Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi "Dünya’da Liseye Geçiş Sistemleri" Çalıştay Raporu'nu yayınladı. Bu raporda liseye geçiş ve lise eğitimin niteliğinin incelendi ve dünyada liseye geçiş sistemlerinin nasıl olduğu seçilen farklı ülkeler üzerinden analiz edildi.
Çalıştay iki ana soru etrafında yürütüldü. Bu sorular: Liseye giriş sisteminin eleştirisi ve öneriler ve lise eğitiminin niteliği ve öneriler şeklindedir.
BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi'nin çalıştayında ortaya çıkan ana sonuçlar, Türkiye’de lise eğitimi ve liseye geçiş sistemi sadece sınavla çözümlenebilecek bir sorun olmadığını gösteriyor. Eğitimin diğer sorunlarının çözümünde de izlenmesi gereken yol olarak liseye geçiş sisteminin sistemik (bütüncül) bir yaklaşımla ele alınması gerekiyor.
Rapora ulaşmak için tıklayınız.