Bahçeşehir Üniversitesi öğrencileri, Türkiye’de hızlı tüketim sektöründe son 6 yıldır ‘En Çok Tercih Edilen İşveren’ unvanına sahip Unilever’in insan kaynakları stratejisini belirleyecek ekipte görev aldı. Y kuşağı olarak adlandırılan nesilin iş hayatından, iş ortamından, işe alım süreçlerinden beklentileri ve iş yaşamındaki memnuniyetleri, Unilever'in insan kaynakları stratejisinin bu bağlamda gelecek beş yıl içinde nasıl şekilleneceğini belirlemeye katkı sağladı.
PROJEYİ BAU'LU ÖĞRENCİLER SUNDU
Yaklaşık olarak 2 ay süren projede Unilever Türkiye'nin üst düzey yöneticileri ve Bahçeşehir Üniversitesi öğrencileri bir takım olarak çalıştı. Öğrenciler Y kuşağı perspektifiyle yaptıkları çalışmaları ve önerilerini projeye dâhil ettiler. İki ay sonunda proje Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya, İnsan Kaynakları’ndan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Steven Gross öncülüğünde bizzat BAU’lu öğrenciler tarafından Unilever Türkiye yönetim ekibine sunuldu. Projenin sonuçları Unilever’in 5 yıllık insan kaynakları yönetim stratejisinin belirlenmesine katkı sağlayacak.
"VİZYONUMUZ GELİŞTİ"
CO-OP Eğitim Modeli kapsamında özel mülakatlarla seçilen öğrenciler; Berkay Baş, İrem Çağlayan, İlker Bedenli, Yiğit Şen, Şafak Çağlar Tosun'un bu global projede yer almaktan dolayı duydukları heyecanı takım arkadaşları İrem Çağlayan şöyle özetliyor; "Steven Gross liderliğindeki yöneticilerle aynı ortamda ve bu önemli projede söz sahibi olabilmenin kariyer yolculuğumuzda bize çok büyük bir katkısı olduğunu düşünüyoruz. Ben ve arkadaşlarım büyük bir heyecanla çalışıp hem Unilever'e Y kuşağı bakış açımızla katkıda bulunmaya gayret ettik, hem de projenin sağladığı imkânlardan en iyi şekilde faydalanarak vizyonumuzu geliştirmeyi hedefledik”.
CO-OP NEDİR?
"CO-OP Eğitim Modeli, Bahçeşehir Üniversitesi tarafından 8 yıldır başarıyla uygulanan, üniversite ve iş yaşamını birleştirmeyi amaçlayan bir eğitim modeli. Üniversitenin 3. ve 4. sınıf öğrencileri, en az 3 ay en fazla 9 ay sürelerle partner firmalarda uzun dönemli staj çalışmasına yerleştirilmekte; henüz öğrenciyken firmalarda çalışarak iş tecrübesi edinmektedirler. COOPER yerleştirme süreci firmaların işe alım süreçleriyle birebir örtüşen bir modelle yürütülmektedir. CO-OP Direktörlüğü’nün yayınladığı ilana başvuran öğrenciler CO-OP mülakatlarına alınarak hem değerlendirilmekte hem de iş görüşmesine hazırlık için mentorluk yapılmaktadır. COOPER uygulaması firmaların departmanlarında stajyer olarak çalışmanın yanı sıra Unilever işbirliğinde olduğu gibi proje gruplarına Y kuşağı katılımı ve Ters Mentorluk şeklinde de yürütülmektedir.
CO-OP Eğitim Modeli'nde ayrıca firmalar kendi markaları ve içerikleri ile bir eğitim dönemi boyunca süren "Markalı Ders" açabilmektedir. Firma profesyonelleri tarafından verilen bu dersler sayesinde sektörel konulardaki son gelişmeler ve yükselen trendlerin öğrencilere ders olarak verilmesi sağlanmakta, firma temsilcilerine öğrencilerle birebir buluşma imkânı yaratılmaktadır.
Üniversitenin bugün itibariyle 1800 CO-OP partneri; 4.000'e yaklaşan firmalara yerleştirilen COOPER'ı ve partner firmalar tarafından açılan 135 Markalı Ders'i bulunmaktadır.
Detaylı bilgi için: [email protected]