Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi, teknolojik iletişim ortamının dinamiklerine hakim, yaratıcı gücüyle yenilikleri ateşleyen, vizyonlarıyla geleceği şekillendiren iletişimciler yetiştiriyor. Dünyanın en iyi iletişim fakülteleri arasına girmeyi hedefeyen Bahçeşehir İletişim gücünü, kendi alanında söz sahibi, tanınmış iletişim akademisyenleri ve iletişim sektörünün deneyimli profesyonellerinden oluşan öğretim kadrosundan alıyor.
6 BÖLÜM, ATÖLYELER VE BAŞARILI ÖĞRENCİLER
Sinema ve Televizyon, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, İletişim Tasarımı, Fotoğraf ve Video ile Yeni Medya Bölümleri'nden oluşan fakültede eğitim kuramsal ve
uygulama dersleriyle birlikte yürütülüyor. Uygulama dersleri, CATİ ve Focus Grup Araştırma Laboratuarları, Televizyon ve Radyo Stüdyoları, Animasyon, Kısa Film ve Temel Tasarım Atölyelerinde gerçekleştiriliyor. Öğrenciler, profesyonel iletişim hayatının birer örneği olan bu uygulama ortamlarında kısa filmlerini, radyo programlarını, reklam ve halkla ilişkiler kampanyalarını, animasyon ve etkileşimli web sitelerini ve fotoğraflarını üreterek mezun oluyor.
Türkiye genelindeki tüm iletişim fakülteleri öğrencilerinin katıldığı Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması ve Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) gibi yarışmalarda öğrenciler her yıl yeni başarılara imza atıyor.
MEZUN OLMADAN ÇALIŞMA DENEYİMİ
Bahçeşehir İletişim'i diğer üniversitelerdeki fakültelerden ayrıcalıklı kılan bir başka özelliği ise üniversite-sektör işbirliği sistemi olan CO-OP programlarını başarıyla uygulaması... İşlevsiz staj anlayışını kökten değiştiren bu sistem sayesinde öğrenciler daha mezun olmadan çalışma deneyimi alıyor ve ileride yapmak istedikleri mesleğe daha kolay karar verebiliyorlar. Üç ya da altı ay süren stajlarda ajans, stüdyo ve şirketlerde profesyonel bir iletişimci olarak yetişme olanağı sağlanıyor. Sektörü ve firmaları tanıyan öğrencilere şirketler daha sıcak bakıyor, böylece öğrencilerin iş bulması kolaylaşıyor.
YURTDIŞINDA EĞİTİM OLANAĞI
Başta A.B.D olmak üzere çeşitli Avrupa ülkeleri ve Güney Kore'deki üniversitelerle gerçekleştirilen anlaşmalar sayesinde, dileyen öğrenciler yurtdışındaki kardeş okullarda bir veya iki dönem boyunca eğitimlerini sürdürerek, iletişime farklı kültür pencelerinden bakma ayrıcalığını yaşıyor.
Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerini geleceğin iletişim dünyasının en iyileri arasında yer almaları için hazırlıyor. Geleceğin başarılı iletişimcileri arasında yer almak için adres Bahçeşehir Üniversitesi, İletişim Fakültesi.
FOTOĞRAF VE VİDEO BÖLÜMÜ
İki akademik disiplinin birleşiminden oluşan Fotoğraf ve Video Bölümü, Türkiye'nin bu alandaki eğitimli kadro boşluğunu gidermeyi hedefliyor. Bu alanlardaki entellektüel birikim eksikliğinin giderilmesi ve sektörün aradığı mezunlar yetiştirilmesi için çalışan Bölüm, başarısını öğrencilerinin ulusal ve uluslararası yarışmalarda kazandığı ödüllerle ispat ediyor. Öğrencilerin çalışmalarından oluşan sergiler her yıl binlerce kişi tarafından ziyaret ediliyor ve mezuniyetleri öncesinde öğrencilere adlarını duyurma şansı tanıyor. Bölüm'de kuram ve uygulama arasında bir denge söz konusu. Kuruluş hedeflerine sadık kalınarak öğrencilere, sadece fotoğraf ve videoya hakim olmaları değil, farklı sanatsal deneyimlerle beslenmeleri ve birikimlerini sürekli kılmaları öğretiliyor.
Fotoğraf ve Video Bölümü en yeni teknolojileri takip ederek güncellenen atölye alt yapısı ve öğretim kadrosuyla çalışmalarını sürdürüyor.
İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜ
İletişim Fakültesi'nin en deneyimli bölümlerinden biri İletişim Tasarımı Bölümü. Bölüm öğrencileri iletişim tasarımı, teknoloji ve sanatın buluştuğu, birbiriyle etkileşim içinde olan geniş yelpazesiyle disiplinlerarası dinamik bir eğitim- öğretim ortamını sunuyor. Bu bölümde okuyan öğrenciler, tanıtım ve reklam amaçlı afiş, kurumsal kimlik çalışmaları, katalog, reklam kampanyalarının basılı tüm malzemeleri, dergi, gazete, video, film, hareketli görüntü tasarımları, çoklu ortam tasarımları, internet sayfası tasarımı ve oyun tasarımı konularında ders alıyorlar.
Öğrencilerini, hayalgüçlerini yaratıcılıkları ile birleştirmeye teşvik eden bölüm, onların ortaya çıkan fikirlerini hayata geçirebilmeleri için teknolojinin tüm imkanlarını kullanmalarına olanak sağlıyor. Öğrencileri mezun olduklarında çok çeşitli kariyer fırsatları bekliyor. Teknolojiye hakim, arkasına bilimin ve sanatın gücünü alan bireyler olarak mezun olan İletişim Tasarımı öğrencileri, geleneksel ve dijital reklam ajanslarının, prodüksiyon şirketlerinin, televizyonların, gazete ve dergilerin aranan çalışanları oluyor.
HALKLA İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Bahçeşehir Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü, çağdaş yönetimin temel işlevlerinden biri olan halkla ilişkilerin, kurumsal iletişimden itibar yönetimine kadar uzanan tüm boyutlarında uzmanlaşan iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedefliyor. Öğrenciler, aldıkları temel bölüm derslerinin yanı sıra teknolojinin iletişim sektörüne kazandırdığı yeni çalışma alanları arasında yer alan masaüstü yayıncılık, dijital iletişim tasarımı ve uygulamaları, internet ve multimedya gibi konularda da uzmanlaşıyor. Atölye ve proje çalışmalarıyla, öğrenciler uygulama becerileri geliştiriyor. Bir çok kurum ya da kuruluş ile kurulan bağlantılarımız sayesinde kendi alanının en önemli kişileriyle de buluşma, tartışma ve tanışma ortamı yaratılıyor.
Bölümün, önemle üzerinde durduğu staj programları ise yurt içi ve yurt dışı kuruluşlarda gerçekleştiriliyor. Sektörün ihtiyacını en iyi analiz eden ve bu doğrultuda öğrenci yetiştiren bölüm, sektörel bağlantılarıyla da öğrencilere staj ve kariyer imkanı sağlıyor. Öğrenciler ayrıca Türkiye'nin en başarılı halkla ilişkiler ajanslarının sahipleriyle birebir tanışma ve onlardan ders alma imkanına da sahip. Son sınıf öğrencileri sektörle, sivil toplum örgütleriyle, ajanslarla kurulan bağlantılarımız sayesinde birebir proje oluşturarak, onlara sunuş yapmakta. Böylece kendi yarattıkları bir çok projenin hayata geçirilmesine tanıklık etmektedir. Mezunlar; reklam ajanslarında, halkla ilişkiler şirketlerinde, medya planlama ve satın alma şirketlerinde, siyasi partilerde, sivil toplum örgütlerinde, in-house ajanslarda ve bir çok işletmede marka yöneticisi ve halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışıyor.
REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Türkiye'nin reklamcılık alanında yükselen yıldızı Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, sahip olduğu değerlerle eşine az rastlanır
bir başarı örneği sergiliyor. Geniş bir vizyonu, zengin ve çeşitli imkanları, uluslararası bağlantıları ve değerli akademik kadrosuyla reklamcılık okumak isteyen öğrencilerin tereddütsüz tercihi haline geldi.
Sektörün ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla yaratıcılık, strateji, marka ve araştırma alanlarında başarılı rekamcılar yetiştiren Bahçeşehir Reklamcılık, düzenlediği etkinliklerle de reklamcılığa ilgi duyanların bilinçlenmesini sağlıyor.
Bölüm'de, Araştırma Yöntemleri, Tüketici Davranışı, Reklam ve Etik, Reklamda Yaratıcılık, Reklam Yazarlığı, Medya Planlama, Fotoğrafçılık, Marka Yönetimi, Popüler Kültür, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Prodüksiyon ve Halkla İlişkiler gibi ana dersler okutuluyor.
Tüm bu derslerin yanı sıra sektörden gelen önemli isimler de deneyimlerini, örnek olayları, güncel haberleri ve pratik bilgilerini öğrencilerle paylaşıyor. Gerek ders kapsamında, gerekse ayrı atölye çalışmalarıyla gerçekleşen toplantılar, öğrencilere mezun olmadan sektör hakkında bilgi sahibi olma fırsatı veriyor. Reklamcılık ve tasarım eğitimi veren önemli üniversitelerin üyesi olduğu, Londra merkezli DANDAN'a Türkiye'den üye olan tek üniversite de bu Bölüm sayesinde Bahçeşehir Üniversitesi.
SİNEMA VE TV BÖLÜMÜ
Yüzyıldan uzun bir geçmişe sahip olan sinema bugün en çok takip edilen sanat ve eğlence türü. Sinema, insanların düşlerini ifade ettikleri, diğer yandan düşlerini şekillendiren önemli bir iş sahası da oluşturuyor. Türkiye'de ise sinema sektörü son 10 yılda büyük bir atılım gerçekleştirdi.
Bölüm, gerek sinema, gerek televizyon mecrasına yönelik film ve belgesel çekebilecek, senaryo yazabilecek, kurgusunu yapabilecek; teknik bilgisi ve becerisi yetkin mezunlar vermeyi hedefliyor. Uygulama ağırlıklı bir programa sahip olan bölüm, uygulama ve kuramı birbirinin karşısına koymayan, birbirlerini destekleyecek ve zenginleştirecek bir alan olarak geniş bir perspektife sahip.
Kadrosunda sinema ve televizyon dünyasının önemli isimlerini barındıran Bölüm'de, Sinema Tarihi, Dünya Sineması, Türk Sineması, Film Kuramı, Televizyon Kültürü ve Teknoloji gibi derslerin yanı sıra Senaryo, Kamera, Işık Kullanımı, Senaryo Yazımı, Dijital Kurgu, Ses, Yönetmenlik, Belgesel ve Televizyon Programı Yapımcılığı gibi uygulama dersleri veriliyor. Bölümde öğrencilerin, film yapımının temel aşamalarına ilişkin ana dersleri aldıktan sonra, kendi ilgi ve becerilerine göre, danışmanlarının yönlendirmesiyle seçmeli dersler alarak uzmanlaşmaları hedefleniyor.
Mezunlar görüntü yönetmeni, senarist, kurgucu, televizyon programcısı, sinema yazarı, film yapımcısı, reklam yönetmeni gibi iş kollarında çalışma olanağı buluyor.
YENİ MEDYA BÖLÜMÜ
1960'larda askeri bir teknoloji olarak kullanılan internet haberleşmesi artık tüm dünyayı sarmış durumda. Teknoloji ve demokrasi biraraya geliyor, bütünleşiyor. Bloglar, Sözlükler, Youtube, Facebook derken Twitter. Kuzey Afrika'da demokrasiyi ateşleyen, cep telefonlarına düşen bir "tweet" idi aslında. O mesajı anlamlı kılan, ona verilen halk desteği kadar, gazetecilik refleksiydi. Yerel kalabilecek bir hareket, gazetecilerin ve haberciliğin girişimiyle uluslararası boyut kazandı. Habercilik artık boyut değiştiriyor. Yeni medya araçları etkin olarak kullanılıyor. Özellikle internet; haberin tarifini, toplama yöntemlerini ve erişimini değiştiriyor, daha da değiştirecek.
Yeni medya araçlarıyla haber toplama ve yazmadaki devrimci değişiklikler, yeni bir gazetecilik eğitimini şart kılıyor. Bahçeşehir Üniversitesi Gazetecilik Bölümü bu nedenle gazetecilik geçmişini unutmadan, yeni medyanın olanaklarıyla, öğrencilerine eğitim temelinde kendini yeniden yapılandırmaya karar verdi.
Yeni Medya Bölümü, öğrencilerine iki olanak sunuyor: Bölüm öğrenci ve öğretim elemanlarının 5 yıldan bu yana çıkardığı Bahçeşehir Haber gazetesi, geleneksel yazılı basın konusunda eğitim pratiği veriyor. Bunun yanısıra, yeni medya araçları ile üretilen haber içeriğini sunabilecek BİLET portalı da giderek Yeni Medya öğrencilerinin en önemli haberleşme aracı halini alıyor. Ayrıca, Yeni Medya Bölümü öğrencileri, üçüncü sınıftan itibaren okul dışındaki staj programlarına katılıyor; Bahçeşehir Üniversitesi'nin çok özgün bir eğitim projesi olan CO-OP yoluyla bir yandan eğitimlerine devam ederken diğer yandan sektörde çalışma imkanı buluyor. İletişim Fakültesi, gazeteciliği ve yeni medyaya buluşturan bu çok yönle eğitim anlayışının Türkiye'deki tek adresi olma özelliği taşıyor. Bu nedenle Yeni Medya mezunlarının çok başarılı olacağına ve iş dünyasında ayrışacağına inanıyoruz.