mutlaka yapmanız önerilir.
Yazıldığınız dersler, haftalık programınıza yansımamışsa derhal Fakülte Sekreterliği’nize başvurunuz. Yukarıda belirtilen işlemleri süresi içinde yapmadığınız taktirde kayıtsız duruma düşeceğinizi ve öğrencilik statüsünü kaybedeceğinizi unutmayınız. Derslere devam edemezsiniz, sınavlara giremezsiniz, öğrenci belgesi alamazsınız.
DANIŞMAN DESTEĞİ
Programlara yeni başlayan öğrencilerin, irregular durumdaki öğrencilerin veya kayıt yaptıracağı dersler konusunda tereddütü bulunan öğrencilerin ders yazılım işlemlerini danışmanları ile birlikte yapmaları önerilir.
KAYIT TARİHLERİ VE SAATLERİ
Ders Yazılım
Bahçeşehir Üniversitesi Güz Dönemi lisans ve önlisans ders yazılım işlemleri 09-13 Eylül 2013 tarihleri arasında web üzerinden (http://ogr.bahcesehir.edu.tr) adresinden yapılacaktır. Her öğrencinin belirtilen tarihler arasında ders yazılım işlemlerini bitirmesi gereklidir. Ders yazılım işlemleri 09 Eylül 2013 Pazartesi itibariyle başlayacaktır ve ders yazılım işlemleri sırasında aşağıdaki takvim uygulanacaktır.
09 Eylül 2013 Pazartesi
10 Eylül 2013 Salı
10 Eylül 2013 Salı saat 12:00 itibariyle ve sonrasında 11-12-13 Eylül 2013 (Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma günleri)
|
Öğrenciler sistem üzerinden ders yazılım işlemlerini gerçekleştirebilecektir. Ders yazılım sistemi 13 Eylül 2013 Cuma günü 18:00 itibariyle sona erecektir. Bu tarihler arasında kaydını tamamlamış ve onaylamış olan öğrencilerin herhangi bir değişiklik yapmak istememeleri durumunda ders ekleme-bırakma süresi içinde yeniden kayıt programına girmelerine gerek yoktur.
GÜZ 2013 GENEL NOT ORTALAMASI ÖNEMİ
Bahçeşehir Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ne göre;
Madde 31- (2) Birinci sınıfa güz yarıyılında kaydolan öğrenciler, öğretim programlarında planlanan ilk iki yarıyıl derslerinin tümüne kaydolmak zorundadırlar. Bu öğrenciler; birinci yarıyılda, birinci yarıyıl kendi bölümleri için açılan 1. yarıyıl derslerinin tümüne kayıt olmadan açılan ikinci yarıyıl derslerine; ikinci yarıyılda ise, ikinci yarıyıl kendi bölümleri için açılan 2. yarıyıl derslerinin tümüne kayıt olmadan kendi bölümleri için açılan birinci yarıyıl derslerine kayıt yaptıramazlar.
(3) Birinci sınıfa bahar yarıyılında kaydolan öğrenciler kaydolduktan sonra takip eden ilk üç yarıyıl içinde öğretim programlarında planlanan ilk iki yarıyıl derslerinin tümüne kaydolmak zorundadırlar. Ayrıca, bu hükümlerin uygulanmasında aşağıdaki hususlara dikkat edilir.
a) Öncelikle kendi bölümleri için açılan birinci yıl güz dönemi derslerine kayıt yaptırmak zorundadırlar.
b) İkinci yıl güz döneminde, kendi bölüm programları için açılan birinci yıl güz dönemi derslerinin başarısız veya alınmamış olanların tümüne kaydolmadan kendi bölümleri için açılan bahar dönemi derslerine kayıt yaptıramazlar.
c) İkinci yıl bahar döneminde, kendi bölüm programları için açılan birinci yıl bahar dönemi derslerinin başarısız veya alınmamış olanların tümüne kaydolmadan kendi bölümleri için açılan birinci yıl güz dönemi derslerine kayıt yaptıramazlar.
(4) Derse yazılma, öğrencilerin kendi bölüm programları için açılan başarısız oldukları en alt yarıyıla ait derslerden başlamak üzere yapılır.
(5) İkinci sınıf/yılsonunda sınamalı duruma düşen öğrenciler, öğretim programlarındaki ilk dört yarıyıl derslerinin dışında yeni bir derse kayıt yaptıramazlar.
(6) Üçüncü sınıf/yıla sınamalı durumda başlamayan fakat üçüncü sınıf/yılsonunda sınamalı öğrenci durumuna düşen öğrenciler başarısız oldukları derslerin dışında ilk iki yarıyıl derslerine ve 7 ve 8. yarıyıllara ait yeni bir derse kayıt yaptıramazlar.
(7) Dördüncü sınıf/yıla sınamalı durumda başlamayan fakat dördüncü sınıf/yılsonunda sınamalı öğrenci durumuna düşen öğrenciler başarısız oldukları ilk iki yarıyıl derslerin dışında tüm derslere dördüncü fıkraya göre kayıt yaptırabilirler.
GÜZ 2013 REPEAT DERSLER
Önceki dönemlerde “F” , U veya “W” notu aldığınız dersleri öncelikle almak zorundasınız.
Repeat durumda olduğunuz (notları “F” olan) 2 dersin saatleri çakıyorsa, section değişikliği yapabilirsiniz.Repeat durumdaki notu “NA” olan ders/derslerinizde section değişikliği yapamazsınız.
TOPLAM KREDİ LİMİTLERİ
Toplam kredi limitiniz okuduğunuz fakülteye göre ve genel not ortalamanıza göre değişiklik göstermektedir. Fakültelere göre kredi limitleri aşağıdaki gibidir:
Eğitim Bilimleri Fakültesi | 21 kredi |
Fen Edebiyat Fakültesi | 21 kredi |
Hukuk Fakültesi | 22 kredi |
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | 21 kredi |
İletişim Fakültesi | 21 kredi |
Mühendislik Fakültesi | 20 kredi |
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi | 22 kredi |
Meslek Yüksek Okulu | 24 kredi. |
Sağlık Bilimleri Fakültesi | 20 Kredi |
Tıp Fakültesi | - |
Bahçeşehir Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ne göre;
Madde 19- (7) Kendi bölümünde en az bir yıl veya iki yarıyıl öğrenim görmüş, başarılı öğrenciler, yarıyıl/yıl ders yüklerini, genel not ortalamaları en az 3.5 olması halinde 3 kredi veya bir ders, 3.75 veya 3.75'den fazla olması halinde de en fazla 6 kredi veya iki ders artırabilirler.
(8) Takip eden akademik yılda mezun olabilecek öğrenciler için fakülte yarıyıl/yıl için en fazla 3 kredi veya bir ders artırılabilir. Yıllık öğretim için iki ders fazladan alınabilinir.
DERS YAZILIM EKRANLARI
Ders yazılım işlemleri sırasında kullanacağız ekrana (http://ogr.bahcesehir.edu.tr) öğrenci işleri sistemi (OİS) web kısmı tarafından girdikten sonra derse yazılma kısmından ulaşabilirsiniz. Derslere tek tek isimlerinin yanındaki butondan seçerek kaydolacaksınız. Bu noktada ekranda derslere yazılabilmeniz için suspension durumunda iseniz 4, değilseniz 5 ayrı liste görüyor olacaksınız. Derse yazılım işlemi, ilgili listeden bir dersin yanındaki “Dersi Al” linkine tıklamak suretiyle yapılır.
Eklediğiniz ders ile ilgili bilgi, eğer işlem başarılı oldu ise ekranın en üstündeki listede belirecektir. Burada ayrıca o dersin hangi “section”’ına kaydolduğunuz ve dersin türü ile ilgili bilgileri de görüyor olacaksınız. Ders programınıza eklediğiniz derslerin planları yansıyacaktır.
Yazıldığınız dersler, haftalık programınıza yansımamışsa Fakülte Sekreterliği’nize başvurunuz. Yukarıda belirtilen işlemleri kayıt süresi içinde yapmadığınız taktirde kayıtsız duruma düşeceğinizi ve öğrencilik statüsünü kaybedeceğinizi unutmayınız. Derslere devam edemezsiniz, sınavlara giremezsiniz, öğrenci belgesi alamazsınız.
DERS YAZILIM EKRANINDAKİ ALANLAR
Dersleri seçebileceğiniz alanlar ve açıklamaları aşağıdaki gibidir.
Tekrar Etmeniz Gereken Dersler
F,NA,I,W,U,E aldığınız dersler bu bölümde bulunmaktadır, bu dersleri öncelikle almak durumundasınız. Bu derslerden yalnızca GE ve Elective olanları için alıp kalmış olduğunuz ders yerine listeden başka bir ders seçebilirsiniz.
Dönem Dersleri
Bu dönem almanız gereken derslerin listesi buradadır. Zorunlu derslerinizi “Dersi Al” diyerek, Elective ve GE derslerini gerekli listeden seçtikten sonra ekleyebilirsiniz.
Bir dönemde en fazla 2 adet Genel Eğitim dersi alabilirsiniz. Genel Eğitim derslerine yazılırken sistem sizi o dersin kotası müsait olduğu sürece dersin ilgili “section”’ına kaydedecektir, eğer kota müsait değilse o derse yazılamazsınız.
Üstten Alabileceğiniz Dersler
Sınamalı durumda değilseniz, krediniz elverdiği ve danışmanınız izin verdiği, üstteki sınıftan da dersler alabilirsiniz. Üst sınıflardan ders alırken öncelikle dönem derslerinizin tamamını almış olmanız ve ders programınızda çakışmaya mahal vermemesi dikkat etmeniz gereken bir kuraldır.
Tekrarlayabileceğiniz Dersler
Bu kısımdan geçtiğiniz en fazla üç (3) dönem için almış olduğunuz C ve C'nin altında not aldığınız derslerden not yükseltmek amacıyla tekrarlamak istediklerinizi alabilirsiniz. Gene sağ tarafta ilgili kısımla ilgili beliren sekmede bu şekilde alabileceğiniz derslerin listesini görebileceğiniz gibi hemen yanında da o ders için aldığınız harf notu karşılığını da görebilir ve buna göre seçim yapabilirsiniz. Bu dersler içinde müfredattan çıkarılan dersler varsa, seçtiğinizde yerine eşdeğer olarak belirlenen ders atanacaktır.Burada da dikkat etmeniz gereken nokta krediniz elverdiğince bu derslerden alabileceğiniz ve sadece bu dönem açılan derslerden alabileceğinizdir. Bu derslerden yalnızca GE ve Elective olanları için alıp kalmış olduğunuz ders yerine listeden başka bir ders seçebilirsiniz.
NI Dersleri:
(NI) notu, öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların "Not Ortalamasına Katılmamak Koşuluyla" aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. NI kutucuğu içinden seçeceğiniz dersleri eklemek için bu dersi veren Fakültenin Sekreterine başvurmanız gerekir. NI olarak aldığınız dersin kredisi toplam kredi yükünüzden düşecektir. Bu statüdeki dersler de yönetmeliğin 19. maddesinde tanımlanan ders yükü kapsamında alınır ve öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programlarla ilgili ders saydırma işlemlerinde kullanılmaz. (NI) notu alınan dersler tekrarlanamaz. (NI) statüsünde alınan derslerin statüsü aynı program içinde değiştirilemez.
NI dersi alabilmek NI ders bölümünde dersi seçin ders eklenirse NI ders alma işlemi tamamlanmıştır, Ders eklenmez ise dersi veren fakülte sekreterine başvurulması ikazını sistem verecektir. İlgili fakülte sekreterine giderek başvurunuzu yapınız fakülte uygun görür ise fakülte sekreteri sizi derse ekleyecektir sonrasında tekrar ders yazılım ekranınızdan dersi NI olarak seçerek eklemeniz gerekir ders aldığınız dersler arasına bu şekilde eklenir ve NI ders alma işlemi tamamlanmış olur.
PROBLEMLERDE BAŞVURULACAK BİRİMLER
Program şifrenizle ilgili sorun varsa öncelikle Fakülte Sekreterinize başvurunuz.
Zorunlu ders olarak almanız gereken dersler sizin bölümünüz için tanımlanmamışsa, dersi veren bölüm başkanına başvurunuz.
Almak istediğiniz dersler kayıt programında görünmüyorsa (ders bölüm tarafından tanımlanmamış olabilir, ders öğrencinin kayıtlı olduğu bölüme verilmiyor olabilir, kapasite dolmuş olabilir vb.) dersi veren Fakültenin Fakülte Sekreterine başvurunuz.
Öğrenim ücreti ile ilgili problemleriniz için Mali İşler Daire Başkanlığı Ofisine başvurunuz.
Kütüphaneye borçlu olarak gözüktüğünüz için kayıt yapamazsanız Kütüphane Dökümantasyon Daire Başkanlığı'na (KDDB) başvurunuz.
Kayıt ile ilgili sorularınızı, danışmanınıza ve Bölüm Başkanlığınıza danışmanız önerilir. Sorunuzla ilgilenilecek ve yanıt verilecek olan sizin akademik danışmanlarınız ve Bölüm Başkanlığınızdır.
ÖNEMLİ HATIRLATMALAR
1) Ders programınızı inceleyiniz seçtiğiniz derslerin haftalık ders programında çakışıp çakışmadığını kontrol ediniz. Çakışmanız varsa, Fakülte Sekreterine başvurunuz.
2) Seçtiğiniz dersler ders programınıza yansımamışsa Fakülte Sekreterine başvurunuz.
3) Seçtiğiniz ders/derslerin hocası programa yansımamışsa Fakülte Sekreterine başvurunuz.
4) Ders yoklama listesinde adınız çıkmıyorsa Fakülte Sekreterine başvurunuz.
5) Derslerinizi seçerken Akademik Takvimi gözden geçiriniz.
6) Rektörlükçe ilan edilen kayıt yenileme ve ders kaydı, öğrenim ücreti ödeme tarihlerine dikkat ediniz.
7) Seçtiğiniz derslere onay vermeden öğrenci statüsünde olmanız , kayıt yaptırmış olmanız ve öğrencilik haklarından yararlanmanız mümkün değildir.
8) Ders alma/bırakma ve dersten çekilme kurallarını dikkatle inceleyiniz ve akademik takvimde belirlenen süreleri aşmamaya dikkat ediniz.