Dünya’nın eğitim alanındaki lider üniversitelerinden gelen akademisyenleri ve Türkiye’deki çeşitli okullarından eğitimcileri buluşturan ‘’Türkiye’nin Okulda Üniversitesi 2. Paylaşım Semineri’’ Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleşti.
Konusu ‘’21. yy Okullarına Öğretmen Yerleştirme Modeli’’ olan seminer 20 Haziran tarihinde Bahçeşehir Üniversitesi Fazıl Say Salonu’nda gerçekleşti. Seminerde Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel, Prof. Dr. Hasan Şimşek, Prof Dr. Hasan Özcan, New York Üniversitesi dekanı Prof. Dr. Mary Brabeck, Washinghon Üniversitesi dekanı Prof. Dr. Tom Strikus ve California Üniversitesi dekanı Prof. Dr. Jane Close Conely yaptıkları konuşmalarla katılımcıları bilgilendirdi.
Enver Yücel, Bahçeşehir Üniversitesi’nde kurulan Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Enstitüsü’nün tüm dünyaya örnek olabilecek düzeyde olduğunun altını çizdi. Yücel, Harvard ve MIT gibi dünya üniversitelerini yakından takip eden Bahçeşehir Üniversitesi’nin 14 yılda dünya üniversitesi olmasının altında yatan birikimin bunun için yeterli olduğunu, zamanın teknoloji çağı olduğunu söyledi. Dünyada eğitimde fırsat eşitliği olmadığını, bunu sağlamanın tek yolunun dijital eğitim olduğunu sözlerine ekleyen Yücel, matematik ve tarih gibi okul derslerinin uzaktan öğrenilebileceğini ama barış, dostluk, hoşgörü gibi kavramların öğretmenden öğrenileceğini, bu yüzden Bahçeşehir Üniversitesi’nde yetişen eğitimcilerin dünya insanı olacağını kaydetti.
Türkiye’de yapılan eğitim reformlarının değerlendirmesini yapan Prof. Dr. Hasan Şimşek ve Prof. Dr. Mustafa Özcan ise, son 20 yıldır öğretmen yetiştirmede önemli sorunların olduğunu, eğitimde kırılma noktasının 90’lı yıllar olduğunu belirttiler. 80’li yıllarda dünyada iktisatın değişmesiyle eğitimde paradigmatik bir değişimin gerçekleştiğini, en büyük sancının da öğretmen yetiştirme mevzusu olduğunu söylediler.
UYGULAMA VE AKADEMİK EĞİTİM BİR ARADA
Fen – Edebiyat fakülterinin ve eğitim fakültelerinin sorunlarına değinen Prof. Dr. Hasan Şimşek, temel sorunun uygulama ve akademik eğitimin birbirinden kopuk olmasından ve öğretmen yetiştiren (YÖK) ve öğretmeni atayan kurumun (YÖK) farklı olmasından kaynaklandığını söyledi. Şimşek Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Enstitüsü öğrencilerinin akademik eğitim ve uygulamayı bir arada yapacaklarının altını çizdi. Öğrencilerin bir sene yurtdışındaki okullarda uygulama yapabileceğini de sözlerine ekledi.
Amerika’nın da Türkiye’ye benzer eğitim sorunlarını olduğunu söyleyen Prof. Dr. Mary Brabeck, Prof. Dr. Tom Strikus ve Prof Dr. Jane Close Conely, üniversitelerinde uyguladıkları öğretmen eğitim modelllerini seminer katılımcılarıyla paylaşarak Türkiye’ye nasıl uyarlanabileceğini anlattılar. Prof. Dr. Mary Brabeck ‘’No Child Left Behind’’ isimli projesinde öğretmenin donanımlı olması kadar öğrenciye bildiklerini maksimum düzeyde aktarabilmesi gerektiğinin önemini anlattı. Prof. Dr. Tom Strikus kuram ve uygulamanın birbirini tamamlayan iki kavram olduğunu vurgularken, Prof. Dr. Jane Close Connely ise California Üniversite’sinde uygulan öğretmen eğitim modelini gösterdi. Seminer, katılımcı ve konuşmacıların soru cevap şeklindeki diyaloğula sona erdi.