Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’ndeki Eğitim Teknolojileri Yüksek Lisans ve Doktora programında yer alan Oyun Temelli Öğrenme ve Digital Educational Games: Theories, Design, Research and Applications dersleri kapsamında yüksek lisans ve doktora öğrencileri sanal gerçeklik eğitsel oyunları tasarlıyor. BAU İletişim Fakültesi bünyesinde yeni kurulan VR First Lab ile ortaklaşa yürütülen çalışmalarda öğrenciler sadece sınıflara teknoloji entegre etmekle kalmayacaklar, aynı zamanda video oyunlarının ve sanal gerçeklik oyunlarının gücünden de yararlanarak öğrencileri daha çok derse ve konuya çekecek oyunlar tasarlıyor olacaklar.
Dersler kapsamında yüksek lisans ve doktora öğrencileri eğitsel oyunların tasarımlarını yapacak ve dönemin sonunda bu oyunları sunacaklar. Doktora öğrencileri ise TÜBİTAK hızlı destek programlarına başvuruda bulunarak doktora süreçleri boyunca projeler kabul edildiği takdirde bu alanda çalışmalar yapmaya devam edecekler.
“Oyunların özellikle eğitsel oyunların eğitimde daha çok kullanılması ve etkili öğretim tasarımları yapılması gerektiğini aynı zamanda var olan oyunların da gücünden yararlanarak bu oyunlardaki öğrenme fırsatlarını kullanmamız gerektiğini” vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur, “bu derslere geleceğin en önemli dersleri olarak bakıyorum ve öğrencilerime şunu söylüyorum, belki de hayatlarınızın hiçbir bölümünde bir daha sanal gerçeklik için eğitsel bir oyun tasarlamayacaksınız, karşınıza kimse böyle bir ödevle çıkmayacak, ama şuan bunu yapmak için en doğru yerde ve en doğru zamandasınız, şimdi tasarlayacağınız eğitsel sanal gerçeklik oyunları belki de o kadar çok popüler olacak ki, belki bu dersten sonra çok zengin olacaksınız, ama her halükarda geleceğin öğrencilerine dokunabilmeniz için sizlere bir şans sunuyorum, bunu da en iyi şekilde kullanacağınızdan eminim.”
"EN İYİ EĞİTSEL OYUNU ÖĞRETMENLER TASARLAR"
Her şeyde ilk olmaya çalışan bir üniversitenin, her alanda olduğu gibi dijital eğitsel oyunlar alanında da bir ilk sırada olması gerektiğini vurgulayan Dr. Samur, bu tarz çıktı ve ürün odaklı derslerin öğrencilerin hem yaratıcılıklarını geliştirebileceğini hem de onlara farklı açılardan da bakmalarını sağladığını söylüyor. Son olarak ise, eğitsel oyun tasarlama işinin biraz da öğretmenlere bırakılmasının en doğru karar olabileceğini de vurguluyor, “bana göre öğretmenlerimize gerekli altyapıyı verirsek onlardan daha iyi eğitsel oyun tasarlayabilecek başka birilerinin olduğunu düşünmüyorum.”
Derslerde sadece sanal gerçeklik oyunlarından ve uygulamalarından bahsedilmiyor, fiziksel oyunlardan başlayarak, oyunlaştırma, oyun temelli öğrenme, dijital oyunlar ve dijital oyun temelli öğrenme, farklı alanlarda farklı türlerde dijital eğitsel oyunlar konuşuluyor, tartışılıyor ve geliştiriliyor. Öğrencilerden aynı zamanda ilgilendikleri bir konuda da kitap bölümü yazmaları isteniyor. Dersin sonunda gerekli düzenlemeler yapılıyor ve bu bölümler kitaba dönüştürülüyor.