KİDR 2021 Yazım Süreci Başladı!
Üniversitemizde, Yükseköğretim Kurulu (YÖKAK) ‘nun her yıl tüm üniversitelerden beklediği Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) yazım süreci başlamıştır. Bu yıl hazırlanacak olan KİDR, YÖKAK tarafından Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP) değerlendirme sürecinde esas alınacaktır.
KİDR’nin amacı, kurumun kendi güçlü ve gelişmeye açık yönlerini tanımasına ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamaktır. Kuruma ait KİDR, kurumun öz değerlendirme çalışmalarının en önemli çıktısıdır. Olgunluk düzeyi yüksek bir KİDR ancak yıl içerisinde iç kalite güvencesi sistemi ve iç değerlendirme çalışmalarının etkin ve etkili gerçekleştirilmesi ile mümkündür. Raporun hazırlık süreci, Kurumun Kurumsal Dış Değerlendirme Programı, Kurumsal Akreditasyon Programı ve İzleme Programı süreçlerinden en üst düzeyde fayda görmesini sağlayan önemli fırsatlardan biridir. KİDR, paydaşlarla iletişim ve iş birliği, öz değerlendirme çalışmaları ve kalite güvencesi kültürünün yaygınlaştırılması ve içselleştirilmesi amacıyla kullanılmalıdır. Raporun hazırlanma sürecinin kuruma katkısının arttırılması amacıyla çalışmalarda kapsayıcılık ve katılımcılığın sağlanması, bürokratik veri yönetiminden daha ziyade süreç yönetimi yaklaşımının benimsenmesi, kalite komisyonu çalışmalarında şeffaflığın sağlanması ve sürekli eğitim çalışmalarıyla desteklenmesi beklenmektedir.
Kılavuzun tamamına ulaşmak için tıklayınız.
KİDR 4 ana başlık, 14 ölçüt, 46 alt ölçütten oluşmaktadır. Bu ölçütler aşağıdaki gibidir:
-
- A - LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE
- A.1 - Liderlik ve Kalite
- A.1.1 - Yönetim modeli ve idari yapı
- A.1.2 - Liderlik
- A.1.3 - Kurumsal dönüşüm kapasitesi
- A.1.4 - İç kalite güvencesi mekanizmaları
- A.1.5 - Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
- A.2 - Misyon ve Stratejik Amaçlar
- A.2.1 - Misyon, vizyon ve politikalar
- A.2.2 - Stratejik amaç ve hedefler
- A.2.3 - Performans yönetimi
- A.3 - Yönetim Sistemleri
- A.3.1 - Bilgi yönetim sistemi
- A.3.2 - İnsan kaynakları yönetimi
- A.3.3 - Finansal yönetim
- A.3.4 - Süreç yönetimi
- A.4 - Paydaş Katılımı
- A.4.1 - İç ve dış paydaş katılımı
- A.4.2 - Öğrenci geri bildirimleri
- A.4.3 - Mezun ilişkileri yönetimi
- B - EĞİTİM ve ÖĞRETİM
- B.1 - Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi
- B.1.1 - Programların tasarımı ve onayı
- B.1.2 - Programın ders dağılım dengesi
- B.1.3 - Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
- B.1.4 - Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
- B.1.5 - Programların izlenmesi ve güncellenmesi
- B.1.6 - Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
- B.2 - Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
- B.2.1 - Öğretim yöntem ve teknikleri
- B.2.2 - Ölçme ve değerlendirme
- B.2.3 - Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi*
- B.2.4 - Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
-
-
- B.3 - Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
- B.3.1 - Öğrenme ortam ve kaynakları
- B.3.2 - Akademik destek hizmetleri
- B.3.3 - Tesis ve altyapılar
- B.3.4 - Dezavantajlı gruplar
- B.3.5 - Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
- B.4 - Öğretim Kadrosu
- B.4.1 - Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri
- B.4.2 - Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
- B.4.3 - Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
- C - ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
- C.1 - Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
- C.1.1 - Araştırma süreçlerinin yönetimi
- C.1.2 - İç ve dış kaynaklar
- C.1.3 - Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
- C.2 - Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
- C.2.1 - Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
- C.2.2 - Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
- C.3 - Araştırma Performansı
- C.3.1 - Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
- C.3.2 - Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi
- D - TOPLUMSAL KATKI
- D.1 - Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
- D.1.1 - Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
- D.1.2 - Kaynaklar
- D.2 - Toplumsal Katkı Performansı
- D.2.1 - Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi